Skip to main content
Beantwoord

Overstapservice lukt niet, klantenservice niet behulpzaam, dubbele kosten en veel frustratie.

• November 25, 2025
  • 13 reacties
  • 292 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Hallo,

Ik ben een man van 84 jaar oud.
Ik probeer van Ziggo naar Odido over te stappen, ik heb hiervoor Overstapservice gebruikt.

26-9 aangevraagd en ingevuld, 27-9 bevestigingsmail ontvangen dat e.e.a. opgezegd is aan de kant van Ziggo. 
4-11 na enige vertraging alle apparatuur mogen ontvangen en aangesloten door mijn zoon en kleinzoon, omdat de glasvezel op een andere plaats binnen kwam dan de oude coax, en er dus binnen enkele kabels getrokken moesten worden. 
5-11 alles retour gestuurd naar Ziggo.

Ziggo stuurt mij zojuist een factuur voor de hele maand November, €76,37. 
Na bijna 4 uur bellen met zowel Ziggo als Odido, is de status alsvolgt;

Ziggo's Servicedesk is van mening dat Odido het overstapproces niet correct gevolgd heeft, en dat Odido niet gehandeld heeft volgens “de voorwaarden van de overstapservice”. 
Odido's Servicedesk is van mening dat alle stappen correct doorlopen zijn, hun eigen systeem geen fouten aangeeft, en dat Ziggo's systeem het contract had moeten afsluiten. 

Ziggo geeft aan dat het niet mogelijk is het contract handmatig op te zeggen, het moet via de overstapdienst gebeuren. tenzij de overstap gecancelled word, en ik opnieuw opzeg, waarmee ik dan nóg een maand dienst moet betalen i.v.m. opzegtermijn. Kom zeg.

Servicedeskmedewerkers van beide kanten zeggen niets te kunnen doen, en niet te kunnen escaleren. Mij werd geadviseerd om het maar via Ziggo's chat, of hier te proberen. Ziggo's chat schrijft zojuist;

“Dan handelen zij (Odido) dit helaas niet af conform de voorwaarden van de overstapservice
Ik kan het vanuit onze kant helaas niet escaleren, omdat de verantwoordelijkheid voor deze procedure bij Odido ligt”

Ik zit totaal vast.
Voor de duidelijkheid, Odido’s diensten werken vlekkeloos.
Ik wil van Ziggo af, en ik wil deze kosten van Ziggo gecrediteerd hebben. 

Wie kan mij helpen, wie kan escaleren.

Mvgr,
Wim

Beste antwoord door WimG

Hey ​@WimG, superbedankt voor de factuur, dit is alles wat ik nodig heb.

Ik heb deze meteen voor je vergoed, de vergoeding moet nog goedgekeurd worden maar dat zal zeker goedkomen omdat de fout bij ons lag. Mijn oprechte excuses, dit is niet hoe we iemand willen verwelkomen bij ons! Als je in de toekomst nog iets nodig hebt, twijfel niet en klop hier gerust weer aan!  

Hallo Tommie,  

Hartelijk dank voor de snelle afwikkeling ,

met vriendelijke groet wim Gulpers.

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • November 27, 2025

Hoi ​@WimG, welkom op onze community en bij Odido!

Daar lijkt inderdaad iets niet goed te gaan, geen zorgen ik zoek dit volledig voor je uit. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement er direct bij kunnen pakken. Als ik de situatie bekijk en jouw bericht lees hebben wij je op het verkeerde spoor gezet richting Ziggo. Dit is namelijk een fout van ons systeem geweest. Doordat een product niet op “gereed” gemeld werd in het systeem is je abonnement bij ons nog niet van start gegaan waardoor de opzegging bij Ziggo niet gelukt is. De overstapservice is eigenlijk waterdicht, behalve als ons systeem niet meewerkt. 

Het heeft me wat tijd gekost maar het is me gelukt om dit recht te trekken in de systemen! De bestelling is nu in zijn volledigheid en de opzegging is bij Ziggo gemeld. Mijn excuses voor het ongemak. Zou je voor mij de factuur willen delen (zonder persoonlijke gegevens), dan vergoed ik die ook direct. Dit is namelijk niet de fout van Ziggo en daarom zijn er dubbele kosten gemaakt. Dit zal ik ook rechtzetten voor je! 

• Auteur
  • November 27, 2025

Hoi ​@WimG, welkom op onze community en bij Odido!

Daar lijkt inderdaad iets niet goed te gaan, geen zorgen ik zoek dit volledig voor je uit. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement er direct bij kunnen pakken. Als ik de situatie bekijk en jouw bericht lees hebben wij je op het verkeerde spoor gezet richting Ziggo. Dit is namelijk een fout van ons systeem geweest. Doordat een product niet op “gereed” gemeld werd in het systeem is je abonnement bij ons nog niet van start gegaan waardoor de opzegging bij Ziggo niet gelukt is. De overstapservice is eigenlijk waterdicht, behalve als ons systeem niet meewerkt. 

Het heeft me wat tijd gekost maar het is me gelukt om dit recht te trekken in de systemen! De bestelling is nu in zijn volledigheid en de opzegging is bij Ziggo gemeld. Mijn excuses voor het ongemak. Zou je voor mij de factuur willen delen (zonder persoonlijke gegevens), dan vergoed ik die ook direct. Dit is namelijk niet de fout van Ziggo en daarom zijn er dubbele kosten gemaakt. Dit zal ik ook rechtzetten voor je! 

Hi Tommie,

Thanks, je bent een held.
Als je baas meeleest, mag die zorgen voor een mooi kerstpakket of extra’tje ;-) 

Onderstaand (als afbeeldingen) de factuur, kan helaas niet direct de PDF uploaden.
Als ander format gewenst is, laat me even weten waar/hoe ik hem het beste kan aanleveren. 

Met vriendelijk groet,
Dylan (Kleinzoon Wim) 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • November 28, 2025

Ik heb deze meteen voor je vergoed, de vergoeding moet nog goedgekeurd worden maar dat zal zeker goedkomen omdat de fout bij ons lag. Mijn oprechte excuses, dit is niet hoe we iemand willen verwelkomen bij ons! Als je in de toekomst nog iets nodig hebt, twijfel niet en klop hier gerust weer aan!  

• Auteur
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Hallo Tommie,  

Hartelijk dank voor de snelle afwikkeling ,

met vriendelijke groet wim Gulpers.

• is een nieuwe Poster
  • February 11, 2026

Overstap service naar Odido lukt nog steeds niet. Wij zijn bijna 3 maanden verder. Afgelopen week is een nieuwe aanvraag gestuurd wat blijkt niet aan te komen. Wij hebben hierdoor dubbele kosten. Ik wil dit probleem nu eenmaal opgelost hebben. Aangezien de klantenservice het niet van elkaar krijgt hoop ik dat iemand hier in de community mij wel informatie kan geven om de overstap af te ronden. Odido dit is geen goede reclame voor jullie. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Cliff6131, dit zoek ik uit! Ik wil heel graag dat je dit zo snel als mogelijk kunt afsluiten. Zet je sowieso jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel? Om jouw privacy te waarborgen willen we er zeker van zijn dat jij het bent. In een privébericht heb ik een aantal extra vragen gesteld. Check je je inbox en geef je een seintje in dit topic als het is gelukt? Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug bij je!

• is een nieuwe Poster
  • February 12, 2026

Cheyenne de extra vragen zijn beantwoord en de profiel is aangevuld.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • February 13, 2026

Goedemiddag ​@Cliff6131, we zijn natuurlijk superblij dat je bent overgestapt naar Odido. Ik help je hier dan ook graag mee verder.

In het privébericht staat dat je de informatie kunt aanvullen in je profiel onder ‘info voor moderatie’. Ik zie deze informatie daar nog niet staan. Heb je de antwoorden misschien privé naar ​@Cheyenne van Odido gestuurd? Wil je de antwoorden echt in je profiel zetten? Ik kan namelijk niet in de inbox van Cheyenne kijken.

Geef je mij een seintje zodra het in je profiel staat? Dan help ik je meteen verder.

• is een nieuwe Poster
  • February 13, 2026

Goedemiddag ​@Cliff6131, we zijn natuurlijk superblij dat je bent overgestapt naar Odido. Ik help je hier dan ook graag mee verder.

In het privébericht staat dat je de informatie kunt aanvullen in je profiel onder ‘info voor moderatie’. Ik zie deze informatie daar nog niet staan. Heb je de antwoorden misschien privé naar ​@Cheyenne van Odido gestuurd? Wil je de antwoorden echt in je profiel zetten? Ik kan namelijk niet in de inbox van Cheyenne kijken.

Geef je mij een seintje zodra het in je profiel staat? Dan help ik je meteen verder.

Demy welke info heb je nodig

In de profiel staat de laatste 4 cijfer IBAN
postcode straat en huisnummer

En de Geboortedatum.

De prive bericht naar Cheyenne staat 2 controle vragen.

Als het goed is zal de info nu zichtbaar zijn inclusief de controle vragen

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@Cliff6131 Dankjewel voor de genomen moeite. Ik help je graag bij het afronden van de Overstapservice. Komt goed! 

Om je met je vraag te helpen, wil ik je vragen om telefonisch contact op te nemen via het nummer 0800-0092 óf via onze Social kanalen, Facebook (https://www.facebook.com/OdidoNederland), Instagram (https://www.instagram.com/odidonederland) of X (https://x.com/odidonederland). Op onze Community kunnen we je enkel algemene informatie geven.

• is een nieuwe Poster
  • February 23, 2026

Teresa ik heb al een aantal keren de klantenservice gebeld. Elke keer wordt er een poging gedaan om de Overstap service weer in gang te zetten, zonder resultaat.Ik zal graag dat iemand het kan uitzoeken waar de probleem is. Nogmaals het gaat alleen over het porteren van de vaste nummer. Ons oud telecom provider is KPN via Herito. Ik hoor het wel als er meer informatie nodig zal zijn. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 23, 2026

Hoi ​@Cliff6131 ,

Moderators kunnen helaas geen individuele cases meer behandelen. Vandaar dat Teresa je doorverwees naar de andere communicatie kanalen. Misschien dat het probleem te maken heeft met het feit dat je van een zakelijke aansluiting naar een consumentenaansluiting bent gegaan? Dan is vaak meer nodig dan alleen een telefoonnummer, b.v. het klantnummer van de oude provider.  In de verdere communicatie met Odido zou je dat er goed bij moeten vermelden.

Dat is het nu juist ​@Cliff6131 , na het datalek bij Odido van een tijdje geleden mag men hier op het forum geen klanten meer inhoudelijk helpen daar zij niet meer in de klantgegevens worden.

Je mag nu het via de telefoon of via de privacy gevoelige socials die ze gebruiken dit proberen op te lossen.

Hier gaat dat dus niet gebeuren dat het opgelost word.