Skip to main content
  • 1,858 Topics
  • 18,167 Reacties
1858 Topics
Contract eenzijdig opzeggen - Zeer traag internet in de avonduren en gedrurende de gehele dag
Ik zeg graag mijn contract eenzijdig op per 30/11/2024. Ik ben al sinds 1 maart abbonee van Odido maar ik heb de afgelopen drie maanden nauwelijks internet gehad. Het begon goed, maar de laatste tijd is het echt dra-ma-tisch. Verloop Melding gemaakt in augustus ( Kenmerk: 2370/WFB73634) dat ik problemen heb met zeer traag internet in de avonduren. Dit is vervolgens eind augustus volgens Odido “opgelost”, ik heb er alleen nooit wat van gemerkt. Vervolg melding gemaakt in oktober (dezelfde kenmerk) dat ik problemen ervaar de gehele dag (zowel wifi als bekabeld). Upload snelheid zit soms in de paar kb, jitter tot in de 2000. In de avond heb ik helemaal geen internet meer, gedurende mijn werkdag mag ik blij zijn als mijn teams meeting niet uitvalt. Monteur langs geweest 25 oktober. Heeft een test uitgevoerd, kastje vervangen. Wi-fi deed het een paar uur goed maar deze week is het internet heel traag (zelfs slechter dan in de voorgaande weken). Zowel internet als bekabeld kan ik bijna geen pagina laden, werken doe ik tegenwoordig alleen op de Odido voucher hotspot (voldoende om te kunnen werken). In de avond kan ik niet gamen, of uberhaupt normaal een serie streamen. Aangezien ik zie dat dit probleem bij veel mensen bekend is (zie hieronder), en ik al drie maanden (augustus, september, oktober) bijna geen internet heb, ben ik er wel een beetje klaar mee. Graag per 30/11/2024 opzeggen zodat ik een aantal weken heb om een nieuw abbonement te zoeken, en mits mogelijk graag nog twee vouchers sturen voor hotspot internet zodat ik in ieder geval de komende weken kan werken. Ik verwacht dat Odido meewerkt met de opzegging en geen verdere opzeg boete oplegt door het probleem beschreven hierboven.
Internet blijft instabiel na vervanging van Genexis naar Nokia ONT
Mijn Genexis ONT box is bijna twee weken geleden vervangen door een Nokia ONT. Volgens velen zou dit de oplossing moeten zijn voor het inconsistente internet in de avond. Nadat ik zelf de juiste Nokia ONT box had gekocht en een monteur deze heb laten activeren (volgens de monteur had de klantenservice dit zelf kunnen doen), werkte mijn internet in de avond redelijk stabiel. Echter, een paar dagen na de installatie is mijn internet opnieuw erg instabiel tijdens de late middag en de vroege tot late avonduren. In mijn geval heeft het vervangen van de ONT door een Nokia dus niet geholpen, en ben ik nu ~70 euro kwijt aan die box. Welke andere oplossing is er nog naast simpelweg “het contract kosteloos ontbinden”? Ik heb namelijk een mooie korting op mijn abonnement en zou bij geen enkele andere provider een betere prijs krijgen. Overstappen is voor mij daarom geen optie totdat mijn Odido contract officieel afloopt. Overigens vertelde een klantenservicemedewerker die ik aan de lijn had, dat ik een vergoeding kon krijgen voor de periode waarin ik problemen ervaarde. Nou, ik ervaar al problemen sinds ik bij Odido ben aangesloten. En nu, na nog eens 70 euro te hebben betaald voor een Nokia ONT die ook geen oplossing blijkt te zijn, ervaar ik nog steeds dezelfde problemen. Wat houdt deze vergoeding precies in? Krijg ik een deel van mijn geld terug voor de afgelopen maanden, al mijn geld terug, of hoe zit dat? Mijn familie en ik zijn afhankelijk van snel internet in de avond aangezien er dingen voor werk en universiteit gedaan moeten worden. Hier zie je de nieuwe metingen en een eerdere post van mij in de verzameltopic, maar dit keer de metingen met een ONT Nokia geïnstalleerd: Mijn Genexis ONT is ongeveer vijf dagen geleden vervangen door een Nokia ONT. In het begin leek dit de oplossing te zijn voor de internetproblemen in de avond, maar vandaag ervaar ik precies hetzelfde probleem weer. Het internet is opnieuw erg instabiel in de avond, en de pingtest geeft weer dezelfde resultaten als eerder. Daarnaast wil ik ook aangeven dat ik een internet + tv-abonnement heb, dus volgens mij ligt het niet aan het type abonnement. Hieronder zie je de ping variatie die ik nu opnieuw ervaar, maar dit keer met de Nokia ONT. Het probleem ligt dus ergens anders... Hier zie je de ping die varieert tussen 5ms en 180ms, dit keer is er een Nokia ONT geïnstalleerd. Dit is op een zaterdag avond. Extra meting van vandaag: Hier zie je dat de ping varieert tussen ~5ms en ~210ms, dit is met een Nokia ONT geinstalleerd. Dit is op een zaterdag late middag rond 17:00

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen