ASUS ZenWiFi Pro ET12 gebruiken voor WiFi vanaf de Zyxel T-54
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Glasvezel internet en heb daarbij een Zyxel T-54 gekregen. Nu wil ik mijn ASUS ZenWiFi Pro ET12 systeem gaan gebruiken voor WiFi in plaats van de WiFi van de Zyxel T-54. weet iemand wat ik precies moet doen om dit te installeren? De T-Mobile monteur zei dat het een kwestie is ia van uitschakelen WiFi op Zyxel T-54 en dan de ASUS ZenWiFi Pro ET12 via een kabel verbinden maar zo eenvoudig is het niet lijkt me.
Is er een handleiding of uitleg beschikbaar?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Bladzijde 1 / 1
Hoi @ESN1974
Ja, het is zo makkelijk en nee, er is geen handleiding bij gebruik van eigen apparatuur.
Je moet je eigen apparatuur in Access Point mode zetten. De Zyxel fungeert dan als router.
Hoi @ESN1974
Ja, het is zo makkelijk en nee, er is geen handleiding bij gebruik van eigen apparatuur.
Je moet je eigen apparatuur in Access Point mode zetten. De Zyxel fungeert dan als router.
Dankjewel Eric, dan ga ik dat proberen. Maar hoe zet ik de WiFi op de Zyxel T-54 dan uit?
Inloggen op de zyxel (zie info achterop) en dan vinkjes uitzetten in de GUI.
Inloggen op de zyxel (zie info achterop) en dan vinkjes uitzetten in de GUI.
Bedoel je deze twee uitvinken?
Dat bovenste plaatje is OK, dan op 5ghz klikken en dan ook dat uitzetten. Easymesh zal dan ook niet meer werken. En dat wil je ook :)
Dat bovenste plaatje is OK, dan op 5ghz klikken en dan ook dat uitzetten. Easymesh zal dan ook niet meer werken. En dat wil je ook :)
Beste Eric, mijn dank is groot!
Misschien ook gewoon de zyxel weglaten.
Heb zelf de zenwifi xt8 mesh met 2 routers.
Van ziggo naar odido overgestapt.
Na montage van odido router door monteur deze router verwijderd. Utp kabel van mediaconverter in zenwifi.
In settings zenwifi naar lan -> iptv -> internet naar handmatig isp profile.
Dan 300 invullen bij internet.
Mediaconverter resetten.
Klaar internet met iptv en odido tv app werkend.
Wifi signaal nu overal sterk verbeterd.
Monteur zei het is heel moeilijk als je geen it kent.
Duurde werkelijk 5 miniluten om dit te laten draaien.
En ben er blij mee eindelijk al die boxen weg en lading kabels weg.
Router in meterkast en tv via app.
Groeten,
Pascal
Ow als bonus! je oud bestaand netwerk gaat gewoon verder.
Dus alle pc's telefoons tablets enz. Hoef je niet opnieuw in te loggen.
:)
ben wel even benieuwd hoeveel boxen en lading kabels je dan weg kon halen. Bij mij was het 1 Zyxel met z’n voeding en 1 ethernet kabel.
Het effect op je responstijd stabiliteit is natuurlijk veel belangrijker dan een box en een kabeltje
Had 1 mediabox van ziggo met stroom ethernet en hdmi plus router bij tv met ethernetkabel en power en ook 2 kabels voor internet wallsocket van ziggo naar router.
Nu 1 zenwifi in meterkast en 1 in 2de slaapkamer.
Waardoor wifi overal goed is.
aha, je vergelijkt je vorige provider met odido zonder zyxel.
Inderdaad zoals bovenstaand al genoemd :)
Maar de zyxel tussen mesh setup is ook niet nodig.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.