Skip to main content
  • 817 Topics
  • 5,983 Reacties
817 Topics
Zakelijk multisim koppelt niet met Apple Watch
Ik heb een zakelijk abonnementIk heb multisim (geactiveerd) Ik heb een Apple Watch series 10 cellular gekocht. En voordat een moderator zegt: “je zal toch contact op moeten nemen via het zakelijke nummer. De moderators kunnen hier alleen bij de gegevens van particuliere klanten.” Dit heb ik gedaan. Ik zit al een dag te klooien om dit voor elkaar te krijgen en ben echt geen digibeet. Het maakt niets uit. De zakelijke afdeling kan hier geen antwoord op geven omdat het schijnbaar niet geregeld is. Bij de particulieren wel…. Dus daarom vraag ik jullie om een oplossing. Het lukt mij niet om de multisim van mijn zakelijke abonnement te koppelen aan de Apple Watch. Op het moment dat je dit activeert in de Iphone/watch hoor je automatisch doorverwezen te worden naar de odido-multisim koppelpagina. Dit werkt wel als je een particulier/consument bent… maar bij zakelijk loopt deze koppeling niet goed waardoor het niet kan. (zo lijkt het althans) Wat kan ik doen? Is het een mogelijkheid om mijn zakelijke om te zetten naar particulier, puur zodat ik de multisim kan koppelen? Kan/mag ik dan later weer switchen naar zakelijk? Behoud ik dan de multisim? Als hier geen oplossing voor is, dan kunnen alle zakelijke klanten dus nooit een Apple Watch koppelen met multisim. Dit betekent dat ik de Apple Watch weer terug kan sturen, dit zou een hele vervelde Odido-bug zijn. Als ik dit van te voren had geweten was ik naar een andere aanbieder gegaan Als iemand het wel gelukt is om zakelijk/multisim te koppelen aan de Apple Watch, laat wat van je horen aub. Ik zit hier echt te balen als een stekker.
Odidio - Dynafix Klacht
iPhone 15 Pro garantie: Slechte ervaring met Odido reparatieservice Beste Odido Community Ik heb ik mijn iPhone 15 Pro in een Odido winkel (Utrecht) afgeleverd vanwege technische problemen: de batterij oververhitte en het toestel bleef spontaan herstarten. Dit is een bekend probleem bij de iPhone 15 Pro. Aangezien het toestel 1,5 jaar oud is, valt het nog onder de Europese wettelijke garantie van twee jaar. Waaraan Apple zich moet voldoen. Mijn klachten: 1. Onduidelijke reparatieprocedure en verlies van Apple-garantie Ik kon niet rechtstreeks bij Apple terecht omdat Odido als officiële koper geregistreerd staat. Bij inlevering werd mij niet medegedeeld dat de reparatie door een externe partij zou worden uitgevoerd. Deze externe partij “Dynafix” heeft online zeer negatieve beoordelingen Door ingreep van een niet-gecertificeerde partij vervalt mogelijk mijn resterende Apple-garantie Waarom wordt de reparatie niet door Apple zelf uitgevoerd, aangezien zij conform de wettelijke garantie verantwoordelijk zijn voor hun producten? 2. Dynafix Reparatie tracking link: De link die Dynafix mij stuurt om de reparatie te checken is en was ongeldig vanaf het begin. 3. Niet-gecommuniceerde onderzoekskosten Er werden mij vooraf geen onderzoekskosten van €45 medegedeeld, welke verschuldigd zijn ongeacht of het toestel daadwerkelijk wordt gerepareerd. Niet de grootste zorg maar wel slordig. Dit alles is toch behoorlijk teleurstellend. Als klant verwacht ik: Transparante communicatie over reparatieprocedures Professionele afhandeling door gecertificeerde partijen Behoud van fabrieksgarantie waar mogelijk
Vanuit NL bellen naar vaste nummers in Frankrijk ineens niet meer mogelijk
Hallo allemaal, Een vraag op dit forum, nadat zowel Odido telefonische helpdesk (2x) en winkel (1x) ons probleem niet hebben kunnen verhelpen (ondanks vele pogingen). Mijn partner heeft al jaren een T-Mobile/Odido abonnement, met 120min bel/sms. Met die belminuten belt hij ook al jaren wekelijks, vanuit NL dus, naar o.a. zijn hoogbejaarde vader in Frankrijk (hij is zelf Frans). Sinds een week blijkt mijn partner geen vaste nummers in Frankrijk meer te kunnen bellen (om precies te zijn op 30 mei, terwijl hij 29 mei nog gebeld had). Hij krijgt geen verbinding (geen enkel geluid, na 1-2sec wordt het gesprek ‘gecanceld’). Zowel de vaste nummers die hij normaal belt als ‘willekeurige’ vaste nummers in Frankrijk werken niet. Hij kan wel mobiele nummers in Franrijk bellen (alleen dus geen vaste). Hij kan wel vaste nummers in bv Duitsland bellen (alleen dus niet in Frankrijk). Het enige ‘abnormale’ dat recentelijk is gebeurd, is dat mijn partner vorige abonnements-periode meer dan 120min naar Frankrijk moest bellen i.v.m. familie-omstandigheden. Daar zijn gewoon extra kosten voor berekend, en die heeft hij ook betaald. Volgens de helpdesk is er dan ook geen betalingsachterstand, en is er geen enkele blokkade op zijn abonnement te zien in het systeem. Wij hebben inmiddels ook alle andere dingen gedaan die standaard worden geadviseerd: Software telefoon up-to-date, netwerkinstellingen ge-reset, SIM-kaart in & uit gedaan, nieuwe SIM-kaart geprobeerd (in winkel omgezet), dat hielp allemaal niet. Met mijn SIM-kaart kan hij met zijn telefoon wel naar de vaste nummers in Franrijk bellen, terwijl ik met zijn SIM-kaart in mijn telefoon dat niet kan. Dus het lijkt niet aan de telefoon te liggen, en ook niet aan de SIM-kaart, maar dan dus toch aan zijn abonnement? Het niet kunnen bereiken van zijn vader moet echt opgelost. Uiteraard kan hij gewoon naar een andere provider overstappen (met hopelijk niet hetzelfde probleem), maar hier dan toch nog een laatste poging om het via Odido op te lossen. Iemand een idee wat dit kan zijn??? Hartelijk dank voor jullie reacties.
Belkosten tijdens cruise
Beste Odido'ers, Wij gaan binnenkort op cruise en het is mij, na een telefoongesprek met Odido, nog niet helemaal duidelijk wat nou de - eventuele- kosten zijn voor roaming op een cruiseschip. Ik ga er van uit dat er, ondanks dat we in Europa/Europese wateren blijven, toch wel kosten zijn omdat het via een satellietverbinding gaat. Er is natuurlijk wifi aan boord en we kunnen natuurlijk dan kosteloos via WhatsApp bellen maar het gaat natuurlijk een keer gebeuren dat als we vanaf land terug aan boord gaan vergeten om roaming uit te zetten. Heeft er iemand ervaring mee of is er iemand van Odido die mij kan vertellen wat de gespreks- en datakosten zijn tijdens een cruise. En zijn er kosten als je gebeld word? Dit is wat de Holland America line er over schrijft op hun website: Mobiele telefonie Dankzij een overeenkomst met Wireless Maritime Service kan Holland America nu een geavanceerd roaming netwerk bieden aan boord van alle schepen van Holland America, waardoor u nu met uw eigen mobiele telefoon en telefoonnummer kunt bellen en gebeld kunt worden, sms-berichten kunt versturen en ontvangen en u e-mails kunt benaderen en kunt internetten terwijl u op zee bent. Dit Wireless Maritime Service-systeem kan gebruikt worden als het schip zich in internationale wateren bevindt. Wanneer de telefoon van een gebruiker het signaal aan boord oppikt, zal de telefoon gewoonlijk ‘mobiel op zee’, ‘schiproaming’ of ‘901-18’ weergeven. Afhankelijk van de handset en de maatschappij zal de gebruiker mogelijk ‘Roam’ op de handset moeten selecteren. Ik hoor het graag van jullie. Mvrgr. Nossie

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen