Skip to main content
  • 9,029 Topics
  • 72,918 Reacties
9029 Topics
Geen internet, monteur komt pas over 2 weken
Beste T-mobile, Vorige week had ik contact met de klantenservice over het gebrek aan internet. Dat zou doorgezet worden naar de technische dienst die er 3 á 4 werkdagen over zou doen om met een oplossing. weekend ertussen en ik krijg gisteren een e-mail voor een afspraak met een monteur. Als ik op vrijdag niet ging klagen en een voucher kreeg had ik nu dus nog steeds geen internet. Misschien is het handig om de klantenservice proactief te laten optreden en met oplossingen te laten komen ipv dat ik er zelf om.moet vragen. Het probleem is nu echter het volgende: die monteur die komt pas over 2 weken. Dat was de eerstvolgende mogelijkheid. Wat in zijn werkbriefje staat is ook wel komisch. Hij komt een ander modem proberen (heb ik al gedaan) hij komt kijken of ik niet helemaal achterlijk ben en het modem op de hoofdaansluiting aansluiten (Ik heb mijn internet al op deze aansluiting sinds ADSL werd uitgevonden) en hij komt metingen verrichten (die ik al heb gedaan). Nu zit ik dus 2 weken te wachten tot een monteur komt doen wat ik al heb gedaan. Prima, maar ik wil wel graag weten wat er gebeurt als hij ziet dat ik niet achterlijk ben en alles gewoon netjes is aangesloten van mijn kant? Gaan we dan naar het kastje in de straat kijken? Doet hij dat of moet ik daar ook een andere afspraak voor maken voor 2 weken daar weer na Hoe moet het in de tussentijd, die voucher is leuk voor een paar dagen, maar ik kan mijn hele huis moeilijk runnen op 1 telefoon met 1 simkaart. Hij loopt ook een week voordat de monteur komt af. Kan ik geen tijdelijk 4g modem krijgen met kaartje eventueel? Kortom, ik ben ontzettend ontevreden. Ik snap best dat er soms dingen fout gaan, maar het feit dat er in deze tijd waarin er thuisgewerkt moet worden zo lang over gedaan wordt voor ik een werkende internetverbinding krijg is wel heel raar. Ook dat er niet vanuit Tmobile tijdelijke oplossingen worden geboden vind ik nogal vreemd. Ik vraag mij daarom ook af of ik mijn abonnement voor het einde van het contract kan opzeggen. Aangezien ik geen diensten krijg en jullie geen haast aan het maken zijn. Verder was het wel netjes geweest als de technische dienst contact met me had gemaakt om te vragen wat ik al heb gedaan. Ik krijg nu het idee dat ze op 3/4 knopjes gedrukt hebben, erachter zijn gekomen, "oh, er komt niks aan daar, laten we een monteur sturen" en dat ik daar een week op heb gewacht.
[Internet T-mobile thuis] Monteur nodig voor binnenwerk (buitenwerk al gedaan)
Beste T-mobile, Het ligt niet aan jullie aardige klantenservicemedewerkers, maar toch lukt het om sinds 24 juli geen internet te hebben en maar geen monteur bij mij te krijgen. Het enige wat mij steeds verteld wordt is 'u moet nog even afwachten, want ze nemen vast gauw contact op', 'morgen of overmorgen' of 'ik hoop dat het snel gebeurd'. De beste bedoelingen, maar het leidt tot niets. Ik heb het idee dat het contact met jullie externe partners niet goed verloopt en jullie verzanden in bureaucratie. In totaal 9 telefoontjes, 92 minuten en 71 seconden verder (de telefoontjes met KPN niet meegerekend) en weer moet ik afwachten. Elke keer vriendelijk geholpen en ook blijvend mijn eigen welwillendheid getoond, maar ik kom geen stap verder. Inmiddels bijna 2 weken geen internet. Thuiswerken vanaf een telefoonhotspot die meerdere computers niet aan kan (laat staan vergaderingen via beeldbellen). Dit is niet meer te doen. Ik ben geen boze klant, maar ik ben moedeloos geworden van de situatie. Ik wil dat het snel wordt opgelost.. Herkend iemand dit probleem? Samenvatting beloop: - 24 juli zou internet abonnement ingaan. Aansluiting bleek niet in orde. Gebeld --> reactie: KPN monteur moet langskomen om het in orde te maken. Keurig een mail gekregen dat ze contact met ons zouden opnemen. - 27 juli komt monteur van KPN op bezoek (zonder iets van ze gehoord te hebben, toch een welkome verassing!) Monteur -->reactie: Buitenwerk is in orde, maar het binnenwerk dat kan ik niet doen. Moet een collega van mij komen. Die komt vandaag of morgen. - 29 juli monteur nog niet geweest Gebeld -->reactie: Gek, want het ticket bij KPN staat nog open. Uitgelegd dat ik vorige keer ook niets gehoord had van KPN, dus voor de zekerheid tel en e-mail gecheckt. Vandaag of morgen zal ik zeker wat gehoord hebben. Anders kunt u misschien met netbeheerder KPN contact opnemen! - 30 juli nog niets gehoord Gebeld --> reactie: Wat vervelend om allemaal te horen. Excuses. Gek, want ticket staat nog open. Niet mogelijk om direct contact op te nemen met iemand van operations die hierover gaat. Als er morgen nog geen contact met u is opgenomen dan moet u ons even bellen - 1 aug nog niets gehoord Gebeld --> Wat vervelend om allemaal te horen. Excuses. Het is jammer dat het weekend is anders had ik direct contact op kunnen nemen met de technische dienst om een afspraak te laten plannen, maar die zijn gesloten in het weekend. Als u maandag belt dan kan het direct geregeld worden. - 3 aug bellen Gebeld --> Gek dat mijn collega dat zei, want dat kan niet. Ik kan een collega van operations even aanspreken. Hij pakt het dan vandaag op. Hopelijk is het dan deze week gelukt
geen bedraad internet wel wifi draytek
(TL;DR = geen lan, wel wifi, ander apparaat over de zeik dan normaal verwacht) Voor de 2e keer in een paar weken had ik een flinke internet storing thuis. Apparatuur kon niet meer met de buitenwereld verbinden en ook de netwerk apparaten (boven) waren de nas (in de meterkast) kwijt. De vorige keer heb ik samen met de helpdesk een patch-kabel tussen het draytek vigor modem en de eerste switch vervangen en dat leek te helpen. Ook deze keer ben ik van boven tot beneden strategisch alle netwerk appartuur en verbonden apparaten aan het herstarten geweest (pc, laptop, switches, mesh-wifi, ...) maar kreeg het allemaal niet aan de praat. Het herstarten van het modem, of het wisselen van poort 1 en 2 op het modem, werkte slechts korte tijd. Vreemd genoeg bleef de interne wifi van het modem wel werken, maar die heb ik niet breed ingezet omdat die niet tot zolder reikt. Ook IP TV in de woonkamer functioneerde. Na het initiele gevloek ben ik lange netwerk kabels over de trap gaan leggen; in plaats van die in de muren. Stapje voor stapje netwerk-delen weer inschakelend. Maar dat had geen effect. Per toeval bedacht ik me om de andere IP TV box eens te controleren, die heeft een eigen utp kabel naar boven. die box bleek zich opgehangen te hebben en reageerde niet op de afstandsbediening. Na het power cyclen van de 2e tv box waren alle netwerkproblemen opeens verholpen. Ik gok dat het apparaat zo vast hing dat die een packet storm veroorzaakte op het tv sub-netwerk en dat het draytek modem daar niet mee om kon gaan en al zijn bedraadde netwerk verbindingen dan maar uit gooit.
Zyxel wap6807 werkt niet meer na reset
Een paar weken terug heb ik de Zyxel Wap6807 ontvangen om mijn wifi te verbeteren. Deze heeft een tijdje gewerkt, niet super maar het werkte. Na het aanpassen van de wifinaam is het alleen een ramp. Het lukte mij niet om de naam aan te passen in de repeater, daarom heb ik de repeater gereset en heb ik m volgens de officiële handleiding opnieuw proberen te installeren. Het probleem is alleen dat de wifiversterker nu met geen mogelijkheid meer aan de praat is te krijgen. Het lukt om een verbinding te maken via WPS met het modem, het probleem is dat de versterker dan alleen niet de naam van het wifinetwerk overneemt en dat hij überhaupt niet werkt. Hij creëert opeens 5 netwerken, namelijk: Multi-AP-5HG-1, Multi-AP-5HG-2, Multi-AP-5HG-3, Multi-AP-5HG-4 en SP Red Test Only. Als ik hierop probeer in te loggen met het standaard wachtwoord dan lukt dit niet. Ook het verbinden met lan verandert die situatie niet, verbinding wordt gemaakt en lampje wordt oranje maar verder blijft het hetzelfde. In de handleiding staat dat je de repeater eerst met een pc moet verbinden, als ik dit alleen doe dan crasht de router en lijkt die zichzelf terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Als de versterker via Wifi of lan is verbonden kan ik wel inloggen op de repeater. Het wachtwoord en naam aanpassen heeft alleen geen zin, gegevens worden niet opgeslagen. Ook niet na het uitzetten van Easymesh in het modem. Ook instellen via de methode met 4x op de WPS knop drukken om de lan bridge modus te activeren, werkt helaas niet bij mij. Ook heeft de helpdesk al een reset van het modem maar dit heeft ook geen effect gehad. Ik heb volgens mij elke methode uit het forum uitgeprobeerd om de versterker ingesteld te krijgen maar het lukt mij niet. Ik heb een fritz repeater gekocht en deze werkt wel feilloos. Het lijkt erop dat er een testmodus is geactiveerd op mijn repeater. Ik zie ook veel foutmeldingen over bestanden die niet zijn gevonden in de log van de repeater. Heeft iemand een gouden tip om dit probleem op te lossen? Via de helpdesk kom ik niet verder omdat die het probleem niet begrijpen en zeggen dat de repeater niet meer dan 2 wifi netwerken kan uitzenden. Het lijkt er wel op dat ik een testversie heb gehad van de repeater.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen