Skip to main content
10000 Topics
Odido te vroeg geactiveerd; geen diensten meer van oude aanbieder en ook niet van Odido!
Wat een eerste ervaring met Odido. Schande. Ik zit nog midden in mijn bedenktijd. Gisteren kreeg ik opeens een e-mail waarin werd aangegeven “Hoera, onze netwerkpartner heeft je glasvezelaansluiting geactiveerd”. Precies op dat moment viel mijn verbinding (zat/zit bij KPN) weg. Niet echt een “Hoera” waard dus. Na heel veel bellen, navragen en van het kastje naar de muur worden gestuurd, blijkt dat Odido de verbinding veel te vroeg heeft overgenomen én in de wijkkast nog iets moet gebeuren om dit überhaupt te laten functioneren. Ook met de apparatuur van Odido krijg ik namelijk geen diensten/signaal (ik heb dit aangesloten, op de glasvezel omvormer blijft het lampje “LOS” rood knipperen). De wishdate/wensdatum stond op 16 augustus 2024 (dit had ik ook duidelijk zo doorgegeven en staat ook in de bevestiging), maar blijkbaar vond Odido het een goed idee om dit gewoon al te gaan doen op 25 juni 2024. Waardoor ik nu zonder signaal zit. Geen internet en geen TV. Ze vertellen je bij Odido doodleuk dat je nog ongeveer 3 werkdagen moet wachten voordat ze dit verder kunnen oppakken. Wat ik graag wil: per direct weer een verbinding en het liefst van KPN. Die zou immers (met een mooie korting) lopen tot medio augustus. Indien dit niet mogelijk is, een vergoeding voor de tijd die ik zonder diensten zit (op het moment van schrijven is dit bijna 1 hele dag). Indien KPN niet meer kan worden geactiveerd en Odido dus eerder actief moet worden; een vergoeding van de misgelopen korting bij KPN voor de periode én een vergoeding van de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van diensten. Een totale vergoeding van de kosten (opzegvergoeding) die ik bij KPN moet betalen omdat Odido mij te vroeg heeft overgenomen. Wie o wie heeft de gouden tip om dit debacle alsnog (en snel!) tot een goed einde te brengen? Ik overweeg Odido alsnog te annuleren als er niet snel een oplossing komt. Ik zit immers nog in mijn bedenktijd!
klacht over installatie Guidion
Vanavond is de monteur van Guidion bij ons geweest. Na ca. 3 minuten was hij klaar. Hij zei dat alles geïnstalleerd is, maar dat het internet/TV het niet doet omdat er en een storing in Breda zou zijn. Er kon dus niets getest worden en ook geen wifipunten geïnstalleerd worden. Hij zei dat de storing waarschijnlijk morgen opgelost zou zijn en dat wij het vanzelf merken, als er internet is, dan brandt het lampje wat nu rood is groen. Hij kon er niets aan doen en het zou een kwestie van wachten zijn. Verder liet hij een appje zien dat hij had ontvangen over de storing (vanmiddag om 14uur), die ongeveer 1400 klanten in Breda zouden hebben. Hij moest nog een handtekening hebben en weg was hij. Toen ging ik kijken bij de apparatuur zag ik dat in de TV ontvanger een kabel zit die aan de andere kant nergens in zit. Dus de installatie die dus niet gelukt was was ook nog onvolledig. Toen heb ik de storingschecker van Odido gescheckt (en ook op deze community) naar storingen in Breda. Tot mij verbazing is er dus helemaal geen storing nu in Breda. Ik heb vervolgens met Guidion 2x gebeld en had uiterst incapabele medewerkers aan de van lijn. Ik moet maar morgen bellen, ze kunnen niets voor me doen en monteur is niet meer te bereiken. Ook heb ik gevraagd of wij niet gelijk een afspraak in kunnen plannen voor morgenochtend, maar dat kon ook niet. Ik moest maar morgen weer bellen. Hierbij wil ik ook nog vermelden dat ik extra nog een aantal dagen geleden bij de klantenservice van Odido heb gebeld om te vragen of als de monteur is geweest dat het dan gelijk werkt. Natuurlijk was het antwoord ja. We zitten nu zonder internet en TV dat erg kwalijk is met betrekking tot thuiswerken. Het is een uiterst slechte start! Hoe gaat Odido dit zsm oplossen?
Glasvezel signaal weg (KPN ONT); omzetting naar XGS-PON al 9 maanden open?
Sinds vrijdag of zaterdag (21, 22 juni 2024) lijkt plots mijn glasvezel signaal weg te zijn (Glas led op de zwarte KPN ONT is niet meer actief). Toen ik eens ging grasduinen in mijn Odido app/account, blijkt dat er al sinds september 2023 mijn bestelling open staat vanwege een snelheidsverhoging naar 400mbit. Die staat nog steeds open; ik kan ook geen nieuwe wijzigingen oid doorgeven.. Ik weet nog dat er destijds een Guideon monteur langskwam om de KPN ONT te vervangen naar de nieuwe Odido Huawei ONT, echter stuitte hij erop dat er geen signaal binnenkwam op de Huawei. Dus, toen maarr mooi op de KPN ONT gelaten, en de snelheid was wat ik wou. Daarna nooit meer naar omgekeken natuurlijk, want het werkte allemaal feilloos. Echter, sinds gister of eergister is het glas signaal weg op de KPN ONT. Of er is nu daadwerklijk mijn lijn overgezet, of er is iets anders. De bestelling is echter nog steeds ‘open’. Ik heb ook telefonisch contact gezocht met de klantenservice van Odido, echter die zegt dat 1) over de bestelling ‘kan ik niet inzien’ (maar kon miraculeus wel de datum van de bestelling noemen) en kon hier toch écht niks in betekenen, want dat moest ik maar bij KPN melden, en 2) ik moest maar bij KPN als netwerkbeheerder aan de bel trekken vanwege het glassignaal wat nu weg is vanwege privacy gevoelige informatie die hij niet mag doorgegeven in een melding naar KPN.. Beette rare gang van zaken, daar ik een Odido dienst afneem en KPN mij (waarschijnlijk) linea recta de deur gaat wijzen omdat ik zelf geen klant ben van KPN. Ik voel echter straks alweer de bui hangen dat ik in een gek glasvezel signaal cirkeltje terecht kom, omdat het nieuwe signaal nooit werkend is opgeleverd schijnbaar (zie de open bestelling), en een eventuele KPN netwerk monteur zich hier ook de handen van af gaat trekken. Hopelijk is er hier iemand die mij hierbij kan assisteren en wat voor stappen ik verder moet ondernemen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen