Skip to main content
Beantwoord

geen ONT in installatiepakket

  • 27 June 2024
  • 13 reacties
  • 208 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb gisteren het Odido installatiepakket ontvangen maar er zit alleen een Modem in en geen ONT klopt dit? Ik stap over vanaf Ziggo. 

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dmcvc 

Er zou wel een ONT in moeten zitten want de monteur heeft die niet bij.

Enkel als je glasvezel van KPN hebt en er zit al een zwarte kastje op het glasvezelaansluitpunt dan hoef je daar enkel de modem op aan te sluiten.

Bedankt! Ik heb gebeld en kreeg uiteindelijk 2 verschillende antwoorden en technische dienst zou contact met me opnemen. Dit is inmiddels dus al 2 weken geleden. We gaan het meemaken bij de installatie, denk ik dan. 🤷‍♂️

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @dmcvc, super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik zie dat er inderdaad een ticket naar de technische dienst was doorgezet hiervoor. Maar geen zorgen! Zij geven aan dat bij deze aansluiting de monteur het glasvezelkastje bij zich heeft. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

De monteur had inderdaad een ONT meegenomen en geïnstalleerd. Helaas wel moeten vertrekken zonder werkende installatie.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dmcvc, de monteur heeft het doorgezet. KPN NetwerkNL heeft de lijn nog niet actief gemeld. Hopelijk kunnen ze dit snel realiseren en ben je binnenkort online! 

Helaas lag het daar toch niet aan, de monteur heeft de verkeerde converter aangesloten. Ik krijg nu een nieuwe opgestuurd en als ik deze heb ontvangen kan ik een nieuwe monteursafspraak maken.

 

Zou een Genesis TK01 toevallig ook werken? Heb toevallig een nieuwe van een collega gekregen.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @dmcvc, mijn excuus! Ik zie het inderdaad. Je kan het trouwens proberen met deze ONT, zie dit topic bijvoorbeeld. Wel raden wij af om zelf deze aansluiting te doen en verlies je de garantie op de verbinding. Bedankt voor het afwachten. Weet dat de facturatie pas gaat lopen wanneer je daadwerkelijk online bent!

Ja ik wacht wel even af, hopen dat de NT snel komt zodat ik een monteur kan plannen!

Reputatie 7
Badge +3

@dmcvc Dat moet vast goed komen! 

Laat je het mij weten als ik je in de tussentijd ergens bij kan helpen? Ik sta altijd paraat! 😀

Ik heb gisteren met de post de nieuwe converter ontvangen en ik ben eigenlijk meteen online. Er staat maandag nog een monteur gepland. Is het nog nodig dat deze komt?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@dmcvc Super fijn om te lezen dat je online bent! 

Ik adviseer om de afspraak met de monteur wel door te laten gaan. Jouw verbinding kan dan worden gecontroleerd en gereed worden gemeld. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

Hoe staat het ervoor met mijn glasvezel aansluiting? Ik wacht al geruime tijd.  De afspraak met Guidion is nog niet gelukt vanwege een misverstand.  Graag een snelle oplossing nu. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AlexJou, ik ben meteen voor je gaan kijken maar er is nog geen definitieve plandatum bekend. Zodra KPN NetwerkNL meer informatie heeft dan laten ze dat aan ons weten. Op dit moment is het nog afwachten. 

Reageer