Skip to main content

WiFi problemen

sinds gisteren over op glasvezel internet van Odido.

Vanavond al de eerste storing. WiFi lijkt zich te resetten. Ik kijk TV via de Odido app op mijn smart TV m.b.v. WiFi. ik merkte dat het beeld begon te haperen,te stotteren en toen op zwart ging met een fout melding in de Odido app over het ontbreken van Internet verbinding.  En dat klopte. Ik moest compleet opnieuw inloggen met mijn TV op de Zyxel T56 router. Opnieuw WiFi wachtwoord ingeven. Het lijkt of de WiFi even is ge herstart. nu lees ik dat dit een bekend euvel is van de T56 router. dat in de avonduren er WiFi problemen kunnen optreden. Ik heb het de installatie monteur van Gideon nog gevraagd. en die vertelde mij dat deze router uitvoerig is getest en de start up loop niet kan hebben. Dit is al een goed begin! wil niet elke avond dit moeten doen. er is een snelheidstest gedaan in de woonkamer waar de TV staat en die was erg goed. gelijkvloers appartement. router hangt in meterkast. zou geen probleem mogen zijn werd mij verteld. is dit vaker gebeurd? Nu is het de 2de keer vanavond dat WiFi wegvalt bij de TV. dat belooft wat! nooit problemen gehad met oude Tele2 router! moet ik dan toch maar terug naar decoder kast? met kabel? dat gaat mij meer geld kosten.

Uitgelichte reactie

28 april 2025

Zoals je het omschrijft lijken het niet de normale problemen te zijn. 

Ik heb het idee dat er een probleem kan zijn met synchronisatie tussen de Zyxel router en de Mijn Odidi omgeving (en Odidi app). Daar wordt n.l. ook de instellingen bijgehouden van de router om die e.v. online te kunnen wijzigen (ipv via 192.168.1.1). Ik heb nu al een paar keer gezien bij nieuwe gebruikers dat er een soort reset plaats vindt (of ongewilde sync naar oude gegevens). Dat zouden (hopelijk) alleen opstart problemen zijn en na een dag of twee niet meer voor mogen komen. (Begin steeds meer afkeer twee krijgen van Zyxel en de eigen firmware van Odidi op deze manier. Dit soort problemen heb je met een eigen router niet).

Ik zou eigenlijk de router ook liever niet beheren via Mijn Odidi of die app maar gewoon alleen rechtstreeks via 192.168.1.1 (ww achterop).

3 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1170 reacties
  • 28 april 2025

Zoals je het omschrijft lijken het niet de normale problemen te zijn. 

Ik heb het idee dat er een probleem kan zijn met synchronisatie tussen de Zyxel router en de Mijn Odidi omgeving (en Odidi app). Daar wordt n.l. ook de instellingen bijgehouden van de router om die e.v. online te kunnen wijzigen (ipv via 192.168.1.1). Ik heb nu al een paar keer gezien bij nieuwe gebruikers dat er een soort reset plaats vindt (of ongewilde sync naar oude gegevens). Dat zouden (hopelijk) alleen opstart problemen zijn en na een dag of twee niet meer voor mogen komen. (Begin steeds meer afkeer twee krijgen van Zyxel en de eigen firmware van Odidi op deze manier. Dit soort problemen heb je met een eigen router niet).

Ik zou eigenlijk de router ook liever niet beheren via Mijn Odidi of die app maar gewoon alleen rechtstreeks via 192.168.1.1 (ww achterop).

• Auteur
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 30 april 2025

ik ben weer wat wijzer. de Odido TV app hapert ook flink! 28-04-2025 is er een update uitgebracht. ook die hapert. het beeld blijft hangen of stopt. fijn als je geen zenderkastje hebt mee besteld.  ook het uitloggen gebeurde vandaag weer. WiFi valt gewoon weg alléén voor mijn LG smart tv. mijn smartphones lijken nergens last van te hebben. ik ga nu een test doen met de Google 4K tv streamer die ik heb liggen. was dat altijd al van plan. maar nu is het noodzaak voor beetje normaal tv kijken te krijgen. wish me luck? opnieuw ingesteld voor het nieuw glasvezel modem. zoveel slechte ervaringen over dit Zyxel modem gehoord. alles knippert vrolijk groen. behalve de aan LED die brandt continue. verwacht niet veel van de klantenservice. dat lees ik hier ook. de monteur van Gideon was ook niet erg behulpzaam. heb alles zelf ingesteld. gelukkig lukt mij dat wel. wel vergeten oude modem van DSL van Tele2 uit te zetten. dus logde ik in op dat modem. voelde me niet erg slim hahahaha! ik heb inderdaad zelf modem ingesteld met IP adres. SSID veranderd en wachtwoord opnieuw ingesteld. ook inlog op modem settings gewijzigd. dus nu maar afwachten of de Odido TV app, ook geen fan van, de Tele2 TV app was beter. maar helaas geen weg terug meer. alle gegevens om daar op in te loggen zijn weg.  krijg steeds meer het gevoel dat Odido zegt, zoek het zelf maar uit. ik was echt Tele2 fan. nooit geen problemen gehad met modem of TV zenders. ach ja. maar het beste van proberen te maken. dank je voor je reactie.

• Auteur
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 30 april 2025
Haziest schreef:

ik ben weer wat wijzer. de Odido TV app hapert ook flink! 28-04-2025 is er een update uitgebracht. ook die hapert. het beeld blijft hangen of stopt. fijn als je geen zenderkastje hebt mee besteld.  ook het uitloggen gebeurde vandaag weer. WiFi valt gewoon weg alléén voor mijn LG smart tv. mijn smartphones lijken nergens last van te hebben. ik ga nu een test doen met de Google 4K tv streamer die ik heb liggen. was dat altijd al van plan. maar nu is het noodzaak voor beetje normaal tv kijken te krijgen. wish me luck? opnieuw ingesteld voor het nieuw glasvezel modem. zoveel slechte ervaringen over dit Zyxel modem gehoord. alles knippert vrolijk groen. behalve de aan LED die brandt continue. verwacht niet veel van de klantenservice. dat lees ik hier ook. de monteur van Gideon was ook niet erg behulpzaam. heb alles zelf ingesteld. gelukkig lukt mij dat wel. wel vergeten oude modem van DSL van Tele2 uit te zetten. dus logde ik in op dat modem. voelde me niet erg slim hahahaha! ik heb inderdaad zelf modem ingesteld met IP adres. SSID veranderd en wachtwoord opnieuw ingesteld. ook inlog op modem settings gewijzigd. dus nu maar afwachten of de Odido TV app, ook geen fan van, de Tele2 TV app was beter. maar helaas geen weg terug meer. alle gegevens om daar op in te loggen zijn weg.  krijg steeds meer het gevoel dat Odido zegt, zoek het zelf maar uit. ik was echt Tele2 fan. nooit geen problemen gehad met modem of TV zenders. ach ja. maar het beste van proberen te maken. dank je voor je reactie.

bij haperen Odido TV app meteen WiFi gecontroleerd, en was gewoon ingelogd op het modem en verbonden met het internet. dus het is echt de app die hapert. terecht slechte waardering of kan het de hardware zijn van LG smart TV? echt Tele2 TV app deed het beter met af en toe een flits. dacht dat mijn TV kapot was. maar nee. ook dat was problemen met de TV app.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen