Skip to main content

Goedemiddag allemaal. Tijdens het spelen van nba 2k25 krijg ik ongeveer 1 op de 2 games in The Rec de foutmelding 56d85bb8. Bij andere games (rocket league, r6 onder andere) heb ik nergens last van.

Ik heb in eerste instantie contact opgenomen met 2K support en zij hebben mij een aantal dingen laten testen.

Oplossingen die ik geprobeerd heb die niet geholpen hebben:

[  ] De game opnieuw installeren
>  ] Ps5 en nba zijn up-to-date
/  ] Ip-adres in de ps5 instellingen op een vaste waarde zetten.
  ] Primary en secondary dns wijzigen naar een andere server.
r  ] Het externe Ipv4 adres op een vaste domeinnaam zetten en via een ddns hiermee verbinden.
b  ] Port forwarding
<  ] Het ip-adres van mn ps5 instellen als dmz
z  ] Wifi ipv kabel

Vervolgens heb ik Odido gebeld en de vrouw die ik toen gesproken heb, heeft toen mijn wan type verandert naar type 2, dit heeft ook niet geholpen.

Als ik The Rec in ga terwijl ik ben verbonden met mij mobiele hotspot krijg ik deze foutmelding niet, dus het probleem zal wel in de modem of router zitten vermoed ik.

Mijn router is de Zyxel T56 die standaard meegeleverd is bij mijn glasvezel aansluiting.

Hallo @JodreyBreezer 

Er zijn al diverse topics hierover met klanten die hetzelfde ervaren bij NBA. Blijkbaar zit het probleem in de Zyxel router en los je dit probleem op door een eigen router ipv de Zyxel te gebruiken zoals een Fritzbox.


I have excatly the same problem! I have the same modem,the same game the same Mode(rec) the same error. I spoke with lady in odido she told me my connection is stable. When I play on mobile internet(hotspot) everything is working properly.


Hallo @JodreyBreezer 

Er zijn al diverse topics hierover met klanten die hetzelfde ervaren bij NBA. Blijkbaar zit het probleem in de Zyxel router en los je dit probleem op door een eigen router ipv de Zyxel te gebruiken zoals een Fritzbox.

Bedsnkt voor je reactie. Moet het per se een Fritzbox zijn of mag het ook een andere zijn en waar moet ik op letten bij het aankopen? Zou lullig zijn als ik een router koop waar ik vervolgens hetzelfde probleem mee heb.


@JodreyBreezer

Alle routers die ondersteuning hebben voor VLAN (300) zijn geschikt.

@Currose7 

There are already several topics about this with customers who experience the same thing at NBA. Apparently the problem is in the Zyxel router and you solve this problem by using your own router instead of the Zyxel, any VLAN capable router will do.


So I need to buy?Odido cant switch router for me? 


Hey allemaal, ik ben op onderzoek uitgegaan en zie dat dit euvel al sinds 2019 speelt. Ik heb hiervoor een incident ingeschoten zodat ze het kunnen onderzoeken. Omdat het al zo lang speelt weet ik niet of we hier iets mee kunnen maar hopelijk komt er iets uit.


@Currose7

Switching the Odido router for another Odido router won't help unfortunately. An own router is the only work around.

I hope Odido can resolve this so you don't need to buy your own router.


@Currose7

Switching the Odido router for another Odido router won't help unfortunately. An own router is the only work around.

I hope Odido can resolve this so you don't need to buy your own router.

Ok,i will buy could you give me name(full name) some router price can be around 50-80€ 


@JodreyBreezer

Alle routers die ondersteuning hebben voor VLAN (300) zijn geschikt.

@Currose7

There are already several topics about this with customers who experience the same thing at NBA. Apparently the problem is in the Zyxel router and you solve this problem by using your own router instead of the Zyxel, any VLAN capable router will do.

Bedankt voor de info ik ga vanavond eens kijken om wat anders te halen dan.


@Currose7 

TP-Link Archer AX10 - Router - Wifi 6 - 1500 Mbps

At Bol.com you can also return the router within 30 days.


@Currose7

TP-Link Archer AX10 - Router - Wifi 6 - 1500 Mbps

At Bol.com you can also return the router within 30 days.

Dankju


@Currose7

TP-Link Archer AX10 - Router - Wifi 6 - 1500 Mbps

At Bol.com you can also return the router within 30 days.

Ok, i have this router but lamp for internet is red,how can I fix it? Please give me instruction.


@Currose7 

Connect the router to the mediaconverter and than connect a laptop to the router. Go the the web interface and navigate to advanced > network > IPTV/VLAN. Apply these settings:

Apply and restart the mediaconverter.


I dont have mediaconverter 


@Currose7 

From the mediaconverter/ONT there goes s cable to the blue WAN port of the Zyxel. Pliug it in the WAN port of your TP-LINK. You don't need the Zyxel now.


You mean Delta modem? 

Ok how get to web interface? What adress i need? 


@Currose7

Connect the router to the mediaconverter and than connect a laptop to the router. Go the the web interface and navigate to advanced > network > IPTV/VLAN. Apply these settings:

Apply and restart the mediaconverter.

I dont have every options that you give here. If i have i put like on the pic and still not working. My led for internet is orange/red


@Currose7 

Can you share a screenshot of the IPTV/VLAN page?


@Currose7

Can you share a screenshot of the IPTV/VLAN page?

Bij mij was het internet lampje eerst ook oranje/rood. Na deze instellingen deed alles het. Tot nu toe heb ik de foutmelding in nba 2k25 hiermee ook niet meer gehad.


Ik heb ook deze foutmelding sinds ik bij Odido zit. 
Na 3x met de klantenservice te hebben gebeld nog steeds geen oplossing. Backoffice zou hier naar kijken maar nog steeds geen terugkoppeling gehad 

Wat is hier nu aan te doen om het probleem op te lossen. 


@JodreyBreezer 

De foto in mijn eerdere reactie met de instellingen is best oud maar IPTV VLAN en VoIP VLAN kunnen gewoon een random nummer zijn en blijkbaar nu IGMP Proxy en Snooping enable ipv uitschakelen.

@Maxdijkstra lees even alle reacties door :)


@JodreyBreezer

De foto in mijn eerdere reactie met de instellingen is best oud maar IPTV VLAN en VoIP VLAN kunnen gewoon een random nummer zijn en blijkbaar nu IGMP Proxy en Snooping enable ipv uitschakelen.

@Maxdijkstra lees even alle reacties door :)

Ja ik heb t nu zo staan als de afbeelding die k stuurde en alles doet t, dus ik laat t voorlopig zo staan denk ik. Nog bedankt voor je hulp trouwens!


@Waqqas 

het komt er dus op neer dat ik een eigen router moet gaan kopen en deze vervangen. 
En wat wordt er gedaan voor een eventuele vergoeding daarvan? 
ik vind het nog al wat dat ik en aardig bedrag betaal per maand en dat het dus niet naar behoren werkt 


@Maxdijkstra

Zoals te lezen heeft @Tommie van Odido een ticket ingeschoten en gaat Odido dit onderzoeken. Deze workaround hoort ook echter niet nodig te zijn en het moet gewoon probleemloos werken met de Zyxel.

Over een vergoeding kan ik je als klant niet veel vertellen.


@Waqqas 

top bedankt voor je reacties. 
zeer begrijpelijk dat jij dat als klant natuurlijk niet weet. 
Ik hoop dat @Tommie van Odido snel het onderzoek klaar zal hebben! Wachten het af 


Reageer