Skip to main content
10000 Topics
TimMods
Opties verdwenen in T-75, komen ze terug? (Port Triggering + Address Mapping)
Hi Odido community Veel uitgebreider is mijn vraag eigenlijk niet. Ik heb altijd gebruik kunnen maken van Port Triggering en Port Mapping van mijn T-75. Dit werkt prima en eigenlijk werkt het nog steeds goed. Een probleem is echter, deze opties zijn sinds enkele weken verdwenen uit de webinterface: (Ter illustratie een afbeelding van een ander type, maar wel zoals hoe ik het mij kan herinneren) Address Mapping gebruik ik onder andere veel voor het blokkeren van ongewilde advertenties, software updates en hostname mapping voor interne adressen. Ik snap dat ik een eigen modem/router kan kopen, Pi-hole kan gebruiken of host files kan aanpassen om hetzelfde doel te bereiken. Dat is mijn vraag niet, meer in de richting van, why tho, gaat er nog meer verdwijnen? Blijft Port Forwarding wel? Zoals gezegd werken mijn address mapping instellingen in de T-75 nog wel, nslookups laat dit zien. Om dit ongedaan te maken zal ik een fabrieksreset moeten uitvoeren en kan ik alles weer opnieuw instellen. Mogelijk werkt een backup maken en terug zetten van de instellingen, al zou het mij niet verbazen als dan de address mapping instellingen ook terug gezet worden. TL;DR, komen de Port Triggering + Address Mapping instellingen terug in de T-75? PS. Vreemd dat ik voor deze vraag wordt doorverwezen naar de community, dit is geen vraag waar een andere klant het antwoord op kan weten? Tenzij iemand toevallig bij Zyxel werkt? 😁
Nieuwe abonnee - Internetverbinding wordt periodiek verbroken - onderzoek gevraagd.
Beste Odido moderators. Sinds 5 november 2024 heb ik vast internet van Odido. Helaas is mijn ervaring tot nu toe niet heel positief. Af en aan wordt mijn internetverbinding voor korte tijd verbroken. Daarnaast heb ik op onverklaarbare momenten ping spikes (+300ms ipv 3 tot 5ms). De onderbrekingen vinden altijd in de middag, avond of nacht plaats. In de ochtend heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. Het probleem doet zich voor bij gebruik van de Odido Zyxel T56 icm een directe bekabelde verbinding naar een PC toe. Herstarts van modem en/of ONT (Huawei) hebben tot nu toe niet geholpen. tot nu toe heb ik de uitval geconstateerd op 7 verschillende momenten sinds 16-11 tot aan vandaag, altijd in het tijdsblok 17:00u tot 00:15u. Ik heb conform andere topics een ping test gedaan naar de eerste hop vanaf de router, om e.e.a. aantoonbaar te maken. In mijn geval gaat het om het volgende IP-Adres 143.177.168.1: Vervolgens heb ik met de tool MultiPing de verinding gemonitord. Onderstaand het beeld bij uitval: Voor de duidelijkheid: Rode balken zijn 100% packet loss. Zwarte pieken zijn ping spikes voorbij de 300ms. Het vervelende van deze korte onderbrekingen is dat het net lang genoeg is om er in de praktijk last van te hebben. Video streams, audio streams etc stoppen ermee. Ook browsen zelf is direct onderbroken. Het lijkt me niet de bedoeling dat dit soort uitval zo vaak voor komt. Ik ben er in ieder geval helemaal niet gelukkig mee. Zoveel uitval in de eerste maand is toch niet waarvoor ik betaal. Ik hoop dat jullie me zsm kunnen helpen met dit probleem. Bedankt!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen