Skip to main content

Hi Odido,

Sinds 3 weken zijn wij overgestapt van Ziggo naar Odido, en ik heb er tot dusver enorm veel spijt van. Waar ik bij Ziggo nooit problemen had met continu stabiele wifi en zelfs stabiele wifi had op mijn PS5, hapert en valt deze steeds weg bij Odido.

De router staat in de woonkamer aangesloten op het glasvezel netwerk, die komt daar ook binnen. Heb alles al geprobeerd van de 2.5ghz wisselen naar 5ghz, modem stekker eruit, router resetten etc, maar probleem blijft aanhouden. 

Graag zie ik zsm een oplossing want hier wil ik niet nog een jaar mee opgescheept zitten. 

Hey ​@Wouterr-, ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiele wifiverbinding.

Kan je mij wat meer uitleg geven over de situatie? Wat ervaar je precies en op welke apparaten? Ik heb je netwerk namelijk bekeken en zie hier geen gekke dingen, ook je wifinetwerk ziet er goed uit. Wel staat je PS5 redelijk verweg van het modem. Hij heeft namelijk een RSSi -70 dBm waarde. Op hoeveel meter staat het modem? 

Dag Tommie, ik ervaar de laatste dagen/weken ook geregeld uitval van mijn Odido wifi. 
Zelfs nu ik inlogde op deze community moest ik mijn wifi uitschakelen om er via 5G op te komen. 
De stippen op de bijlage bleven maar zoeken. 
Ik heb al een paar maal modem uit- en weer ingeschakeld, maar even later herhaalt het probleem zich, zowel op mijn iPhone als iPad. 
Het streamen van muziek (radio en Spotify) ondervindt vreemd genoeg geen probleem. Wel het openen van desbetreffende apps. Die schuif ik weg en begin opnieuw.

Wat is hier aan de hand?

Dank en vriendelijke groet,

Rob

Moderator edit: afbeelding verwijderd vanwege gevoelige informatie

@Tommie van Odido dank voor je reactie! Mijn modem staat beneden in de woonkamer, mijn PS5 staat een verdieping hoger maar dit is circa 5 meter hemelsbreed boven de router gok ik. Zelfde probleem ervaar ik met mijn mobiel een verdieping hoger dat daar de verbindingsstreepjes minder worden en de verbinding wegvalt. PS5 heb ik continu wegvallend signaal mee tijdens online gamen. 

Voor mijn gevoel is de router dus niet sterk genoeg om ons ook op een verdieping hoger van goed signaal te voorzien. 

Hi ​@Wouterr-, dank! Weet jij hoe het zit met jouw bekabelde verbinding? Heb je een apparaat waarmee je dat kunt testen, of kan je jouw PS5 naar beneden halen en daar bekabeld connecten? Werkt de ethernet connectie wel oke?

@Olgers Goed dat je dit laat weten! Na het bekijken van jouw verbinding zie ik direct dat deze onstabiel meet. Daar gaan we wat aan doen! Ik heb meteen gekozen voor een gratis monteur op locatie die dit zal onderzoeken en oplossen. Guidion neemt snel contact met je op voor het maken van een afspraak. Succes!

Dag Cheyenne, dank voor je bericht. 
Vlak voor je bericht heb ik zowel glasvezelkastje als modem opnieuw opgestart en heb het idee dat dit geholpen heeft. Zou je nog eens willen meten?

Een monteur is dan eventueel niet nodig. 

Dank en vriendelijke groet,

Rob Olgers

@Cheyenne van Odido ik heb deze sinds enkele dagen beneden neergezet, inderdaad bekabeld omdat het signaal erg zwak is. Echter had ik daar voorheen nooit last van. 

Draadloos signaal blijft erg zwak boven, daar zou ik wel graag een oplossing voor zien, wellicht een booster of iets dergelijks. 

Hey ​@Olgers, ik heb een nieuwe meting gedaan maar de verbinding lijkt inderdaad weer stabiel. Je kan de monteur altijd voor de zekerheid laten komen maar als je mag hem ook afzeggen als je geen problemen meer ervaart!

Hi ​@Wouterr-, ik heb je een wifipunt opgestuurd. Kan je testen of dat een verschil maakt? 

@Tommie van Odido dank voor het toesturen! Zie wel dat dit mij 2,50 extra per maand kost, lijkt me dat dit een kosteloze service oplossing moet zijn toch? Of kijk ik verkeerd?

Dag Tommie, de verbinding lijkt stabiel maar is het niet. Als ik wissel van netwerk (2 netwerken) kan ik even verder, maar na enkele minuten moet ik weer terug en kan ik weer even verder. Heel vreemd!

Zondag komt de monteur. 
Groet. 

Hoi ​@Olgers, goed dat je dit aangeeft! Ik ontvang graag een terugkoppeling van de afspraak met de monteur. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hoi ​@Wouterr-, dit is de eerste maand gratis! Je kunt het dan testen en het is natuurlijk maandelijks opzegbaar. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Dag Ishana,
Het is me toch gelukt de problemen zelf op te lossen.
Ik heb zojuist gechat met Odido, maar zonder succes.
Ik wil mijn afspraak voor morgen, 12:00-16:00 uur, daarom annuleren.

Is dat nog te doen?
Dank een vriendelijke groet,
Rob

@Ishana van Odido ik vind het netjes dat jullie een (hopelijk) goede oplossing bieden voor mij probleem, maar ik vind het dan weer niet heel netjes dat er een router wordt afgezonden waar kosten bij zitten. 

ik zou het schappelijk vinden als jullie die kosten op je nemen, mijn start met Odidio is helaas nog niet vlekkeloos geweest maar ik wil jullie natuurlijk wel gewoon de kans geven. Hoor het graag! 

@Olgers Super fijn om te lezen dat je het zelf hebt opgelost. Geweldig! 

@Wouterr- Goed dat je dit gelijk bij ons aangeeft. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je doelt op de maandelijkse kosten van het wifipunt. Hoe graag ik het ook wil, kan ik deze niet volledig kosteloos aanbieden. Wel is de eerste maand gelukkig gratis. Om dat wij hier niet duidelijk genoeg in zijn geweest, wil ik dit graag iets langer doortrekken. 

Ik ga het wifipunt voor 6 maanden vergoeden (6x €2,50 = €15). Dit kan ik wel alleen in 1 keer doen. Heb ik jouw akkoord hiervoor? Het bedrag zal dan worden verrekend met de volgende factuur. 

Hi ​@Teresa van Odido dank voor je bericht, dat lijkt mij een goede oplossing. Bij deze akkoord voor 6 maanden extra korting 👍🏻 overigens werkt de booster zoals het hoort en is het probleem ook verholpen nu. 

Reageer