Skip to main content
Beantwoord

ASUS ZenWiFi Pro ET12 gebruiken voor WiFi vanaf de Zyxel T-54

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Glasvezel internet en heb daarbij een Zyxel T-54 gekregen. Nu wil ik mijn ASUS ZenWiFi Pro ET12 systeem gaan gebruiken voor WiFi in plaats van de WiFi van de Zyxel T-54. weet iemand wat ik precies moet doen om dit te installeren? De T-Mobile monteur zei dat het een kwestie is ia van uitschakelen WiFi op Zyxel T-54 en dan de ASUS ZenWiFi Pro ET12 via een kabel verbinden maar zo eenvoudig is het niet lijkt me.

Is er een handleiding of uitleg beschikbaar?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Beste antwoord door eric

Hoi @ESN1974 

Ja, het is zo makkelijk en nee, er is geen handleiding bij gebruik van eigen apparatuur. 

Je moet je eigen apparatuur in Access Point mode zetten.  De Zyxel fungeert dan als router.

Bekijk origineel

17 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • Antwoord
  • 31 juli 2023

Hoi @ESN1974 

Ja, het is zo makkelijk en nee, er is geen handleiding bij gebruik van eigen apparatuur. 

Je moet je eigen apparatuur in Access Point mode zetten.  De Zyxel fungeert dan als router.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 juli 2023
eric schreef:

Hoi @ESN1974 

Dankjewel Eric, dan ga ik dat proberen. Maar hoe zet ik de WiFi op de Zyxel T-54 dan uit?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 31 juli 2023

Inloggen op de zyxel (zie info achterop) en dan vinkjes uitzetten in de GUI.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 juli 2023
eric schreef:

Inloggen op de zyxel (zie info achterop) en dan vinkjes uitzetten in de GUI.

Bedoel je deze twee uitvinken?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 31 juli 2023

Dat bovenste plaatje is OK, dan op 5ghz klikken en dan ook dat uitzetten.  Easymesh zal dan ook niet meer werken. En dat wil je ook :)

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 juli 2023
eric schreef:

Dat bovenste plaatje is OK, dan op 5ghz klikken en dan ook dat uitzetten.  Easymesh zal dan ook niet meer werken. En dat wil je ook :)

Beste Eric, mijn dank is groot!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 juni 2024

Misschien ook gewoon de zyxel weglaten.

Heb zelf de zenwifi xt8 mesh met 2 routers.

Van ziggo naar odido overgestapt.

Na montage van odido router door monteur deze router verwijderd. Utp kabel van mediaconverter in zenwifi.

In settings zenwifi naar lan -> iptv -> internet naar handmatig isp profile.

Dan 300 invullen bij internet.

Mediaconverter resetten. 

Klaar internet met iptv en odido tv app werkend.

Wifi signaal nu overal sterk verbeterd.

Monteur zei het is heel moeilijk als je geen it kent.

Duurde werkelijk 5 miniluten om dit te laten draaien.

En ben er blij mee eindelijk al die boxen weg en lading kabels weg.

Router in meterkast en tv via app. 

Groeten,

Pascal

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 juni 2024

Ow als bonus! je oud bestaand netwerk gaat gewoon verder.

Dus alle pc's telefoons tablets enz. Hoef je niet opnieuw in te loggen.

:)

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 399 reacties
  • 8 juni 2024

ben wel even benieuwd hoeveel boxen en lading kabels je dan weg kon halen. Bij mij was het 1 Zyxel met z’n voeding en 1 ethernet kabel. 

Het effect op je responstijd stabiliteit is natuurlijk veel belangrijker dan een box en een kabeltje 😉 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 juni 2024

Had 1 mediabox van ziggo met stroom ethernet en hdmi plus router bij tv met ethernetkabel en power en  ook 2 kabels voor internet wallsocket van ziggo naar router. 

Nu 1 zenwifi in meterkast en 1 in 2de slaapkamer.

Waardoor wifi overal goed is.

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 399 reacties
  • 8 juni 2024

aha, je vergelijkt je vorige provider met odido zonder zyxel. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 juni 2024

Inderdaad zoals bovenstaand al genoemd :)

Maar de zyxel tussen mesh setup is ook niet nodig.

Vond het instellen zo simpel.

Hoi ​@scallion321 ,

ik wil precies hetzelfde als jij gaan doen. Ik heb ook de Asus ZenWifi XT8 en glasvezel. Zou je misschien deze stappen nog wat kunnen toelichten?

Utp kabel van mediaconverter in zenwifi. (In welke poort van de Zenwifi moet de kabel?)

In settings zenwifi naar lan -> iptv -> internet naar handmatig isp profile.

Dan 300 invullen bij internet. (Deze stappen begrijp ik niet helemaal).

Moet het tweede Asus apparaat nog op een bepaalde manier worden ingesteld?

Sorry voor de beginnersvragen maar hopelijk kun je me verder helpen!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21024 reacties
  • 24 april 2025

Hallo ​@nl_lidmaatschap.choice229 

De kabel vanaf de mediaconverter gaat in de blauwe WAN poort.

Log in op de interface van de router. Klik op LAN > IPTV en kies bij ISP voor handmatig. Je ziet daar dan internet VID staan, vul hier 300 in, klik op toepassen en herstart de mediaconverter.

Ik heb de Zenwifi XT9 binnen maar het wil maar niet lukken. Ik hebben de oude Zyxel router er tussen uit gehaald maar en de kabel van de media converter in de WAN poort gestopt. Maar het lukt me niet om in te loggen op de router. Het oude network is weg en er wordt een onbeveiligd netwerk van asus aangemaakt waar ik nieuwe inloggegevens moet opgeven? Of zijn dat dezelfde ssid en wachtwoord van de oude router? Hopelijk kan iemand me verder helpen!

Nog ter aanvulling, de asus blijft maar blauw knipperen, wat ik ook doe.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21024 reacties
  • 30 april 2025

@nl_lidmaatschap.choice229 

Verbindt bekabeld een laptop met de Asus of verbind een apparaat via de WiFi met het Asus netwerk (SSID en wachtwoord moeten op de Asus staan).

Ook zul je een IP adres zien staan met gebruikersnaam en wachtwoord. Vul dat IP adres in in je browser en log in met de gegevens.

Bedankt voor de reactie! Het is me uiteindelijk gelukt maar niet zonder een aantal hard resets. Het netwerk is soms niet beschikbaar wanneer het lampje blauw blijft knipperen. Na de resets was het netwerk wel beschikbaar. Met inloggen werd ik telkens naar het QuickStart menu doorverwezen en moest ik alsnog zelf een ssid en wachtwoord aanmaken. Normaal geen probleem, maar ik was er vanuit gegaan dat dezelfde instellingen werden overgenomen obv een van de eerdere posts in dit topic. Maar goed, alles werkt nu en ik kan weer verder. Bedankt voor alle hulp!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen