Beste medegebruikers, ik heb eerst in de community gezocht naar mogelijke oplossingen voor bovenstaand probleem. Diverse geprobeerd maar helaas geen succes. Wellicht heeft iemand een permanente oplossing.
Sinds een week ben ik overgestapt van de KPN naar Odido. De monteur heeft modem en mediakastje ingesteld. Dit functioneert, m.u.v. switchen naar HDMI kanalen maar dat ligt waarschijnlijk aan de afstandsbediening. Tv en internet en laptop telefoons en iPads werken prima. Helaas werkten de elektronische deurbel, de Yamaha receiver, de wd cloud NAS en de printer niet meer bedraad/draadloos.
Gelukkig werkt bijna alles weer behalve de printer. Wat heb ik tot op heden geprobeerd: op de printer met toegangspunt en netwerksleutel geprobeerd. Toegangspunt wordt gevonden maar niet geaccepteerd, software printer opnieuw geïnstalleerd, bij het onderdeel netwerk tool wordt de printer niet gevonden. De wps methode geprobeerd en ja hoor de printer zit in het netwerk. Een dag later heeft de printer geen verbinding meer. Via de WPS opnieuw geprobeerd, verbinding wordt gemaakt met modem maar printen gaat niet.
Ik heb de instellingen van het Zyxel T56 bekeken maar deze lijken mij juist, WPA2 komt overeen, ip adres,IPV4 firewall. Veel verder reikt mijn kennis niet. Heeft iemand met het zelfde te maken gehad en opgelost. Ook een stappenplan zou misschien helpen. De printer heb ik, als optie, nog niet teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Mijn vorige modem bij KPN was de Expedia box en daar werkte de printer feilloos. Gegevens instellingen printer/modem heb ik beschikbaar.
Groeten, Arjen