Skip to main content
10000 Topics
WiFi broken since around noon
Hi, Since around noon all 3 my laptops started to show error “There is another device with same IP address” when connecting to WiFi. Devices connected with ethernet cable to the router are not affected. Since the problem began, router logs are full with “disabling DHCP static address” for some reason: 726 Oct 8 12:30:48 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1727 Oct 8 12:30:48 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.60, given to MAC:86:25:90:8c:78:23, with hostname:*, Lease time:86478728 Oct 8 12:30:48 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD729 Oct 8 12:30:48 daemon warning dhcpd dnsmasq-dhcp: disabling DHCP static address 192.168.1.60 for 10m730 Oct 8 12:30:48 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: DHCPDECLINE(br0) 192.168.1.60 86:25:90:8c:78:23731 Oct 8 12:30:43 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1732 Oct 8 12:30:43 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.60, given to MAC:86:25:90:8c:78:23, with hostname:*, Lease time:86478733 Oct 8 12:30:43 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD734 Oct 8 12:30:41 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses735 Oct 8 12:30:41 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.50 -- 192.168.1.243, lease time 1d736 Oct 8 12:30:40 user notice system zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection ready Restarting router or disabling/enabling wifi on both sides doesn’t help. There were no messages in router logs about any firmware updates. Since I’m dependent on wifi for work, I cannot use my Internet connection anymore. Is this something that happens broadly today or only my router got broken ? What’s the treatment for the problem?
Geen internet sinds een week
Sinds het afgelopen onderhoud heb ik sinds 1 oktober geen Internet of TV meer. Heb dinsdag ochtend direct de klantenservice gebeld en er zou een ticket geopend worden voor de technische dienst. Het LOS lampje knippert op de Huawei en het Internet bolletje op de T56 is rood. Het is voor ons vrij zeker dat er gewoon een losgeschoten kabel in de wijkcentrale zit, dit probleem hebben we ook bij KPN vorig jaar gehad na een onderhoudsessie. De kabel schijnt nogal los te zitten in de wijkcentrale en geeft dan ook vaker problemen. Bij KPN was dit probleem binnen 24 uur opgelost, bij Odido zit ik nu al 6 dagen inclusief het weekend zonder internet. Ons thuisnetwerk maakt gebruik van veel smart apparaten die niet op de mobiele hotspots functioneren. De deurbel doet het o.a. niet, ik kan mijn Server niet bereiken, en de mobiele hotspot vreet voortdurend de batterij leeg van mijn Pixel 7a. IRRITANT! Het is gewoon absurd dat een storing zo lang duurt, ik kan dan ook helaas Odido hierdoor niet meer aan mijn vrienden of familie adviseren. Wat een gehannes zeg voor zo’n klein probleem. Er word van de ene afdeling naar de andere afdeling een ticket gemaakt, de tickets worden ontzettend traag opgepakt, er is geen terugkoppeling naar de klant en radio stilte waardoor je zelf telkens overal maar weer achteraan moet bellen. Zo blijkt maar weer dat goedkoop soms gewoon duurkoop is. Als het probleem aan het einde van deze week niet opgelost is stap ik gewoon weer terug over naar KPN dan maar geen klantenvoordeel, vind het hebben van internet belangerijker dan 5 euro korting op me mobiele Data.
Cancel contract
I’m leaving the Netherlands on the 31.10.2024 and would like to cancel only my Internet contract (I want to keep my mobile contract). Now I can’t be the first person on Earth who wants to do this, but I don’t understand why it is so difficult to find the right page for it to handle this on my own 😕 Phone Calls: I’ve called the customer Service twice for this matter. On the first time I hung up after 23 minutes of waiting time and on the second call (18 minutes waiting) the lady on the phone told me that my case is a special situation since I want to cancel my contract prematurely because I’m leaving the country. So she cannot do that on the phone. I need to fill in a contact form on odido and ask the customer service to cancel my contract. Customer service messages: I cannot recall where on the odido page I found the contact form, as I cannot find it again today. But I did write a short message that I want to cancel my contract, explained the situation and asked for the next step. Nothing happened after that. I also didn’t even get a confirmation for my sent message. About the Odido page: WHY is it so difficult to find the option to cancel my contract on your page? More importantly, does a page for internet-contract-cancellation actually exist? If yes, where is it and how do I navigate there? (for all the other people who will have the exact problem as I have). or worse: Is asking trough a community or filling a contact form really the only way to cancel a contract in a situation like mine (emigration)? Can you please help me to cancel my internet contract?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen