Skip to main content
  • 8,598 Topics
  • 69,829 Reacties
8598 Topics
geen internet! op zoek naar (tijdelijke) oplossing
Hallo allemaal, Sinds afgelopen zaterdag (30-11-2024) heb ik opeens geen internet meer. Helpdesk gebeld, en het antwoord was dat er een monteur zou moeten komen. Op maandag (02-12-2024), eind van het middag, kwam een Guidion monteur langs. De conclusie van de monteur: alles is goed geinstalleerd en het glasvezel signaal is goed, maar er komt geen data binnen, dus het probleem zit bij Odido of bij KPN. Dezelfde dag heb ik nog een keer met Odido gebeld en na heel veel heen en weer praten gaven zij uiteindelijk aan dat het probleem inderdaad bij hun of bij KPN zat.Als tijdelijke oplossing kreeg ik een voucher van 7 dagen onbeperkt internet op mijn Odido telefoon abonnement. Die heb ik geaccepteerd en via USB-tethering op mijn telefoon in combinatie met mijn router had ik voor 3 dagen redelijk internet.Op dezelfde dag kreeg ik nog een email van Odido dat ze een melding doorgestuurd hadden naar de technische dienst en ik binnen 1 werkdag meer informatie zou krijgen. Ik besloot vandaag (05-12) nog een keer te bellen want:- sinds vandaag werkt het "USB tethering" niet meer en met een WiFi hotspot krijg ik nog maar tussen 10-15 Mbps- ik heb nog steeds geen extra informatie ontvangen.Het antwoord was dit keer dat ik gewoon langer moet wachten. Toen vroeg ik naar een andere oplossing maar volgens de helpdesk medewerkster is er geen andere oplossing (of zij wilde gewoon geen andere oplossing zoeken). Is er geen andere (tijdelijke) oplossing om fatsoenlijk internet te krigen?Ik ben benieuwd of hier posten zal helpen.
Drama met glasvezel
Inmiddels vanaf maandag 25 november geen internet en tv meer. Nadat ik belde stond er weliswaar een dag later een monteur van Guidion voor de deur maar die kon het euvel niet verhelpen. Wij zouden “met 4 andere huizen op 1 kabelaansluiting zitten waarvan 1 van de 4 huizen een verkeerde stekker had ingeplugd waarna alles werd afgesloten”. Omdat wij het niet waren gaf de monteur aan dat dit “in de loop van woensdag”, maar “zéker deze week” zou zijn verholpen. Woensdag: geen update. Zelf weer gebeld. “Ticket” bleek nog niet te zijn doorgezet. “Excuses, we gaan ermee aan de slag”. Donderdag: geen update. Zelf weer gebeld. Los van het feit dat je het hele verhaal telkens opnieuw moet doen (“hmm.. ik zie dat er wèl een monteur is geweest meneer” —> “klopt.. maar.. die moest het verder doorzetten.. blablabla”), wederom de melding dat “dit maximaal 2 werkdagen duurt. Voor het weekend heeft u weer tv en internet”. Vrijdag einde dag: geen update. Zelf weer gebeld. “Ja we zien dat het ticket is aangemaakt maar deze externe partij laat zich niet onder druk zetten”. Weekend: geen internet, geen tv. Maandag: geen update. Zelf weer gebeld. “Ik verwacht écht dat het UITERLIJK dinsdag is gemaakt. Dinsdag: geen update. Zelf weer gebeld. Inmiddels durft men geen tijdslijn meer te geven. Twee van de zes mobiele abonnementen thuis zijn van Odido, waar we vouchers voor hebben gekregen. School en kantoor aan huis allemaal niet meer te doen. Schoonvader gaf aan dat hij een zelfde euvel met Odido heeft gehad, dit 3 maanden duurde, en uiteindelijk is overgestapt naar een partij die e.e.a. binnen 24u weer in de lucht had. Ik ben ten einde raad, ook vanwege de verbinding die ik nodig heb voor werk en mijn kinderen voor school. Wanneer stap ik over?

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen