Skip to main content
10000 Topics
Klacht klantenservice en verbinding
Sinds enige tijd doe ik streamen en wat blijkt mijn internet ligt er steeds uit, hij moet om de haverklap bufferen. Dat gebeurde al tijdens mijn darmkankeroperatie en met de chemo heb ik dit laten gaan omdat mijn hoofd totaal geconcentreerd stond op andere zaken. Nu heb ik 1 febr.10:53 uur en uitgaand gesprek van 30 minuten en 25 sec gebeld en de speedtest van Odido besproken, abonnement van 1000mb en via de speedtest ontvang ik via de glasvezel nog geen 100Mbps. Nu ik dit schrijf zaterdag 17.02.2024 14:30 uur download 6.5 Mbps en upload 26.2 Mbps. De medewerker van Odido, die wist wat hij moest doen en ja hoor hij is competent genoeg, U heeft gelijk. even nog iets anders controleren, helaas u heeft gelijk. Modem stekkers eruit en alles opnieuw opstarten. helaas het is niet beter. Hoelang ik het heb, iets van 6 maanden. Hmm niet prettig, maar ik ga een ticket aanmaken en u gaat een nieuwe modem ontvangen. duurt ongeveer 2 werkdagen………. helaas niets gehoord, blijkt volgens de collega's geen klantnotities te hebben aangemaakt, dus ook geen tickets voor de storingsdienst 2e telefoongesprek: 7 febr. 12:09 uur, duur 12 min 32 sec Deze collega, gaf aan dat er geen gespreknotities aanwezig waren maar ik help u. Wederom alle controleren, snelheid uitlezen en corrigeren. zoja ik heb een hogere snelheid, dus een nieuwe modem zou niet nodig zijn. 3e gesprek: 10 feb 2024 12:51 duur 27 min 34 sec. wederom het zelfde verhaal ik moet alles controleren, van snelheidscontrole etc want wij kunnen alles op afstand aflezen corrigeren….. echter het werkt niet, nu blijkt het dat er nu wel dor deze medewerker een ticket kan worden aangemaakt na alle controles die de medewerkers verplicht zijn om te doen…. en wat blijkt nu ontvang ik een “update van de melding” met kenmerk 2370/ECL64905 datum 10 feb. 2024. Ik heb aangegeven dat ik een klacht wil indienen naar de gang van zaken van de klantenservice en deze meneer wist het zo te bepraten hij een klacht gaat aanmaken. Het gaat mij niet om het geld maar om de service , kwaliteit en de beloofde snelheid. 4e gesprek vrijdag 16 febr 2024 tijd 18:19 10 min Deze dame alles uitgelegd mbt de stand van zaken en dat ik zit te wachten op een modem ter verbetering van mijn internetsnelheid. Wilt deze dame, wederom alle testen uitvoeren omdat de ticket is geweigerd, jij krijgt geen nieuwe modem. Dan verlies ik mijn geduld en dat maak ik ook kenbaar en ik wil een toezegging van een nieuwe modem, zoals belooft. Ik wil geen controle van alle regeltjes die zij als klantenservice medewerkster zou moeten doen. Dat station ben ik als voorbij. Deze dame raakt geïrriteerd op het feit dat ik nu helemaal een klacht wil indienen, dat kunt u via de website doen…. nou Odido, probeer mij maar te laten zien waar dat kan. De dame krijgt van mij geen kans nog toestemming om alle testen uit te voeren en dan hangt zij op. Dit heeft mij nog bozer gemaakt, want dan merk je dat de medewerkster dus incompetent is. Haar naam? Weet ik niet want er is geen bevestiging van het gesprek toegestuurd. Ik merk duidelijk dat deze medewerkers van Odido niet volgens de LEAN methodieken of Smart technieken kunnen werken en totaal niet oplossingsgerichte instelling hebben. Want ophangen is heel makkelijk….. Uit boosheid heb ik nu 2 factuurtermijnen retour geboekt. Tevens heb ik een melding aangemaakt bij mijn rechtsbijstandverzekering. Zolang Odido in gebreke blijft mbt de internetsnelheid (download/upload) zal ik elke betaling storneren, tot einde contract. Odido levert niet de contractuele snelheidsafspraken.
al 10 dagen geen TV en Internet
Ik ga per 1 maart 2024 overstappen van Odido TV/Internet (glasvezel) naar KPN, voorlopige overgangsdatum bevestigd door Odido is 27 Feb 2024. Tot zover alles prima. Per 7 Feb 2024 plotseling geen internet en TV meer, ook TV-app werkt niet meer (pincode ongeldig). Inmiddels 10x naar de helpdesk gebeld, 10 keer hetzelfde verhaal uitleggen, 10 keer een ander antwoord, Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. 6 dgn (!) later eindelijk een (vriendelijke en hulpvaardige) monteur. Hij kan de optische glasvezel verbinding herstellen (patch in de wijkcentrale) maar de diensten niet. (Out of service). Dag later wordt ik gebeld door Odido nav klacht. Alles is hersteld wordt me verteld. Thuis aangekomen werkt nog steeds niks, geen TV geen Internet: Wan-lampje blijft rood. Weer gebeld, weer alles uitgelegd. Operator snapt het niet, alles zou moeten werken, maar het werkt niet. Weet niet of het wel hersteld kan worden. Het is de schuld van KPN zegt ze, maar ze gaat het uitzoeken en zal terug bellen,...niet dus. Opnieuw naar Odido gebeld, weer uitgelegd. Ze gaan KPN inschakelen, KPN neemt contact op voor een afspraak met een monteur. Ondertussen nog steeds geen TV-Internet en inmiddels al 7 Mobile vouchers verstookt. Internet en TV zijn geen eerste levensbehoefte, maar met 4 volwassen waarvan er drie thuiswerken is dit wel een groot probleem. Ik hoor van de Odido operators alleen maar “ ik begrijp het, ik begrijp het” , maar ze begrijpen er niks van. Als je binnen een dag aangesloten kan worden als nieuwe klant, waarom dan niet als bestaande klant (ongeacht dat ik heb opgezegd, ben ik nog gewoon contractant). Heb weinig hoop dat Odido mij nog wil helpen om snel weer aangesloten te worden op TV/Internet. Goede reden om mijn 4 mobiele abonnementen van Odido ook maar meteen te gaan opzeggen.
Al ruime tijd geen glasvezel/internet thuis, ondanks plaatsing aansluiting
Beste Odido, Op 20-12-2023 heb ik mijn verhuizing doorgegeven, en is mij verteld dat er glasvezel beschikbaar was op het nieuwe adres. De mail die ik van jullie vervolgens kreeg, was dat er nog niks bekend was over de plaatsing van glasvezel in de woning, maar dat dit op 16 januari 2024 duidelijk zou worden. Ook zou ik gewoon de spullen van de oude woning mee kunnen nemen. Omdat ik afhankelijk ben van internet heb ik zelf contact gezocht met KPN Netwerk & VolkerWessels (de aannemer) voor het maken van een afspraak tot plaatsing van glasvezel. Na veel moeite is dit uiteindelijk gelukt. Op 23 januari 2024 is dan ook de glasvezelaansluiting in de woning geplaatst. Tot zo ver prima. Op het moment van schrijven heb ik echter nog steeds geen internet. KPN Netwerk geeft aan dat er nog helemaal geen glasvezel punt in de woning is, en verwijst me door naar de aannemer. De aannemer heeft nog geen afmelding gedaan, waardoor KPN Netwerk niet ziet dat de lijn actief is en dat er gepatched kan worden. Het aangeven en sturen van de foto aan KPN Netwerk, met het verzoek om toch alvast te gaan patchen, worden genegeerd. Ze blijven maar de vinger wijzen. In de periode tussen 23 januari 2024 & vandaag heb ik ruim 20x gebeld met de aannemer, en 10x met KPN Netwerk. Ook heb ik meerdere malen met Odido gebeld, en heb zelfs al contact gehad met jullie technische dienst. Helaas zonder enige vooruitgang. Het voelt dan ook alsof ik tegen een muur aan het praten ben. Graag zou ik daarom willen dat jullie de verantwoordelijkheid nemen en het contact met KPN Netwerk en/of de aannemer leggen. Ik ben namelijk klant van jullie en naar mij wordt door KPN Netwerk niet geluisterd. Nogmaals benadruk ik dat we afhankelijk zijn van het internet voor werk & een kleine onderneming. Compensatie vanuit jullie vindt verder ook niet plaats en wil graag dat dit snel opgelost is.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen