Skip to main content
10000 Topics
Hoge ping problemen
Zoals veel anderen heb ik ook last van hoge ping spikes/hoge latency wat het online gamen onwijs lastig maakt. De hoge ping spikes begonnen al in oktober 2023. Dit was toen minstens 1 keer per 2 weken. Op weg naar december 2023 werd dit minstens 1 keer per week. En toen naar meerdere dagen per week… Hoge ping gehad op deze dagen: 26 december t/m 30 december 2 januari t/m 5 januari 10 januari 13 januari t/m 15 januari 17 januari 4 februari t/m nu Hoge ping gebeurde vooral in de avond en nacht. Was toen niet langer dan 3 uur met hoge ping. Nu op 4 februari opeens ook hoge ping overdag en nu avond. Al langer dan 7 uur gaande. Speedtest.net geeft vaak normale waarden aan. Bufferbloat, ping testen naar de game server laat wel hoge ping zien (screenshots die Odido wilde en overigens niks laten zien had ik per mail verstuurd) Lijk nergens anders last te hebben van hoge ping; alleen in online gaming. Geen problemen met streamen of online gesprekken voeren. Niemand anders maakte gebruik van het internet tijdens de hoge ping en er werd niets gedownload. Niemand anders op de game server had last van hoge ping. Media Converter/Modem (Zyxel T-54) herstarten or powerflippen lost niets op. GB glasvezel, Modem direct bekabeld naar Computer Gebruik van derde partij software zoals Exitlag hielp grotendeels wel. Maar dit was eerder niet nodig en zou ook niet nodig moeten zijn… De lage internetsnelheid was eerder door een kabel die maar tot 100mb vervoeren kon. Dit was per 9 december vervangen. Ik speel vaak op Amerikaanse servers waar mijn ping voorheen nooit hoger was dan 110 en speelbaar was. Screenshots hieronder zijn merendeels van december. Via telefoon contact gehad met Odido. Ik zou een mail ontvangen om een afspraak met een monteur te maken maar die is nooit ontvangen. Had opeens geen last meer van hoge ping tot vandaag… Wellicht had ik gewoon nooit opgemerkt dat dit nog steeds gaande was op een tijdstip wanneer ik niet op mijn computer aan het gamen zat. Wat is het probleem en hoe kan dit eindelijk opgelost worden? Mijn geduld is op.
installatie
Hoi, Vorige week dinsdag 5 mrt zou de installateur van Guidion mijn Odido installatie komen uitvoeren. Het installatie pakket had ik al eerder ontvangen van Odido. Bij installatie bleek dat Odido verkeerde onderdelen heeft opgestuurd. De monteur zou hiervan een melding maken en ik moest Odido bellen om dit te melden. Er zou een nieuw pakket worden opgestuurd en ik kon een nieuwe afspraak maken met Guidion. Nieuwe afspraak stond voor vandaag 12 mrt. Op vrijdag 8 mrt heb ik Odido nogmaals gebeld met de vraag of mijn installatie pakket al onderweg was. Dat kon de medewerker niet zeggen, maar ze gaf aan dat ik wel de juiste onderdelen had ontvangen. Ze zou er voor de zekerheid voor zorgen dat de monteur de juiste onderdelen bij zich had, zodat het altijd gemaakt kan worden. Vandaag weer dezelfde monteur op bezoek. Hij had niets bij zich en ik had ook geen nieuw pakket ontvangen. Dus moest hij weer onverrichter zaken vertrekken. Weer Odido gebeld met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Enige antwoord dat ik kreeg was dat het weer werd doorgegeven aan de backoffice en dat ik weer 3 tot 5 dagen moest wachten op een reactie. Ik gaf aan dat ik hiermee niet akkoord ging. De medewerker zei dat ik dan maar op moest zeggen. Daarna werd ik in de wacht gezet en werd na 20min de verbinding verbroken. Ik zit nu al 2 weken zonder wifi en tv. Alleen via een hotspot en mijn 2 schoolgaande kinderen geen wifi omdat ze geen T-Mobile abonnement hebben. Ik vind het echt belabberde service van Odido en heb al enorme spijt van de overstap. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik contact krijg met iemand van Odido die mij echt kan helpen?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen