Skip to main content
10000 Topics
Need Help Setting Up ASUS RT-BE92U with Odido Fiber (Zyxel T56 Replacement Issues)
Hello Odido Community, I'm trying to replace my Odido Zyxel T56 modem with my own ASUS RT-BE92U router but can't get a working internet connection. ONT is the one provided by Odidio and I didn’t change that. Current Setup & What I’ve Tried: MAC Cloning: Cloned the WAN MAC address from the Zyxel to the ASUS. Still no working internet. DHCP Settings: Set DHCP Query Frequency to Normal, Continuous, and Aggressive (tested all). Used IPoE (DHCP) as the connection type. Static IP Attempt: Manually entered the public IP, subnet mask, and DNS servers from the Zyxel. ASUS shows “Connected” but still no browsing. VLAN Configuration (802.1Q): Set VLAN ID (VID) 300 and Priority (PRIO) 0 → No internet. Tried VLAN 6 and VLAN 7 → No internet. Also tested no VLAN tagging → No internet. Other Tests: Disabled Dual WAN. Checked NAT Passthrough & ALG settings. ASUS WAN is in Auto-detection mode. Tried enabling DHCP Option 60/61 with “Odido”. Questions for the Community: What VLAN ID does Odido use for internet with Zyxel T56? Do I need DHCP Option 60/61, and if so, what values should I enter? Should I be using IPoE (DHCP), PPPoE, or something else? Has anyone successfully replaced their Odido Zyxel T56 with an ASUS RT-BE92U router? Is there anything else I should be trying? Any help or working configurations would be greatly appreciated. Thanks in advance!
Internet thuis abonament opzeggen en nieuwe abonament
Goede dag, Ik heb een ongebruikelijke situatie met betrekking tot mijn abonnement. Ik had een abonnement dat begon op 02 december 2023, het eindigde op 02 december 2024. Tijdens dit abonnement - november/december, bestelde ik een nieuw abonnement - halloween deal. Pas in januari kon ik een afspraak maken met Guidion. In januari ontving ik 2 facturen. Eén voor het vorige abonnement voor de hele maand januari en één voor een halve maand - ook januari - voor het nieuwe abonnement. Ik heb geprobeerd te bellen, maar helaas was de wachttijd te lang. Ik stuurde een e-mail maar kreeg geen antwoord. Via facebook kreeg ik antwoord op mijn vraag.Maar alles was niet per se opgelost zoals ik had gepland. Omdat het me niet gelukt is om vooraf een afspraak te maken met Guidion, heb ik begrepen dat mijn oude contract met een maand is verlengd. Mijn nieuwe contract is vandaag echter opgezegd en de betaling voor een halve maand is teruggestort op mijn rekening. Waarom vind ik dit geen goede oplossing?- Het is al een maand bekend dat het contract zou veranderen,- Nu moet ik contact met Odido weer opnemen om het oude contract te beëindigen,- Opnieuw moet ik een hoger bedrag betalen (€50 ipv €25),- Ik heb een vervangende mobiele router aangeboden gekregen voor de tijd dat ik geen internet zal hebben - waarom geen internet weer? Waarom was het zo moeilijk om mijn oude contract stop te zetten op de dag dat het nieuwe binnenkwam? Het nieuwe contract dat ik bestelde was veel voordeliger dan het contract dat ik nu opnieuw moet bestellen - hier werd mij verteld dat het verschil in bedrag zou worden terugbetaald, maar alleen al het feit van het bovenstaande irriteert me een beetje.
Na maanden nog steeds geen internet en tv. Geduld raakt op.
Wij zouden eind van het jaar overstappen naar Odido. Het contract is afgesloten op 1 November; op 3 december is de monteur geweest, en we zouden ’s avonds internet hebben. Niet dus, maar het kon 5 werkdagen duren hoorden we de eerste keer dat mijn vader Odido belde. Wederom niet dus, talloze keren gebeld, steeds werd er ‘melding gemaakt’ en ‘zou het probleem opgelost worden’, maar nog steeds niks. Het contact is slecht, het beloofde terugbellen gebeurt vaker niet dan wel. Inmiddels contact geweest met de fiberexploitant (Open Dutch Fiber - doorverwezen vanuit Odido), maar die konden niets doen. De aannemer (Guidion) zou dit moeten oplossen. Daarmee doorverbonden, en die konden zonder melding niets, dus terugverbonden met Odido. Zijn we inmiddels rond ! Kastje naar de muur… Het probleem is waarschijnlijk dat hier in de wijkcentrale iets moet worden omgepatched. Maar ondertussen zitten wij met de gebakken peren. We krijgen wel gratis codes voor een hotspot te maken, maar dat werkt ook niet ideaal. Het werkt sloom, tv kijken is niet comfortabel en thuiswerken is bijna onmogelijk. Daarnaast is er precies 0 voortgang geweest, dus hoopvol zijn we niet. Na het afsluiten van het contract zijn we nu bijna 3 maanden verder. De oplossing die beloofd wordt zie ik niet meer gebeuren. We zijn inmiddels wel klaar hiermee. Denk aub goed na voordat je ervoor kiest om naar Odido over te stappen, want hier worden we moedeloos van..
Samsung TV Odido app zwart beeld na kiezen kanaal of zappen
Dit probleem is ruim 11 maanden geleden al aangekaart door ​@Peetvader maar blijkbaar een stille dood gestorven. Ik hoop dat hier eindelijk wat mee gedaan wordt: Ik kijk ODIDO TV met de ODIDO App in de Samsung TV (The frame 2024). Ik heb geen klachten over het beeld zelf en alle kanalen werken op zich goed. Toch is TV kijken sinds de overgang naar ODIDO een grote ergernis. Vaak, maar niet altijd, blijft het scherm na kanaalwissel zwart. Wachten heeft geen zin, het blijf zwart. Ik moet dan een of meer tussen de naastliggende kanalen heen en weer zappen en dan kan ik pas kijken. Dit probleem doet zich willekeurig voor, de ene avond meer dan de andere. Maar ik kan mij geen avond herinneren dat het niet optreedt. Note: Er is geen enkel probleem (NOOIT!) met het schakelen tussen kanaal 1,2 en 3. De ellende begint pas als ik naar kanaal 4 en verder zap, of met selectie knoppen een ander kanaal kies. Heen en weer zappen tussen omliggende kanalen (soms meerder keren) lost het wel op, maar is heel irritant. De programma informatie (onder in beeld) komt wel. De informatie blijft enkele seconden staan en daarna blijft het beeld zwart. Het probleem doet zich alleen voor bij de kanalen die ‘abonnee only’ zijn. Het lijkt erop dat de software telkens als ik zo’n kanaal kies dit via het netwerk gaar verifiëren en dit verifiëren om een of andere reden (timing?) mislukt. Het maakt geen verschil hoe ik naar een bepaald kanaal schakel: Zappen, direct nummer ingeven of via kanaallijst. Het juiste kanaal wordt wel gekozen (programma informatie verschijnt wel).
Aansluiting internet gaat pas na 2 weken op nieuw adres in
Hallo, Eind december heb ik bij Odido als nieuwe klant een internet-abonnement afgesloten. Ik verhuis eind januari naar dit adres, en heb 31 januari aangegeven als startdatum van het abonnement. Op het adres waar ik ga wonen, woont nu iemand die ook bij Odido zit. Degene die er nu woont, heeft begin januari al aangegeven dat hij uit het appartement gaat, en daarmee dus zijn abonnement per 31 januari op het adres laten aflopen. Na het afsluiten van het contract kreeg ik een bevestiging, maar daarna heb ik niks meer ontvangen. Ook kon ik met het opgegeven mailadres geen bestelling vinden op de website. Daarom belde ik op 26 januari nog eens naar de klantenservice. De bestelling was ergens in het systeem blijven hangen, maar werd doorgezet. Erg fijn! Toen ik meteen hierna een afspraak met de monteur wilde inplannen, zag ik dat dit pas per 12 februari kon. Omdat de verbinding pas per 12 februari zou ingaan. Na een paar belletjes met de klantenservice snap ik eigenlijk nog steeds niet waarom dit pas bijna twee weken na de aangegeven startdatum gebeurt. Er werd eerst gezegd dat het lang duurt om een monteur bij de wijkcentrale te laten komen omdat we een ‘bureaucratisch land’ zijn. Ik heb daarna nog even gecheckt bij degene die nu op het adres woont, en binnen dezelfde wijk blijft. Hij gaf zijn verhuizing een week nadat ik dat deed door, en heeft inmiddels al bevestiging dat de lijn geactiveerd is op zijn nieuwe adres. Dus dat vind ik vreemd. Daarna belde ik opnieuw, en kreeg ik te horen dat het komt omdat de huidige bewoner ook bij Odido zit, en jullie de lijn nog een paar weken vasthouden als iemand onverhoopt toch terugkomt op zijn beslissing. Inmiddels heeft hij een mail gekregen met de boodschap dat er een verzoek is gedaan om de lijn op het huidige adres (waar wij gaan wonen) over te nemen, en dat dit per 12 februari gedaan wordt. Ik snap niet helemaal waarom dit niet gewoon per 31 januari - of desnoods 1 of 2 februari - kan. Hij zou hier akkoord mee gaan, en komt ook zeker niet terug op zijn beslissing aangezien hij gewoon een nieuw appartement heeft. Ik hoop dat er toch een oplossing gevonden kan worden zodat we sneller gebruik kunnen maken van ons internet-abonnement! Anders zou ik graag gecompenseerd worden voor de weken zonder internet. Ten minste door geen abonnementskosten in rekening te brengen, en het liefst ook een compensatie voor de kosten van extra mobiele GB’s om toch thuis te kunnen werken. Alvast bedankt voor het meedenken!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen