Skip to main content
  • 1,858 Topics
  • 18,167 Reacties
1858 Topics
Wat een probleem modem die Zyxel EX5601 ( portforwarding onmogelijk )
Ik ga maar eens even kijken wie hier allemaal tegen het probleem aan lopen dat het modem welke je geleverd krijgt bij een nieuwe Odido aansluiting niet in orde is. problemen waar ik tegen aan loop zijn : Bij levering niet de juiste firmware/ of in ieder geval een firmware waarmee Unifi Cloud key geen ip adres kreeg. Na 2 dagen klooien kwamen we op dit forum er achter dat we zelf moesten vragen om een andere firmware update te krijgen om dat probleem op te lossen. Vreemde manier van werken volgens mij maar ja als de problemen dan weg zijn zal het wel goed zijn . Maar nee hoor problemen worden steeds groter, heb een kleine server draaien met plex media server er om maar ik denk na 2 dagen naar bagger kwaliteit wat zou er toch aan de hand zijn ? poorten netjes open gezet in de router dus verbinding moet prima zijn . Maar wat blijkt nu, de hele port forwarding in de Zyxel router werkt gewoon niet. En dan niet af en toe of met een probleem niet gewoon helemaal niet. Er is geen poort open te zetten , je kunt zo veel regels toevoegen als je wilt maar het werk niet. Deze Zyxel is een buggy apparaat met slechte firmware en niet de functionaliteit die je mag verwachten . Als je belt met de klanten service geven ze het netjes toe dat er veel bekende problemen zijn maar ze er geen oplossing voor hebben. Advies koop maar een eigen modem dan gaat er een wereld voor u open ????? Dit kan toch niet waar zijn ? en ik ben heus niet de enige die dit probleem heeft waarom lost Odido dit niet gewoon op of informeert de gebruikers dat de modems fouten bevatten ? Hoe kun je een ander modem krijgen die wel werkt ? Ow ja en Odido de snelheid is ook echt om te huilen , 2GB is niet 750MB maar goed dat komt later wel met misschien een goed werkend modem Ja mensen hebben op internet een soort houtje touwtje workaround gevonden dat als je je default gateway veranderd het dan tijdelijk wel werkt, maar als je dan een reset uitvoert of een firmware update komt werkt het niet meer ?
Efdal.
Problemen met router enorme spikes
Hi, Sinds dat T-Mobile nu Odido is geworden heb ik heel veel problemen gehad met mijn thuis WIFI. Ik wil ook graag mededelen dat ik met deskundigen network packets getraversed heb, om de actuele probleem te vinden. Samen zijn we op de conclusie gekomen dat het probleem afkomstig is van de ISP (internet service provider). Dit zijn experts in hen vak en leiders van de industriële markt. Dus het is niet zomaar een conclusie. Nu ik een introductie in het probleem heb beschreven, kunnen we door gaan met wat meer details Zodra ik een spel speel, bijvoorbeeld League of Legends zit ik continue op de 50-200ms ping latency. De servers van dit spel liggen allemaal in WEST Europa, vlakbij Nederland en zonder interne breaches/netwerk problemen. Dus dat is wel raar dat ik problemen ervaar. Want dit enkel spel en network traversing packets zijn maximaal 5mb per interval. Wel apart dat mijn internet (DSL) van 100 MBPS dat niet aan kan. Ik heb hetzelfde spel nog eens geprobeerd, dit keer in de achtergrond een programma dat network packets stimuleert, en dat resulteerde in 28ms ping. Met telkens om de 2-5 ~ minuten een hoge ping spike er tussen. Verschillende soluties als port forwarding voor het specifieke game geprobeerd, ports waren compleet open, alles goed nagecheckt en nog geen solutie. Allerlei networking tests uitgevoert zoals ping plotter (trace route) en het was op te merken dat bepaalde packets hen destination niet goed kon bereiken. Er zijn grote routings problemen. Ik zie ook op mijn router staan dat 2.4 en 5 GHZ icoontjes niet branden, ik heb wel gewoon internet (met allerlei problemen). Wanneer ik 2.4 en 5 GHZ aan probeer te doen via de router paneel ( 192.168.1.1 )lukt dit ook niet, het blijft eindeloos laden, zelfs na uren. In de bijlage allerlei screenshots om het duidelijker te maken. Hopelijk word ik geholpen. Danku! Bijlage: loopt uren, zonder uberhaupt in te laden, kan niks configureren om band aan te zetten?...
Waardeloos internet/wifi wil weg bij Odido
Hallo Odido, Ik ben sinds 3 maanden klant bij jullie en heb sinds dag 1 problemen met stabiliteit van vooral de wifi. Na heel veel naar de klantenservice gebeld te hebben en een monteur over de vloer gehad te hebben die de hardware vervangen heeft geen verbertering. De modem moet een keer of 10 per dag van de spanning gehaald worden om weer verbinding te kunnen maken met wifi! Ik kan dan mijn slimme apparaten niet bedienen zoals mijn lampen, de cameras hebben geen verbinding en mijn kinderen zijn steeds snel door hun 4g bundel heen en kunnen niet op hun laptop werken voor school. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik mijn contract kosteloos wil laten overnemen door een andere aanbieder. Het is me ook toegezegd dat dit mogelijk is als Odido het niet voor elkaar krijgt het werkend te krijgen maar nu wordt dat dus afgewezen omdat het voornamelijk een probleem met de wifi stabiliteit betreft en dat los staat van het internet? Na talloze harde resets van het modem, het scheiden van de wifi kanalen en verschillede beveiligings protocollen ingesteld te hebben. Screenshots te hebben gestuurd van mijn behaalde snelheid, hulp op afstand in mijn modem, het vervangen van de hardware, de modem zelf en de pon box blijft het hopeloos! Ik weet niet meer wat nog te doen! Op deze manier mijn contract uitzitten kan niet! Ik denk er ook over om mijn rechtbijstand in te schakelen omdat jullie diensten niet werken zoals het zou moeten en eerdere beloftes niet nagekomen worden.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen