Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds kort problemen met mijn Odido 400MB glasvezel verbinding. Niks is naar mijn weten verandert in mijn netwerk, maar opeens is mijn upload snelheid de laatste paar dagen rond 3 MB/s.

Mijn download snelheid is perfect 400MB/s. Ik heb alles al van mijn router afgehaald Zyxel T50. En speedtest gedaan met met mijn laptop direct verbonden met de router met nieuwe kabels. Ook als ik via Wifi connectie maak met speedtest krijg ik dezelfde resultaten.

Heb tevens mijn sx/lx media converter opnieuw gestart (ook mijn router). (ook naar de pins gekeken, 3 en 4 staan aan, heb 1 en 6 geprobeerd maar dan geen internet).

 

99% zeker dat het probleem niet aan mijn kant ligt. maar graag zou ik dit willen oplossen.

Hoi ​@Chaser0904, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 


Hallo, 

Bijgevoegd de afbeeldingen. Alles is al gechecked, met nieuwe kabels, rechtstreeks op de router. Altijd blijft de upload heel langzaam.

Morgen komt een monteur langs, maar zoals gezegd bijna 99% zeker ervan dat het probleem niet aan mijn kant zit..

Graag hoop ik dat jullie me ook eventueel verder kunnen helpen.

 

 

 


hallo, ​@Ishana van Odido, vandaag is Guidion langs geweest, en idd geconstateerd dat het probleem niet aan mij kant ligt, en dat meerde mensen in de omgeving hier last van hebben. Nu is natuurlijk de vraag wat nu verder? Aangezien ik mijn upload wel nodig heb.

Beste meneer van Guidion informeerde mij ook, dat het beter is om over te stappen op het “echte netwerk van “Odido”,

 


Ik denk dat er een probleem is bij Odido, mijn TV haperde af en toe, maar nu merk ik dat ik nog maar 3MBit upload heb. En dat met Gigabit glasvezel.

De test is vanaf een bekabelde PC gedaan, direct verbonden op mijn modem. En de Fritzbox detecteert 1Gigabit Up en Down naar het ONT kastje.
 

Dit is in omgeving Purmerend.


Herstarten van modem en ONT kastje heeft geen effect.


Herstarten van modem en ONT kastje heeft geen effect.

Ik zelf heb ook alles al geprobeerd, nieuwe kabels, opnieuw opstarten, switches van converter omgezet, niks heeft effect, idd.


Ik zag dus dat mijn modem op 10-12 opnieuw is verbonden. En toen is het probleem denk ik onstaan. 

Zelfde issue

Hier iemand anders in Purmerend met hetzelfde probleem


Gisteren tot mijn verbazing een email ontvangen van Odido, dat mijn probleem was opgelost. Ik heb ze direct gebeld en verteld dat niks is opgelost.

 

Nu voor de rest weinig tot geen info wat er gaat gebeuren, ja er moet iemand bij komen die de problemen hoogstwaarschijnlijk in de verdeelkasten buiten mijn huis moet oplossen. 

 

Maar onder tussen heb ik nog steeds het zelfde probleem. ​@Ishana van Odido 


@djcasl is bij jouw het probleem al opgelost van de lage upload snelheid? 

 

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem en vanuit odido is het erg stil


@Chaser0904 er is een monteur geweest, maar die was niet met de correcte bon aangestuurd. Ik ben nu aan het wachten tot Guidion mij een bericht stuurt dat ik een nieuwe afspraak kan maken om het ONT kastje te vervangen voor een Nokia versie. Maar ook bij mij is het nog steeds slecht. Kom niet boven de 10Mbit op mijn Gigabit glasvezel.


Hi ​@Chaser0904, ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat dit opnieuw voor je is doorgezet naar onze technische dienst. Zij zijn hier nog mee bezig voor je! Wel ben ik erg benieuwd van welk merk ONT je gebruikmaakt. Zou je dit voor me kunnen nakijken? 

@djcasl voor jou is het inderdaad wachten tot Guidion de ONT weer op voorraad heeft. Zij zullen dan gelijk contact met je opnemen voor het inplannen van een afspraak! 


Hi, ​@Nora van Odido 

Ik heb de volgende converter : connection Technology system (zie foto) Switches had ik ook al geprobeerd om te veranderen maar dat maakt niks uit.

en een Zyxel T50 router.

Zoals gezegd, volgens Guidion ligt het niet bij mij thuis, maar in de buurt, maar het probleem nu is dar er al een week niks wordt gedaan. Gisteren wederom gebeld, maar enige antwoord, is dat het is door gezet naar de technische dienst.  Ondertussen al langer dan een week geen fatsoenlijk internet, veel werkt niet door de lage upload.

 

 


Hoi ​@Chaser0904, bedankt voor de informatie! Ik zal het erbij toevoegen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


Hallo ​@Ishana van Odido kun je inmiddels zien of er iets gaat gebeuren, ik heb nog steeds hetzelfde probleem.


Hi ​@Chaser0904, mijn collega's van de technische dienst zijn hier nog mee bezig. Zodra er een update is, laten we dit gelijk aan je weten! 


Hallo ​@Ishana van Odido , ​@Nora van Odido , nog steeds wacht ik tot dat er iets aan mijn upload gedaan wordt. Enig idee of ze iets hebben gedaan, want het gaat inmiddels naar 2 weken toe zonder fatsoenlijke upload en heel erg stil van de Odido kant.


Hi ​@Chaser0904, ik zie dat er net een update is geweest vanuit mijn collega's van de technische dienst en zij een nieuw modem naar je toe gaan sturen! Zodra deze onderweg is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Hou je me op de hoogte nadat je het nieuwe modem hebt ontvangen en deze uit hebt kunnen testen? 


@Nora van Odido niet om je te ontmoedigen, maar ik het hetzelfde met jullie modem wat nieuw uit de doos kwam omdat ik al bijna 2 jaar een Fritzbox gebruik. De monteur die bij mij is geweest destijds zei dat het niet aan het modem lag. Beide modems geven ook maximale upnen download naar de ONT.

Heb zelf ook nog 0 bericht gehad van Guidion, ook niet met een verwachte oplevertijd.


@djcasl Dankjewel voor je terugkoppeling! Ik begrijp je sentiment. Echter wil onze technische dienst echt alles uitsluiten, zodat ze de juiste oplossing voor je kunnen vinden. 

Ik ben gelijk nog eens gaan kijken en zie gelukkig dat de monteur het advies heeft gegeven aan onze technische dienst om een nieuwe Nokia xgspon te sturen. Het ticket is hiervoor al aangemaakt en zij zullen dit jouw kant opsturen. 

Ik hoop dat de problemen hiermee verholpen zullen zijn. Laat je het mij weten als je deze hebt ontvangen? Er zal ook een link worden verstuurd voor de monteursafspraak. 

Als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen, laat je het dan weten? Ik sta voor je klaar! 


@Teresa van Odido ik hou het in de gaten. ​@Chaser0904 succes met je case. Ben benieuwd naar de voortgang.


Hallo ​@Nora van Odido en ​@Ishana van Odido Ik heb de modem, geinstalleerd en speedtest direct gedaan. Hetzelfde probleem blijft bestaan! Dus heb nog steeds geen hogere upload snelheid, dus met de nieuwe modem is de nieuwe upload het zelfde als met de oude modem, wederom een teken dat het niet binnen mijn huiis ligt zoals ook al aangegeven door Guidion.

 

Inmiddels zit ik al 2 weken met het probleem in mijn huis ligt het probleem niet. heb de nieuwe modem er weer afgehaald en de oude erop gezet! Graag wil ik een oplossing. Mij werd verteld via Guidion om over te stappen naar ander glasvezel, dit contract komt via KPN binnen (max 400MB) en via Regge Viber kan ik hogere connectie krijgen. graag wacht ik op een antwoord van jullie, iets moet er buitenshuis gedaan worden.


@Chaser0904 Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik had graag gelezen dat het nieuwe modem de oplossing was geweest. Sorry dat je dit probleem nog ervaart. Ik ga er alles aan doen om dit op te lossen, zodat je weer optimaal kan genieten van je diensten! 

Ik wil je vragen om nog 1 keer het nieuwe modem aan te sluiten en een bekabelde speedtest te doen. Wil je de screenshots hiervan met mij delen? Ik ga dit dan meteen weer doorzetten naar onze technische dienst. 

Betreft jouw vraag over een eventuele netwerkmigratie (KPN > Reggefiber), hier durf ik nu nog geen uitspraak over te doen. Ik ga sowieso voor je navragen wat hier de mogelijkheden van zijn. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het jou ook gelijk weten. 

Geef je mij een seintje als je zover bent met de screenshots? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 


Hallo ​@Teresa van Odido , ik hoop dat het me dit weekend lukt om screenshot te maken. Toch denk ik dat dit niet belangrijk is om eerlijk te zijn, niks is verandert zelfs niet met de nieuwe modem. Waar jullie dienst Guidion al aan heeft gegeven dat het probleem niet bij mij ligt maar aan de buitenkant, begrijp ik niet dat er niet hierna gekeken wordt. Ondertussen gaan we al naar 3 weken zonder goede upload, dus geen goed internet.


Hoi ​@Chaser0904, ik begrijp je reactie volkomen! Ik had het graag zelf voor je opgelost, maar dit is simpelweg niet mogelijk. Als we de screenshots binnen hebben, kan ik het direct doorzetten. Ik waardeer je moeite enorm! Groetjes, Ishana


Hallo ​@Ishana van Odido  ​@Teresa van Odido ,

Hierbij een bekabelde speedtest screenshot, ik kan je momenteel geen ipconfig screenshot geven aangezien ik er niet ben en degene die het doet het niet lukt.

Nogmaals kun je zien dat niks is opgelost met de nieuwe modem download snelheid helemaal top, upload drama.

 


Reageer