Skip to main content
10000 Topics
Nibe warmtepomp krijgt geen IP adres van Zyxel T-56
Ik heb een Nibe warmtepomp die geen verbinding maakt met het internet. Dit was wel het geval, maar ineens was de verbinding weg. Inmiddels meermaals contact gehad met de leverancier en zij geven aan dat er instellingen in de router mogelijk gewijzigd moeten worden. Nibe gaf me onderstaande informatie. Geen idee waar ik dat zou moeten/ kunnen wijzigen. Daarnaast valt me op dat de warmtepomp ook geen ip adres krijgt van de Zyxel T-56: Met betrekking tot (internet)connectie met de myUplink software; Communicatie vindt plaats via poort TCP/8883 en TCP/443 naar de cloudservice. Tijdens de initialisatie maakt het product altijd eerst verbinding met ipv4.myuplink.com of ipv6.myuplink.com via HTTP (TCP/80) om te bepalen of het product met het internet is verbonden en niet alleen met een lokaal netwerk. Vervolgens maakt het verbinding via HTTPS (TCP/443) met het domein iotstatic.myuplink.com, waarna alle verdere communicatie dynamisch plaatsvindt naar verschillende domeinnamen en IP-adressen, afhankelijk van het product en/of de regio waarin het product zich bevindt. Het kan ook nodig zijn te specificeren dat de server reageert met een certificaat dat is goedgekeurd door een CA (Certificate Authority) specifiek voor myUplink. De installatie fungeert altijd als cliënt en is de partij die de communicatie initieert, waardoor het niet nodig is om poorten van buitenaf te openen. Om ervoor te zorgen dat de klok in de installatie automatisch via het internet wordt ingesteld, moet naast het bovenstaande ook verkeer via het SNTP-protocol op poort UDP/123 naar het domein ntp.myUplink.com worden toegestaan. Ook in dit geval is het altijd de installatie die het verkeer initieert. Het betreft een bekabelde aansluiting, ik heb zelfs al een nieuwe kabel getrokken en als ik een laptop aansluit werkt deze gewoon. Hoe kan ik dit oplossen?
Zwart beeld wel geluid bij commerciële zenders in odido app
Beste allen, Er zijn inmiddels twee afgesloten topics over dit probleem (eerste tweede), maar deze zijn helaas niet verder gegaan dus bij deze een derde topic. Na het opnieuw opstarten van de Odido app op mijn philips tv geven bijna alle commerciële zenders geen beeld, maar er is wel geluid. NPO 1,2,3 doen het wel, net zoals RTL Z en een aantal andere zenders. Wanneer de app verlaten wordt vanaf één van de zenders die geen beeld geven, en daarna de app weer wordt geopend, dan werkt het beeld wel weer. Wanneer de app wordt verlaten vanaf een zender die wel al werkt, dan blijven de commerciële zenders geen beeld geven wanneer de app opnieuw wordt geopend. Het probleem lijkt zich voor te doen bij elke keer dat de app nieuw wordt opgestart. Hier kun je via WeTransfer een filmpje downloaden waar het probleem te zien zijn en de stappen die ik doorloop om het te reproduceren. Overigens heb ik dit probleem niet op mijn Chromecast with Google TV (4K). Ik heb een Philips 42OLED808. De android versie is volgens mijn tv 12, niet heel behulpzaam in het kader van precieze versie. De security patch is van 5 Februari 2024, kernel versie 5.4.259 en de android tv os build is STT2.220929.001 Over het algemeen vind ik dit probleem niet super storend. Als ik het tegenkom dan ga ik even naar het home menu en open ik de app weer, dan is het weg. Het is echter wel een beetje vervelend, en zou qua ervaring niet zo moeten gaan.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen