Skip to main content

Stappenplan Fritzbox 5590 XGX-PON Aansluiting

  • 19 June 2024
  • 12 reacties
  • 204 Bekeken

Hallo allemaal, Ik denk dat ik deze topic het beste kan richten aan @Tommie van Odido. Maar stel hem ook in het algemeen.

 

Na maanden de topics gevolgd te hebben, blijkt dat het nu mogelijk is om de Fritzbox 5590 samen met de XGS-PON module te registreren. Eindelijk denk ik. na maanden beperkt te zijn op maar 1GB.

De reden voor mij is dat het Odido modem wel de snelheid levert, maar alle apparatuur hier in huis al jaren van het merk Fritz is. Dus mijn complete netwerk. zowel vast als wifi, telefonie en via powerline is van het merk Fritz. en dit naar volle tevredenheid. 

Nou is mijn vraag: Is er een stappenplan om op een duidelijke manier het fritzmodem werkend te krijgen met de fritz XGS-PON module icm met de Huawei ONT ?

Ik denk dat ik en vele Fritzbox gebruikers met mij hierbij erg gebaat bij zijn. Ik volg de topics al sinds eind vorig jaar en ik denk dat het wel handig is.

Alvast hartelijk dank.

 

Fearless.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fearless_48-Jack, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️ 

Een echt voluit beschreven stappenplan met toelichtingen hebben we nog niet, maar ik weet zeker dat de Community hier dé plek bij uitstek voor is. Ik zal de komende tijd eens polsen of het mogelijk is om hier een how-to voor te schrijven!

Hoi @Fearless_48-Jack, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️ 

Een echt voluit beschreven stappenplan met toelichtingen hebben we nog niet, maar ik weet zeker dat de Community hier dé plek bij uitstek voor is. Ik zal de komende tijd eens polsen of het mogelijk is om hier een how-to voor te schrijven!

Zou mooi zijn als een dergelijk stappenplan er ook komt, als XGS-PON mogelijk wordt middels een SFP(+)-module voor de UDM-PRO.

Hoi @Fearless_48-Jack, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️ 

Een echt voluit beschreven stappenplan met toelichtingen hebben we nog niet, maar ik weet zeker dat de Community hier dé plek bij uitstek voor is. Ik zal de komende tijd eens polsen of het mogelijk is om hier een how-to voor te schrijven!

Dank je voor de snelle reactie. Ik hoop dat @Tommie van Odido het ook leest, want ik wil nu mijn snelheid wel eens aanpassen. heb al een tijdje een 2gb aansluiting. het zou fijn zijn als ik die ook kan gebruiken met mijn apparatuur :)

Met vriendelijke groet,

 

Fearless.

Reputatie 7
Badge +9

@Fearless_48-Jack @MarkRoks  Helemaal begrijpelijk! @Tommie van Odido is momenteel niet aanwezig. Maandag is hij er weer, dan kunnen we kijken of we dit voor jullie kunnen regelen. Het zou inderdaad mega handig zijn!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fearless_48-Jack, ik zie het topic nu pas!

Een Fritzbox met eigen module is afhankelijk van je netwerk operator. Wat ik weet is het mogelijk op ODF en WBA. REG en Delta nog niet. Nu lees ik je vraag:

Nou is mijn vraag: Is er een stappenplan om op een duidelijke manier het fritzmodem werkend te krijgen met de fritz XGS-PON module icm met de Huawei ONT ?

Het is niet mogelijk om een eigen module en ons ONT samen aan te sluiten. Bedoel je hiermee dat je je eigen module wilt aansluiten of de Fritzbox op ons ONT wilt aansluiten?

Hallo Tommie @Tommie van Odido ,

Ik had eigenlijk 2 vragen.

1: Een duidelijke stappenplan om de Fritzbox 5590 te registreren samen met de XGS-PON module die is meegeleverd. zonder de Ont van Huawei. Dus direct op het glas van Odido. 

2: En mijn vraag over het stappenplan was. dat er een duidelijke stappen plan is om het bovenstaande te bewerkstelligen. Je zou mij en vele met mij daar mee helpen. 

 

Inmiddels heb ik al een poosje het 2gig abonnement, maar kan ik er nog geen gebruik van maken. omdat ik geen workaround wil doen icm het Odido modem. ik gebruik al jaren Fritz producten in een mesh groep. met 7 acces points in en om het huis en tevens bekabelt met in elke ruimte een lan aansluiting.

IK weet nog dat er een tijdje een testfase is om dit te kunnen. ik geloof ivm de juiste licenties die daarvoor nodig waren. Nou zit ik hier niet dagelijks niet op het forum. maar kijk van tijd tot tijd.

Zoals je begrijpt zou ik graag direct worden aangesloten met met eigen modem direct op het glas. 

Ik hoop dat het wat duidelijk voor je is.

In afwachting van je antwoord,

Met vriendelijke groet,

Fearless.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fearless_48-Jack, ik kan je op dit moment geen instructie leveren omdat ik niet in bezit ben van een Fritzbox. Ik kan me heugen dat @peter-keetfm er 1 heeft. Wellicht kan hij je hiermee helpen! 

Hallo Tommie @Tommie van Odido ,

 

Ik begrijp dat de instructie op dit moment nog niet mogelijk is. de vraag was ook gesteld voor in de toekomst zodat andere gebruikers makkelijker een Fritzbox via glas kunnen aansluiten op het Odido netwerk.

 

Maar zoals gevraagd in voorgaande mail. zou ik graag worden aangesloten via mij Fritzbox, 

Wat ik heb begrepen dmv diversen topics. heb je wat gegevens van mij nodig. om direct aangesloten te kunnen worden via de XGS-Pon module zonder ONT.

 

In afwachting van je antwoord,

 

Met vriendelijke groet,

 

Fearless

Reputatie 7
Badge +9

Nou op dit moment zit je op het netwerk van Reggefiber @Fearless_48-Jack, hier is het nog niet mogelijk maar dit is in onderzoek bij ons. 

Goedemorgen @Tommie van Odido,

 

Dat is vreemd. Dat is voor het eerst dat ik die naam hoor. Ik weet niet beter dat ik op het KPN netwerk zit. Die hebben het ook aangelegd. 

Reputatie 7
Badge +9

Reggefiber is KPN NetwerkNL @Fearless_48-Jack, alleen zit hier ons eigen apparatuur in de wijkcentrale.

Ok helder. Wel jammer want wel wat zonde van de upgrade die al een tijdje loopt. De realisatie duurt lang bij Odido voor de verandering. Ik wil gewoon gebruik blijven maken van mijn eigen apparatuur, omdat ik al jaren mijn investering in heb gedaan. En naar tevredenheid werkt. Maar ik wacht nog even af. Ik zou zeggen hou ons op de hoogte.

 

mvgr,

Fearless.

Reageer