Skip to main content

toegang tot modem op afstand

• 29 december 2024
  • 8 reacties
  • 212 Bekeken

Ik heb het Zyxel modem in ons vakantiehuisje staan. Ik zou graag toegang tot het modem hebben vanuit huis. Ik kan bij de instellingen niets vinden over remote access. Is dat mogelijk, en wat moet ik dan instellen? Dank!

Uitgelichte reactie

29 december 2024

Ik denk inderdaad dat ​@Michiel88 het ook over klik en klaar heeft in een vakantiehuisje.

DDNS is niet nodig als ze met een Synology NAS gebruikt maakt van Quickconnect. Is sowieso wel handig omdat je geen portforwarding op de klik en klaar router kan maken.

8 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 29 december 2024

Dat is beter niet zonder extra apparatuur.  Je zou een kleine NAS kunnen plaatsen met daarop een vpn server. Als je op afstand inlogt op de von server kun je vanuit daar je router benaderen. 

• 143 reacties
  • 29 december 2024

@Michiel88 Bij Zyxel T-56 kan je onder Onderhoud vinden. Indien je voor WAN activeer, kan je ook van afstand op jouw modem inloggen, maar stel gelijk Trust Domain in, om het veiligheidsrisico  te beperken.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 december 2024

vergeet bij de optie van eric ook niet DDNS in te stellen, je ipadres wisselt vrijwel elke 24uur.

• 143 reacties
  • 29 december 2024
D1rk-J4n schreef:

vergeet bij de optie van eric ook niet DDNS in te stellen, je ipadres wisselt vrijwel elke 24uur.

Dat is bij Klik&Klaar, mijn thuis ipadres heeft nog nooit een andere waarde, zelfs na een langdurige power-off

Oh, ik zie nou pas dit in sub-forum Klik&Klaar is, dus waarschijnlijk gaat het om Klik&Klaar.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 29 december 2024

Ik denk inderdaad dat ​@Michiel88 het ook over klik en klaar heeft in een vakantiehuisje.

DDNS is niet nodig als ze met een Synology NAS gebruikt maakt van Quickconnect. Is sowieso wel handig omdat je geen portforwarding op de klik en klaar router kan maken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 december 2024
eric schreef:

Dat is beter niet zonder extra apparatuur.  Je zou een kleine NAS kunnen plaatsen met daarop een vpn server. Als je op afstand inlogt op de von server kun je vanuit daar je router benaderen. 

Betekent ‘beter’ dat het zonder die NAS en VPN niet veilig is? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 december 2024
ccnl schreef:
D1rk-J4n schreef:

Dat is bij Klik&Klaar, mijn thuis ipadres heeft nog nooit een andere waarde, zelfs na een langdurige power-off

Oh, ik zie nou pas dit in sub-forum Klik&Klaar is, dus waarschijnlijk gaat het om Klik&Klaar.

Klopt Klik en Klaar, Zyxel 5307

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 december 2024
eric schreef:

eric schreef:

Bedankt voor het meedenken! Begrijp ik het goed dat bij de N5307 niet zonder andere apparatuur (NAS) het modem extern bereikt kan worden? Ik zie onder Onderhoud Extern Beheer staan; maar dat is op zich zelf niet zo in te stellen dat ik mijn modem op afstand in kan gaan? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen