Skip to main content
10000 Topics
Bijna 2 jaar wachten en nog steeds niks
Vanaf november 2022 wacht ik dat ik glasvezel krijg in mijn woning. De kabel lag toen al 6 maanden in de stoep. Eind vorig jaar (dus 2023) kwamen ze uiteindelijk langs om deze bij mijn voordeur te plaatsten. Toen ze langs kwamen zeiden ze we doen alleen de laatste 2 meter niet de laatste 10 meter. Maanden lang met de beheer partij emails gestuurd wanneer ze dan langs kwamen. Zelden kreeg ik een antwoord. Later kwam ik erachter dat ze hun contract uit probeerde te zitten zodat een andere partij het ging oppakken. Inmiddels ligt de glasvezel voor mijn deur (na meer dan 6 maanden wachten toen ze voor de laatst waren langs geweest). Maar de antwoord van Odido wanneer ze dan langs komen om binnen te plaatsten was bel maar met een andere partij waarvan wij geen enkele contact mee hebben. Dat heb ik afgelopen mei gedaan. Helaas claim men dat ik een terug koppeling zou krijgen. Omdat mijn wijk nog niet op de planning staat. Natuurlijk heb ik nog steeds geen terug koppeling gekregen of een update. En de smoes die men toen gaf was dat mijn wijk centrale nog werkzaamheden moet krijgen enz. natuurlijk klopt niet. Omdat in hetzelfde wijk waar ik woon hebben ze 3 nieuw bouw appartementen opgeleverd. Hier woningen al mensen sinds begin februari. Zij hebben allemaal glasvezel. Deze woningen liggen niet aan de andere kant van de wijk gebied. Het is 500 meter lopen zonder een hoofd weg te oversteken. Is er een weg dat ik iemand kan spreken die niet alleen een nuttig reactie kan geven maar ook in staat is om een zijn toezegging na te komen?
Ontzettend instabiel internet
Goedendag, sinds 26 februari zijn we overgestapt van koper naar glasvezel, beide bij Odido. En sinds de eerste dag hadden we al netwerk problemen. Het begon eerst vooral in de avond rond 19:00-20:00 en tot 23:00-00:00 dat het internet traag en instabiel was met ontzettend hoge latency / ping spikes. Ik heb zelf snel een programmatje geschreven dat om de 1-2 minuten een snelheids test met de Ookla CLI tool doet en dan plot ik de snelheden en latencies (met jitter en min-max bounds) in real-time., zie plot hieronder van metingen genomen op 16/03/2024. De metingen zijn genomen met de best beschikbare server, dus niet een en dezelfde, dus dit zijn de best mogelijke servers die beschikbaar zijn. Wij betalen voor 400 up en down dus de snelheid is acceptabel, maar zoals te zien is, is praktisch klokslag 8 uur het internet niet te gebruiken. Webpaginas laden traag, YouTube laadt traag, emails en whatsapp berichten doen er minuten over om verzonden te worden als ze uberhaupt verzonden worden voordat ik het wachten zat ben en switch naar mobiel internet, via internet bellen is alleen te doen als je het niet erg vind om de paar seconden verbinding te verliezen, en vergeet online gamen maar, oftewel internet is compleet nutteloos. Dit duurt dan een paar uur en dan is het weer hartstikke prima. Tenminste, zo begon het. Na het een week aangekeken te hebben belde ik met Odido, en er werd totaal niet naar me geluisterd. Ik kreeg alleen de standaard vragen van “Zorg dat je router niet op de grond staat” etc etc. Duh. Ik zit aan de ethernet kabel, en ik had meerdere keren ook laten weten dat zowel bekabeld als wifi het niet doen. Werd er mij een monteur beloofd die maar niet kwam, na een paar dagen wachten belde ik maar weer terug en kreeg ik tehoren dat er eerst nog meer vragen gesteld moesten worden voordat ze de aanvraag vorr een monteur uberhaupt konden indienen. Oke, alle vragen weer opnieuw beantwoord plus nog wat extra opdrachten zoals de router nog een keer resetten. Komt de monteur uiteindelijk, bleek dat hem verteld werd dat de snelheid het probleem is. Ik zeg nee, snelheid is niet het probleem. Kan mij een worst zijn of we 350 of 400 krijgen, zolang die latency niet zo schandalig hoog is is het bruikbaar. Oftewel, er wordt niet geluisterd naar de klacht of we worden niet serieus genomen. In ieder geval, monteur dacht te weten wat er aan de hand is en zijn conclusie: KPN moet ons op een andere node aansluiten omdat deze waarschijnlijk te vol zit. Hoe dat uberhaupt mag weet ik niet maar oke, wij wachten en wachten en wachten. Ik heb onderhand bijna elke week wel gebeld om te vragen voor een update en steeds maar “Oh er wordt aan gewerkt” of “Oh toevallig een uur geleden was er een update over je case” maar dan kunnen ze niet vertellen wat die update inhoudt en ook niet wanneer ik werkend internet kan verwachten. En nu, de laatste paar weken gebeuren deze latency spikes ook door de dag heen. Niemand bij mij thuis kan fatsoenlijk werken vanwege het internet, en in de avond werkt het dan alsnog niet tot praktisch middernacht. En wat het nog mooier maakt is dat het internet zo slecht is dat zelfs de speedtests vaak niet werken omdat ze geen verbinding kunnen maken, zie console-output. Ik overweeg om over te stappen want we zijn nu een maand verder en betalen gewoon de volle mep voor internet dat de helft van de tijd niet werkt en waar er niks naar mij wordt gecommuniceerd. De enige info die ik krijg is als ik Odido zelf bel, en zelfs dan krijg ik niets te weten behalve “Er wordt aan gewerkt”. Na een maand met deze onzin opgescheept te zitten zijn ik en mijn huisgenoten het behoorlijk zat en willen we gewoon krijgen waarvoor we betalen. Ik zit nu vaak op mijn hotspot omdat ik dan sneller en stabieler internet heb. Ongelofelijk dit. Dus mijn vraag is Odido: kan dit binnen nu en een week opgelost worden? Anders zet ik graag dit abonnement stop want hier heb ik geen zin meer in. PS. Ik ben al jaren trouwe klant van eerst T-Mobile en nu Odido; thuis internet sinds 2018 en mobiel sinds 2020, altijd super goeie service gehad, maar dit vind ik absoluut niet kunnen. lrdewaal@WIN11-lrdewaal:~$ speedtest[2024-04-07 20:16:58.909] [error] Trying to get interface information on non-initialized socket. Speedtest by Ookla [error] Error: [0] Cannot open socket[error] Error: [0] Cannot read from socket:[error] Error: [0] Cannot read from socket: Server: Host Sailor Ltd - Naaldwijk (id: 13291) ISP: Odido Netherlands B.V.[error] Error: [0] Cannot open socket[error] Latency test failed Alvast antwoorden op vragen die ik sowieso ga krijgen anders: Nee de router staat op 1 meter hoogte Ja het probleem is op zowel kabel als wifi Nee we hebben geen mesh network of extenders en die gaan het probleem ook niet helpen Nee we hebben geen groot aantal apparaten aangesloten. 3 computers 3 telefoons. Ja ik heb de router (Zyxel van Odido, geen eigen router) meerde keren ge-reset en het helpt niet
Probleem met abonnement
Ik heb op 6-08-2024 mijn sim only abonnement met een nieuwe toestel verlengd. Voor de verlenging heb ik 2 keer contact gehad met Odido en gevraagd of de verlenging met het toestel gevolgen zou hebben voor mijn twee andere abonnementen. Er werd mij verteld dat de kortingen hetzelfde zouden blijven. ‘S-avonds heb ik via belsimpel.nl mijn sim only met een een Samsung Galaxy s24 verlengd. Ik ben al meer dan 12 jaar klant van belsimpel.nl en ze hebben een zeer goede service en ik ben altijd tevreden geweest. De verlening verliep snel en was met Odido ook snel geregeld. Echter, de volgende ochtend kreeg ik een sms van Odido Thuis dat mijn klantvoordeel is gewijzigd. Ik had met Odido contact gehad en ze vertelden dat mijn maand abonnement van €29.71 naar 45 is verhoogd. Odido zegt dat dit komt omdat ik een klant van T-Mobile was en Odido die abonnementen van T-Mobile niet meer heeft. Ik heb meteen mijn verlenging met het toestel geannuleerd en zou volgens de opzegtermijn van 14 dagen mijn oorspronkelijke abonnementen behouden. Uiteindelijk is mijn oorspronkelijke mobiel abonnement terug en zijn de teveel in rekening gebruikte kosten verrekend maar mijn oorspronkelijke vaste internet is niet terug. In het begin zei Odido dat het niet meer mogelijk is. Later hebben zij mij twee kenmerken per email gestuurd dat zaak in behandeling is. Vandaag is het 19 september en ik ben sinds 7 augustus bezig met deze annulering. Ik had een contract van een tarief van €25 per maand voor elk van thuis en vast internet bij T-Mobile. Bij de overgang van T-Mobile naar Odido zou er niets voor klanten veranderen maar toch houdt Odido zich niet aan de eigen correspondentie. Verder zijn er veel juridische schendingen door Odido. Ik begin echt moe te worden en dat is iritant. Dat kost mij veel tijd. T-mobile was goed. Ik heb 3 abonnementen bij Odido en ik wil weg maar ik zit vast met een contract tot mei 2025. Ik kreeg een email dat ik na de annulering mijn oorspronkelijke abonnementen zou behouden maar Odido houdt zich hier niet aan. Odido heeft 5 euro klantvoordeel toegekend aan vaste internet van €45 naar euro per maand terwijl bij nieuwe klanten voor een jaar abonnement en zelfs 6 maanden een abonnement voor € 5 aanbieden. Denken ze dat de klanten niks weten? Ik wacht nog even anders ga ik juridische stappen nemen. Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Datum van ervaring: 07 augustus 2024 Antwoord van Odido 25 minuten geleden Bedankt voor deze review! Heel goed dat je jouw gehele ervaring deelt. Als ik het goed begrijp, is er momenteel enkel nog hulp nodig rondom je vaste abonnement. Ik sta daarom 100% voor je klaar en pak graag je abonnement erbij. Zo kan ik je dossier en de geschiedenis bekijken. Wat er ook speelt, ik zoek dit tot op de bodem voor je uit. Je hoort hier zo min mogelijk last van te hebben. Namens het webcareteam kom ik graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen