Skip to main content
  • 8,599 Topics
  • 69,833 Reacties
8599 Topics
Internet valt continu weg --> lampje rood T-56 modem
Hallo, Ik heb eigenlijk al een vrij slechte start gekend bij Odido. Direct na mijn aansluiting in nov-2023 slecht internet gehad. Deze viel ook continue weg. Destijds veel gebeld en er zou een ouder type modem opgestuurd worden, de T-54. Na ongeveer 5 weken, en heel veel achteraan bellen het modem gekregen. De dag voordat Gideon kwam deed internet weer (met de T-56), volgens Gideon het hele postcodegebied dat en door aanpassing in de centrale kast door Odido deed nu alles. De T-54 mocht ik weer terugsturen. Al met al bijna 2 maand zonder internet en tv gezeten. Nu 2 weken geleden weer last gehad van internet die continue wegvalt. Meerdere keren per minuut gaat verandert het internet lampje van groen naar rood naar helemaal geen lampje. Op WiFi en vaste lijn valt het internet dan ook weg. Gebeld met Odido, checks gedaan en ze zagen niets. Ik moest het toen aanzien en als de problemen bleven terug bellen. De volgende dag was het internet wel stabiel......Tot aan nu... Wederom valt het internet steeds weg. Als ik de modem uitzet en weer aan lijkt ie korte opleving te hebben van ongeveer een minuut, waarna die daarna weet onstabiel is. Odido gebeld, checks gedaan, reset gedaan, kabelaansluitingen gecontroleerd en aangedrukt, heeft niks geholpen. Uit de checks bleek dat Odido zelf ook zag dat het internet bij me wegviel. Nu is er een ticket naar de backoffice gegaan en nu ben ik bang dat daar het wachten weer gaat beginnen. Ze nemen contact op, zei de Odido medewerker. Bij mijn problemen toen ik net bij Odido was aangesloten was er ook een ticket bij ze aangemaakt en heb helemaal niks van de backoffice vernomen, alleen toen het probleem was verholpen, zo'n 7 weken later ben ik door de backoffice gebeld. Ik heb het idee dat het modem langzaam aan de geest geeft. Op de Odido site staat ook vermeld wanneer internet op rood staat er 3 mogelijkheden zijn 1) de bekabeling goed is niet goed 2) een parameter in het modem niet goed 3) modem is defect. Nu zijn de eerste 2 zaken gecheckt dus lijkt mij dat het omwisselen van het modem een hele goede kans geeft dat ik weer internet heb. Probleem is alleen dat ik waarschijnlijk meer dan een week moet wachten op de backoffice en wanneer ze uitkomen om het modem te verwisselen ik dat weer 2-3 weken verder ben. Dit zou ik graan willen voorkomen en heb hier gelezen dat Odido medewerkers op het forum ook kunnen helpen. Vandaar mijn vraag hier of iemand van Odido dit kan oppakken en het proces kan versnellen waardoor ik hopelijk binnen een aantal dagen weer stabiel internet heb. Groet, Pascal
Mikrotik NAT settings vraag
Hallo, ik heb sinds kort odido en heb een mikrotik hap AX3. mijn setup is als volgt: Fysiek: ONT van odido (huawei) --- cat6--- > ether1 mikrotik Software: ether1 met VLAN300 (DHCP client op de VLAN en krijg ook een public IP op deze VLAN van odido en kan ook in de mikrotik bijvoorbeeld google pingen. Dit stukje lijkt me in orde. LAN-Bridge: een bridge interface waaronder dus alle andere eth, veth poorten en wlan’s zitten Firewall: De standaard mikrotik firewall: /ip firewall filteradd chain=input action=accept connection-state=established,related,untracked comment="defconf: accept established,related,untracked"add chain=input action=drop connection-state=invalid comment="defconf: drop invalid"add chain=input action=accept protocol=icmp comment="defconf: accept ICMP"add chain=input action=accept dst-address=127.0.0.1 comment="defconf: accept to local loopback (for CAPsMAN)"add chain=input action=drop in-interface-list=!LAN comment="defconf: drop all not coming from LAN"add chain=forward action=accept ipsec-policy=in,ipsec comment="defconf: accept in ipsec policy"add chain=forward action=accept ipsec-policy=out,ipsec comment="defconf: accept out ipsec policy"add chain=forward action=fasttrack-connection connection-state=established,related comment="defconf: fasttrack"add chain=forward action=accept connection-state=established,related,untracked comment="defconf: accept established,related, untracked"add chain=forward action=drop connection-state=invalid comment="defconf: drop invalid"add chain=forward action=drop connection-state=new connection-nat-state=!dstnat in-interface-list=WAN comment="defconf: drop all from WAN not DSTNATed" NAT: Hier zit denk ik mijn probleem. Mijn NAT ziet er alsvolgt uit: -src nat out. interface list: WAN (vlan300 en ether1 heb ik beide toegevoegd aan de WAN interface list) action: masquerade -dstnat voor wireguard op een poort -dstnat voor wireguard op een andere poort -src nat out. interface: ether1 action: masquerade (overbodig denk ik) -src nat out. interface: vlan300 action: masquerade (overbodig denk ik) deze laatste 2 heb ik toegevoegd om te kijken of het dan misschien wel werkt. Ze lijken me overbodig gezien beide interfaces in de WAN interface list staan en ik die regel helemaal boven aan heb staan in mijn NAT configuratie zoals hierboven. Maakt ook geen verschil in de werking. Naar mijn idee had ik nu internet moeten hebben, maar alles op mijn LAN-Bridge interface heeft geen verbinding met het internet. Mijn Mikrotik kan wel met het internet pingen en ook met apparaten op mijn LAN-bridge. Het lijkt me dat ik iets over het hoofd heb gezien of mis waardoor mijn LAN-bridge verkeer niet via eth1(of de vlan 300 dan?) naar buiten mag. Hebben jullie een idee?
Latency problemen
beste, sinds mijn aansluiting bij jullie loopt heb ik ontzettende problemen met de stabiliteit van mijn verbinding.Afgelopen december en januari al de nieuwe firmware in de router gekregen en toen leek het even goed te gaan maar ik loop nu toch weer tegen dezelfde problemen aan. Ik heb nog geprobeerd om met een andere router/modem te werken i.e. de deco x20 van TPlink. Maar ook daar dezelfde problemen. afgelopen maandag de klantenservice aan de lijn gehad die mij doodleuk wist te vertellen dat hij niks raars kon vinden in mijn t56 modem die hij uitlas, wat een beetje raar was want die lag ontkoppeld naast mij op tafel. Zoals je begrijpt doet dit het vertrouwen in de technische ondersteuning niet echt goed. Uiteinelijk toch iemand aan de lijn gehad die me leek te willen helpen maar zolang de deco nog was aangesloten niet veel kon doen. Zodra ik de t56 weer had aangesloten was uiteraard alle problematiek weg .. voor een dag. Hieronder wat testjes die ik heb gedaan om die vragen voor te zijn: allereerst een online pingtest: bedraad online ping test. niet best. Dan een ping test via cmd met packets van 35 bytes met een response van 6 ms. prima denk je, alleen is dit naar de router over 50 cm cat 6 kabel. Ook niet best. 35 bytes ping test in cmd naar modem/router Toen dacht ik, zal eens een echte stress test doen met packets van 1500bytes: dus .. Meer tests op iets later tijdstip ter conformatie. en als kers op de taart kortere tests met verschillende packets: 1480 bytes lijkt een bijzondere grens te zijn. Als de verbining stand houdt is de snelheid wel goed met ong 980 mb/s. Maar dat is volkomen nutteloos als de verbinding om de haverklap uitvalt natuurlijk. kan iemand mij hier bij helpen?Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Ingmar
Snelheid niet geleverd
Typfoutje in de titel, moet natuurlijk zijn Snelheid.. Maar kan het niet aanpassen. Ben sinds 2 weken klant na een overstap van Tweak (wilde niet weg, hun service was super en de verbinding stabiel/snel maar na de overname was dit een aanbieding). Via Tweak altijd netjes de 1gb up en down gehad. Nu na de overstap krijg ik “maar” 500mb up en 1gb down. Snelheid is niet wat besteld en aangegeven is. Op mijn abonnement overzicht staat ook 1000down, 1000up. Dan chat je op de site met de bot, dan met een medewerker en er is een ticket aangemaakt. Krijg netjes een referentie nummer met de melding “binnen 3 dagen contact". Zijn nu 10 dagen verder, nog geen contact. Dan bel je met de problemen en krijg je te horen dat ze niks kunnen doen aan de snelheid. Jammer maar helaas. Vraag of ik doorgezet kan worden naar iemand die er wel wat mee kan, een techische dienst, een monteur, afdeling retentie (ja, zit gelijk aan opzeggen te denken. Snelheid is gewoon niet wat ik besteld heb of wat er op de overeenkomst staat). Dit kan niet geleverd worden, krijg ik te horen aan de telefoon. Dan geef je aan een referentie nummer te hebben, maar daar kunnen ze dan ook niks mee. Ik kan op de inlog omgeving ook geen open tickets zien, dus wat heb ik dan aan zo'n referentie nummer? Ik geloof best dat de medewerkes op de chatdienst en aan de telefoon gewoon doen wat er in het script staat, maar je kan toch niet zeggen over een niet geleverde snelheid “jammer”, en het er dan bij laten? En dan de bijkomende problemen met het modem dat gewoon 1x per 2 dagen (soms vaker, soms minder) besluit zichzelf opnieuw op te starten. Hierover krijg ik ook geen antwoord. Wil graag weten of dat het modem is dat dit doet, of dat het aan de lijn ligt, en daar is ook geen antwoord op. “Modem is nieuw, kan best zijn dat die het gewoon gaat doen binnenkort". Denk niet dat het zo werkt. En wanneer het modem een software update doet, dan heb ik graag dat die me dat meld. Zodat ik niet steeds denk: Wat een slechte verbinding is dit zeg! Lijkt me voor beide kanten beter…. Tot nu toe zeer ontevreden over t mobile.

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen