Skip to main content
10000 Topics
aangeloten 3 weken terug, geen bruikbaar internet [Glazvezel 1Gbit]
Hallo allemaal, Helaas heb ik sinds ‘aangesloten’ te zijn sinds 27 December laat in de middag nog steeds geen bruikbaar internet. Ik heb erg veel contact gehad met Odido Telefonisch Er staat meer dan een week een ticket open.Alles met 0 resultaat, heb op 10-01-2024 een mail gestuurd dat ik graag mijn herroepingsrecht wil gebruiken (dienst is immers niet geleverd, dus 14 dagen nog niet ingegaan - werkbonnen en speedtest screenshots als getuige). Ook dit is onbeantwoord gebleven. Het contact Op 27-12 is de reguliere monteur gekomen, die heeft het niet werkend achtergelaten - hij kon er niet veel mee (staat op de werkbon). 28 december 2023, 09:36 uur: Telefonisch contact voor 13 minuten en 48 seconden. De monteur had een ONT moeten aanvragen en een nieuwe afspraak moeten maken, maar dit is niet gedaan door de Guidon-monteur van de 27e. Een nieuwe afspraak is ingepland voor 4 januari (eerstvolgende mogelijkheid). 4 januari 2024: Guidon-monteur komt, maar er is geen ONT geleverd door Odido. De monteur heeft nog gekeken naar de KPN ONT om deze online te brengen en de Odido ONT te resetten. Na reset is de verbinding op dat moment acceptabel, maar de hoge ping en latency blijven aanhouden, staat op de werkbon. Verbinding werd later op de dag weer onbruikbaar. 4 januari 2024, 15:12 uur: Na vertrek van de Guidion-monteur klantenservice gebeld (32 minuten en 53 seconden gesprek) en nieuwe ONT aangevraagd. Hier is een ticket voor gemaakt en ik zou binnen 2 à 3 werkdagen bericht moeten krijgen. 5 januari 2024, 18:11 uur: Gebeld met klantenservice voor 44 minuten en 11 seconden vanwege de onwerkbare situatie gedurende bijna 2 weken. Twee vouchers ontvangen die ook nauwelijks bruikbaar zijn. 8 januari 2024, 14:50 uur: Gebeld met klantenservice voor 3 minuten en 38 seconden. Klantenservice kan niets doen, want het ticket ligt bij de technische afdeling die zij ook niet kunnen bereiken. De ticket is wel 'assigned'. 10 januari 2024, 13:52 uur: Gebeld met klantenservice voor 19 minuten en 19 seconden. Klantenservice kan niet annuleren, want volgens de computer is het 15 dagen na aansluiting. Dat is correct, echter is het herroepingsrecht vanaf de levering van het product, wat nog niet heeft plaatsgevonden. Klantenservice meldt ook dat KPN een uur geleden aan de verbinding werkte. In het kort de verbinding: De verbinding is niet stabiel genoeg om te kunnen mailen, videobellen, streamen of gamen.De upload is erg slecht en vooral onstabiel, soms gaat het even goed, maar een simpele mail sturen of een pagina laden / een webformulier versturen kan minuten duren. Videobellen valt erg vaak weg. Dit is allemaal bekabeld, via S/FTP cat6a kabels, de PC zit direct op de modem, bij de TV zit er een Managed 1Gbit switch tussen ivm de diverse consoles. De andere werklaptop zit ook direct op het modem. De resultaten van speedtest zijn:Soms geen verbinding mogelijk, helemaal geen internet, dit is ook te zien op de WAN port op het modem, ook geconstateerd door Guidion monteur 2. Vaak een hoge latency, 500ms of 1000ms is geen uitzondering, hoog verschil in latency tijdens de test zelf. Upload blijf steken op maximaal 300Mbit (waar 1Gbit is afgeloten) - vaak zit deze nog lager, a 220 mbit. Soms, normale verbinding mbt snelheden, echter door latency voelt dit alsnog traag aan. Ja de verbinding gaat naar 940mbit down en up op zeldzame momenten, maar doet hier de halve speedtest over om daar te komen. Ik maak nu noodgedwongen gebruik van de Wifi van de buurman, die heeft een AP dicht bij onze woonkamer muur gezet aan zijn kant, hier haal ik via een (goedkope) USB wifi adapter 30mbit/30mbit over maar dit is stabiel en wel werkbaar Er zijn beloftes gemaakt op 4 Januari dat ik met 3 dagen antwoord zou hebben en een nieuwe ONT zou ontvangen en daarna een nieuwe monteur zou komen. Ben nu 3 weken aangesloten bij Odido en mijn geduld is op, ik heb ruim 2.5 uur gebeld, gemaild, resultaten besproken en 2 monteurs gehad. Op klachten wordt ook niet gereageerd noch op mijn Herroepingsrecht aanvraag. Kan iemand hier mij alsjeblieft helpen?
Odido houdt zich niet aan herroepingsrecht
Waarmee ze natuurlijk enorm veel stress veroorzaken. Alles ging al mis met mijn abonnement met eerst een simkaart die niet arriveerde, daarna was het onmogelijk mijn abonnementen toe te voegen omdat mijn naam verkeerd gespeld was en daarna kon ik niet meer inloggen omdat er een tweestapsverificatie was ingesteld en ik de SMS niet kan lezen. Ik wilde heel graag kunnen inloggen om bv erachter te komen wat mijn verbruik was en daaraan het abonnement aan te passen en sowieso om bij nader inzien mijn vaste telefoonnummer te behouden. Helaas bleek het probleem van die tweestapsverificatie niet op te lossen, waarna ik pogingen heb gedaan mijn abonnement op te zeggen, want ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd. Op 4 december om 18:22:40 heb ik verzocht het abonnement op te zeggen. Vervolgens is het abonnement echter niet opgezegd, maar is er aangevraagd dat ik kosteloos weg kon per 5 december. Dat moest op die manier, want “Hou je een andere optie aan dan maak je namelijk kosten bij ons voor het opzeggen”. Vervolgens bleek het abonnement dus niet opgezegd, wat ik aanvankelijk nog niet had begrepen. Op 6 december kwam ik erachter en heb ik via X verzocht alsnog mijn abonnement op te zeggen, waarna ik deze reactie kreeg: (dat mooie 06-nummer is helaas gesneuveld in de strijd) Nogmaals heb ik benadrukt dat ik mijn abonnement wil opzeggen, waarna ik deze reactie kreeg: “Je hebt inderdaad altijd 14 dagen bedenktijd, als je online iets bij ons hebt besteld. Ik zie dat je nog binnen deze 14 dagen valt, daarom kan ik kosteloos het abonnement voor je opzeggen. Voordat ik dit kan doen, moet ik alleen nog een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb daarom een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Kun je die met mij delen? Dan kan ik daarna het abonnement voor je opzeggen! Groet, Pharwin” Maar ik kan die SMS dus niet lezen wegens problemen die ik al met de helpdeskmedewerkers had besproken en bovendien is dit mogelijk niet de juiste methode van opzeggen volgens de Odido's regels die de wet omzeilen, ik ben nu wel bang geworden met die afkoopsom van € 163,30. Hierna heb ik de betaling terug geboekt begeleid door het volgende schrijven: “Inmiddels heb ik het abonnementsbedrag dat jullie 5 december jl. van mijn rekening hebben geboekt laten terug storten, bij wijze van extra verificatie, zodat jullie zeker weten dat ik de juiste persoon ben. Het abonnement was al op 4 december om 18:22 opgezegd en ik heb de simkaart uit het toestel gehaald. Klantnr xxxxx Factuur xxxxx Factuurdatum 27.11.2024 Graag ontvang ik eindelijk een bevestiging dat het abonnement is beëindigd” “dan kunnen we ons op het volgende (volledig onnodige) probleem concentreren. Jullie beweren: "Nummerbehoud vraag je makkelijk aan als je Vast Bellen van Odido bestelt. Heb je al besteld? Dan kan je alsnog nummerbehoud aanvragen in Mijn Odido. Hier volg je ook gelijk de status van je aanvraag." Graag wil ik alsnog nummerbehoud aanvragen en als dat echt niet mogelijk is ook het andere abonnement beëindigen. Mijn Odido kan ik nooit meer in”. Hierop reageerde de helpdesk dat het zo niet werkt en daar ben ik het helemaal mee eens, ze zouden gewoon zonder slag of stoot moeten toestaan dat ik het abonnement opzeg, dat recht heb ik. Maar Odido probeert alleen maar mij koste wat het kost een schuld aan te smeren, daar steken ze heel veel tijd in, zelfs als dat betekent dat ik mijn andere abonnement ook zal moeten opzeggen, aan schulden valt natuurlijk meer te verdienen dan aan vaste klanten (ik vermoed dat ze geen capaciteit voor nieuwe klanten hebben en dan is dit een mooie manier om toch meer omzet te genereren). Bij KPN lachen ze zich ondertussen rot dat Odido mij dwingt toch bij hen te blijven, maar misschien is het een geluk bij een ongeluk, want daar heb ik ten minste in 30 jaar nog nooit problemen gehad.
2+ weken geen internet door kabelbreuk/storing in wijkcentrale
Sinds 23 april heb ik (en mijn bovenburen) geen bekabeld internet meer. Ze zijn met graafwerkzaamheden bezig in de straat, en ik vermoed dat er een kabeltje is geraakt. Niet jullie schuld, wel jullie (en mijn 🤓) probleem, helaas. Gelukkig stond er dezelfde dag, 23 april, een Guideon monteur bij ons in huis, die inderdaad constateerde dat het een probleem buiten mijn appartement was. Heeft dit gemeld en het ticket doorgezet. Ondertussen heel lief van jullie diverse vouchers en zelfs Klik-en-klaar gekregen, thanks daarvoor, maar ik wil heel graag mijn bekabelde internet terug. Wat minder leuk is, is dat mij is geadviseerd om zelf met de monteurs te bellen (VolkerWessels). Vind ik een beetje gek, want ik bel ook niet met de logistieke dienst van de AH als de melk op is, maar ik help graag een handje als dat het proces versnelt. Maar helaas! Niets is minder waar. Ongeveer om de 2 á 3 dagen zélf contact opgenomen met VW. Elke keer kreeg ik te horen: “Tja, we kunnen niets zeggen. Nog even geduld meneer. We hebben een ticket en je telefoonnummer, je hoort vanzelf van ons.” Gisteren nogmaals gebeld, en toen iets meer aangedrongen, waarna ik de boodschap kreeg dat de boel geëscaleerd zou worden. Voortgang, denk je dan. Maar helaas vandaag ook niets gehoord. Wéér een weekend zonder glasvezel en TV, waar ik wel voor betaal. Gelukkig is het lekker weer en ga ik me een weekendje zonder glasvezel nog wel overleven, maar kunnen jullie aub aandringen bij VW dat het echt wat beter moet qua communicatie, en even checken wanneer ze me nou wél gaan helpen? Want dit is geen doen. Ik vind dat komende week een fix echt wel mogelijk moet zijn. Hoor graag een oplossing en jullie bevindingen samen met VW. Alvast een heel fijn zonnig weekend, hopelijk wél met glasvezel.
Vragen over voortgang glasvezel
Hallo! Ik zit met de volgende situatie waarover ik graag jullie input zou willen; wellicht is er iemand met dezelfde ervaring of kan er iets nagekeken worden bij Odido. Ik heb een contract afgesloten voor glasvezelinternet en Odido zou de overstap regelen. De glasvezelaansluiting moest nog aangelegd worden. Er zijn monteurs van de netwerkbeheerder (Delta) geweest om de kabel binnen aan te leggen, vervolgens nog een monteur om alles door te meten en heb ik contact gehad met NOG een monteur over een “patching” die plaats zou moeten vinden op de centrale. Dit was een proces van een aantal weken waarin ik meerdere malen contact gehad heb met beide partijen. Het proces vast bleef hangen: Odido wist niet of de aansluiting al klaar was en bij Delta bleef kennelijk een ticket terugkomen. Het contact over de “patching” met Delta was op 5 mei. De monteur zei dat Odido een seintje zou moeten krijgen dat alles klaar is. Daar ga ik dus van uit. Een dag later heb ik contact opgenomen met Odido om te vragen of alles nu dan in orde was. Het enige wat ze mij konden zeggen was dat de 16e (de dag die ik had gekozen voor de overstap) glasvezel aangesloten zou gaan worden. Maar deze aansluiting ligt er dus al. De monteur van de netwerkbeheerder heeft gisteren kennelijk nog een “patching” gedaan op de centrale. Wat moet er dan nog aan de glasvezel gebeuren? Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik de 16e contact met Odido op moest nemen en ik vanaf dat moment een afspraak met Guidion kon maken om alles (het installatiepakket dat ik al heb ontvangen) aan te sluiten. De 16e is mijn overstapdatum. Zit ik dan niet zonder internet? De mails die ik van Odido heb ontvangen maken het niet duidelijker en alles zou geregeld worden. Maar nu: Weet ik niet of het werk van de netwerkbeheerder nu op de juiste manier is doorgevoerd; Is mij niet bekend of Odido een seintje heeft ontvangen dat de aansluiting klaar is; Begrijp ik niet of er nu nog iets aan de glasvezel moet gaan gebeuren op de 16e; Heb ik geen idee of ik straks zonder internet kom te zitten; Is er iemand met een soortgelijke situatie? Moet ik de 16e maar bellen en afwachten? Ik ben niet technisch onderlegd dus alle input is welkom. Hartelijk dank alvast!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen