Skip to main content
  • 1,857 Topics
  • 18,156 Reacties
1857 Topics
Modem word gehackt
sinds een paar weken geeft het logboek aan dat er hackers bezig zijn om het modem te kraken ,.. port scan attack en een ping of death attack, dus ze zijn de poorten aan het scannen voor een ingang en met een dos attack, ik heb de papieren liggen , dus aantoonbaar, het probleem is natuurlijk dat die klanten achter een vpn zitten dus via een ip scan niet te achterhalen , op mijn pc staat g-data, en er staan wat dingen open , maar deze werken via linux, Bv een weerstation , of mijn sattelite decoder. Nu ben ik al een paar weken bezig om dit onderwerp te bespreken met de zogenaamde ``technici`` maar als er mij al verteld word door de medewerker, ik heb niet echt verstand van pc en de volgende moet uitleggen wat een vpn is kom ik niet veel verder, Op mijn vraag , kunt u mij doorverbinden met iemand van de td om de lease tijd van het ip terug te brengen naar bv 30 minuten word het heel stil, en krijg ik als antwoord, wij leggen het neer bij onze TD en dat gaat 7 dagen duren, dus men kan gewoon hun gang gaan . Er is een monteur geweest en die stelde voor om de mediaconverter te vervangen van genexis naar nokia omdat af en toe de modem uitviel en de genexis al is problemen gaf, ik hen uitgelegd, de modem valt uit door een ddos aanval, maar goed, wie ben ik , dus stuurt u de nokia media converter maar op en wat blijkt, ik heb dus 2 de zelfde media converters en geen nokia. dit gemeld vandaag aan odido, maar al met al geen stap verder. Ik begin zo langzamerhand de indruk te krijgen dat odido het geen moer interesseert dat de mensen ``gehackt `` worden door apparatuur die ik krijg van odido. hoe ga ik dit oplossen , een firewall in het modem zetten is voor mij geen optie, u kunt trouwens bij mij in het modem kijken wat er aan de hand is en als dit niet lukt, ik heb de bestanden op mijn pc staan . M V G Joop Breurken
Nieuwe Glasvezel internet verbinding valt steeds weg
Continu wegvallende internetverbinding Goedemiddag, Wij zijn sinds een kleine twee weken klant bij jullie en hebben een 1GB glasvezel abonnement bij jullie afgenomen. Echter hebben wij sinds de oplevering last van een wegvallende internetverbinding, dit geldt voor WIFI en de bekabelde verbinding. Dit gebeurt op willekeurige momenten, soms na een uur en soms na aantal uren. Bijna elke ochtend én bij thuiskomst na werk brandt het rode wereldbollampje op de modem.En dit is iedere dag sinds de oplevering op 22 juli. De verbinding komt weer tot stand als je een power cycle doet vd modem. Soms zijn meerdere power cycles achter elkaar nodig om weer internet te krijgen. De snelheid van de internetverbinding als deze het doet is gelukkig wel goed.Type modem die wij hebben is de Zyxel T56 en de media converter is een Huawei ONT kastje, verder geen ander netwerkapparatuur. Ik heb onderstaande dingen geprobeerd:- De modem gereset naar fabrieksinstellingen. (Meerdere keren)- Volledige power cycle van de ONT en modem (meerdere keren)- Andere stopcontacten geprobeerd- Andere UTP kabels geprobeerd Ik heb dit probleem twee keer telefonisch gemeld met onderstaande referenties:6485919364761216 Wij hebben voor de ongemakken twee vouchercodes gekregen van een collega van u voor tijdelijk onbeperkt mobiel internet, echter werkten deze vouchers niet dus dat was ook een beetje jammer.Gisteren (01-Aug) was er een monteur van Guidion langs geweest om de perikelen te verhelpen. De monteur heeft toen alleen het gele glasvezel kabeltje vd glasvezelbox naar de ONT vervangen en verzekerde mij dat dit de oplossing moest zijn.Ik heb toen expliciet gevraagd of de media converter en de modem wel naar behoren werkte en geen defect hebben wat de signaalverliezen kan verklaren. Dit was volgende de monteur niet het geval en na een kleine 15 minuten was hij alweer vertrokken.Nadat de monteur zijn werk had gedaan werkte de verbinding weer, tot ergens rond 21:15 in de avond toch de verbinding weer wegviel. :(Toen dit gebeurde verloren wederom alle apparaten in huis connectie met t internet, WIFI en bekabeld. Mijn iphone kon de wifi nog wel zien in het overzicht van beschikbare netwerken, maar er stond iets van ‘Geen netwerkverbinding mogelijk.’. Het vreemde is dat toen ik naar het modem keek dat alle lampjes nog groen waren gekleurd, zelfde voor de ONT waar alles nog groen brandde. Maar toch was er geen internetverbinding. Ik denk dat de modem pas na een tijdje rood kleurt oid? Vandaag bij thuiskomst 17:15 wederom geen internet, verbinding lag eruit en lampje op de modem was rood. Wij balen hier enorm van, ik keek er erg naar uit om na de verhuizing eindelijk een glasvezelverbinding te hebben, want dat was in t vorige huis niet mogelijk. Het is dan ook zeer frustrerend en jammer dat dit onze eerste ervaring is met glasvezel en als nieuwe klant bij Tmobile. Wij hopen dat jullie dit zsm voor ons kunnen oplossen. Met vriendelijke groet,
Probleem: Gasten-WiFi werkt niet + geen firmware-updates T54 Zyxel DX5401-B1
Mijn gasten-WiFi werkt niet, dit is al het geval sinds ik het modem begin 2023 ontvangen heb. Ik heb enkele maanden geleden LANG aan de telefoon gehangen met de Odido-klantenservice, zij hebben vele tests gedaan, we hebben samen meerdere zaken geprobeerd (waaronder een full reset) en het is zelfs nog geëscaleerd, en hoewel het opgelost leek te zijn, werkte het vlak daarna wederom niet. Ik zit dus al ruim anderhalf jaar zonder gasten-WiFi. Setup: - Zyxel DX5401-B1 met firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b28.- Modem zit rechtstreeks op het glasvezelpunt in mijn woning.- Aan het modem is rechtsreeks een Raspberry Pi 3b gekoppeld met Pi-Hole als DNS-adblocker. In de modeminstellingen wordt verwezen naar het DSN van de Pi-Hole, waarin black- en whitelists bepalen welk soort verkeer plaats mag vinden. Dit werkt zowel via WiFi als bekabeld prima. Echter doet de gasten-WiFi niets. Ik kan ermee verbinden, zie in het WiFi-icoon op welk apparaat ook (iPad, verschillende iPhones, Windows-laptop) maximaal signaal, maar er wordt geen bitje verstuurd of ontvangen. Als ik bv. een website wil openen in Safari, is het laadbalkje vanaf het begin voor +/- 10% gevuld en blijft helemaal stil staan. Een deel van de apparaten zit rechtstreeks bekabeld op het modem, een ander deel via een kleine switch die weinig anders doet dan het mogelijk maken om meerdere apparaten op één LAN-poort aan te sluiten. Bekabeld werkt alles prima. De normale WiFi werkt ook prima, op dezelfde apparaten. Eigenlijk nooit problemen mee. Ook niet i.c.m. de Pi-Hole. In mijn oude situatie (Ziggo-modem dat in bridge aan een ASUS RT-AC68U hing, die op zijn beurt naar dezelfde Pi-Hole ging, werkte dit ook prima, ook i.c.m. een gastennetwerk. Mijn vraag: hoe is dit op te lossen? Kan het aan het modem of de firmware liggen? Bellen met Odido heeft geen zin, zie s.v.p. het eerdere contact dat ongetwijfeld is gelogd waarin alle mogelijkheden al uitgebreid zijn doorgenomen. Aanvullende vraag: firmwareupdates Het lijkt erop dat dit modem al een jaar geen firmwareupdates heeft gehad. Kan dat kloppen? Het lijkt erop dat het niet meer wordt ondersteund en ik met een onveilig modem zit, dat lijkt mij natuurlijk niet de bedoeling. De agent adviseerde mij om een sterk wachtwoord te gebruiken. Naast dat ik al een belachelijk sterk wachtwoord gebruik, maakt dat natuurlijk niets uit als de firmware zelf kwetsbaar is. Aanvullende vraag: bridge-mode Tevens wil ik terug naar de bridge-mode, waarbij het Zyxel-modem van Odido slechts een doorgeefluik is, en mijn ASUS weer alles in huis regelt, inclusief connectie met de Pi-Hole. Ik heb hier toen ik het modem ontving meerdere avonden aan besteed maar dit niet voor elkaar gekregen, waar dat met het Ziggo-modem destijds peanuts was. Later nogmaals geprobeerd, maar het lukt niet, de verbinding komt gewoon niet tot stand. Helaas geen gedetailleerdere uitleg hier (heb momenteel niet de tijd om hier weer meerdere avonden aan te besteden), maar eigenlijk komt het neer op de laatste vraag: is het mogelijk een ander type modem te krijgen waarmee hopelijk al deze problemen worden opgelost? Ik ben erg tevreden met Odido, maar dit begint langzaam maar zeker te frustreren. Alvast bedankt voor de hulp!
Al meer dan 11 weken geen internet!! Odido kan (en wil) het niet oplossen. Wie kan mij wel helpen?!
Hallo allemaal, Sinds 23 juli heb ik geen internet verbinding meer, daarvoor (vanaf aansluiting) was het al slecht omdat het vaak uitviel. Het probleem zit niet in de ONT/het Modem en de netwerkbeheerder (Delta) moet de FTU doormeten. Ik heb al 6 (!) Guidion monteurs gehad die allemaal hetzelfde hebben teruggekoppeld aan Odido: Delta moet fysiek komen voor een lijnmeting. Delta is nog nooit geweest. Ik kan hoog springen, ik kan laag springen. Het resultaat is dat er dus voor de zesde keer een Guidion monteur is geweest die heeft aangegeven dat Delta moet komen. Dit probleem speelt grofweg: Minuut 1: DATA aanwezig + PON aanwezig op ONT, het modem is verbonden met het internet (groen wereldbolletje)Minuut 2: PON valt weg op ONT, Data valt weg op ONT. Het modem is daardoor helemaal niet meer verbonden met het internet (geen wereldbolletje).Minuut 3: Zelfde als minuut 2.Minuut 4: PON komt weer terug op ONT, Data komt een paar seconden later weer terug op ONT. Het modem heeft geen verbinding maar laat wel een rood wereldbolletje zien.Minuut 5: Zelfde als minuut 1. Ik word al 3 maanden van het kastje naar de muur gestuurd door Odido. Ik heb meer dan 30 keer (!) gebeld met de klantenservice van Odido, gechat via Messenger, gebeld met Delta Klantenservice, gebeld met Delta Netwerk, gebeld met Delta Glasvezel aanleg en gebeld met Guidion. Niks helpt. '’We zijn er druk mee bezig'’ en '’Delta is op de hoogte'’ is het enige dat Odido kan aangeven'’. Vervolgens krijg ik een e-mail dat '’de melding is opgelost'’. Ik kan er dan wéér achteraan gaan bellen dat het niet is opgelost waarna ze een nieuw ticket maken (dat later weer wordt '’opgelost'’). Ondertussen mag ik wel vrolijk doorbetalen en is het nog maar de vraag of ik het geld terugkrijg van de afgelopen 3 maanden dat ik geen verbinding heb gehad. Odido belooft heel veel, maar als ik de vele topics hier lees vrees ik dat ik kan fluiten naar mijn geld en ik dus betaald heb voor lucht. Daarbij heeft het mij 6 vrije dagen gekost om de Guidion monteurs te ontvangen. Dat is meer dan een week vakantie, zonde!!! Kortom, wie weet wat ik nog meer kan proberen? Ik weet zelf geen opties meer, behalve fysiek langsgaan bij de Odido winkel in de stad. Maar ik vrees dat de medewerkers daar net zo weinig mogen als degene aan de telefoon. Mijn advies: NOOIT een abonnement afsluiten bij Odido. Je zit veel beter rechtstreeks bij de netwerkbeheerder, zoals Delta of KPN . P.S. de medewerkers van Odido zijn allemaal zeer vriendelijk en proberen mij zo goed en kwaad als dat ze mogen in hun functie van Odido te helpen. Dus daar ligt het niet aan. Dat mag ook gezegd worden! Maar tja, op alleen vriendelijkheid heb ik geen internetverbinding…..
Kan niet connecten met CoD spellen/servers na gebruik van Zyxel T-56
Sinds de aanschaf van de nieuwe Odido modem van Zyxel T-54 naar Zyxel T-56 kan ik niet meer verbinden met de servers van Activision/COD op de PC.Ik blijf dezelfde foutcode krijgen namelijk; HUENEME-NEGEV of Server disconnected. Gebruikte toen (en nogsteeds) altijd een TP-Link TL-WPA8631P adapter die aangesloten was aan de modem en via een stopcontact aangesloten was met een internetkabel naar mijn PC, weinig MB speed gaf, maar dat is best normaal van waar ik zit.Op de dag dat we een nieuwe model kregen en dat ik betere wifi wou krijgen heb ik een PCIe adapter Intel(R) Wi-Fi 6E AX210 160MHz (foto 5) gehaald die mij nu het zelfde stabiliteit geeft maar wel 100x meer MB's. (Pakte een stabiele 4-6mb/s met internetkabel, en nu met WiFi 100mb/s.)Dat is nu geen probleem alleen als ik nu een wifi test doe met mijn wifikabel waar ik altijd een stabiele 5ms ping/ 5-10ms upload/download speed kreeg, krijg ik nu dit: zie foto 4 Vanwege deze reden gebruik ik mijn internetkabel niet meer. Maar op een rare manier kan ik via mijn internetkabel en WiFi niet meer COD gaan spelen.En nog meerdere problemen die ik in de afbeeldingen laat tonen. Gebasseerd op alles wat ik heb gedaan, DNS vernieuwen/CMD codes invoeren, modem/router restarten/rebooten, port-forwarden (TCP/UTP), gebruik van ethernet kabel of draadloos wifi werkt niet. Op de eerste foto zie je de fout, op de tweede foto staat er een code rechtsonder die zou moeten veranderen naar dit: (bekijk foto 3) dit gebeurt alleen wanneer je netwerk doorgaat. Op de derde foto kun je zien dat het doorgaat en mij toestaat om het spel binnen te gaan. Alleen dit gebeurde terwijl ik verbonden was met mijn telefoon wifi. Heeft iemand hier kennis van? Of dat Odido hier zelf naar kan kijken want vanuit mijn ogen ziet het eruit als een probleem met de DNS of de gebruikte poorten die bij het nieuwe systeem van de T-56 word gebruikt? foto 1 Foto 2 Foto 3 foto 4 (Internetkabel TPlink adapter) foto 5/WiFi (Het is normaal dat de latency omhoog gaat omdat het een maximale snelheid wilt berekenen, als ik hem op een 500mb limiet zou zetten zou ik een sterke 10ms bij alle 3 pakken maar het gaat om de reden waarom ik nu zo slecht peak met een internetkabel? oto 4

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen