Beste lezers,
Omdat ik ondertussen moedeloos wordt van alle nutteloze telefoongesprekken die ik de afgelopen maanden met t mobile medewerkers heb gevoerd en er tot op heden nog steeds geen oplossing is voor de internet problemen hier in huis, doe ik via deze weg een laatste poging om te kijken of een en ander voor eens en altijd kan worden opgelost, omdat ik anders moet gaan kijken naar een andere provider die mijn problemen misschien wel serieus wil nemen.
Situatie hier in huis is t mobile thuis, glasvezel met een draytek modem waarvan de wifi staat uitgeschakeld. 2 poorten voor het internet signaal en 2 poorten voor het tv signaal.
Aangesloten op poort 1 is een cat6 kabel die rechtstreeks de playstation ingaat voor ondere andere Netflix.
Aangesloten op poort 2 is een amplify met als ondersteuning door de rest van het huis diverse meshpoints om overal goed wifi bereik te hebben. Het hele systeem draaide en aantal jaren naar volle tevredenheid totdat medio februari van dit jaar de problemen begonnen en zonder aanleiding met enige regelmaat het wifi signaal van de amplify wegviel. Hetgeen duidelijk was te zien op het lcd scherm van de amplify die in de woonkamer naast de tv stond.
Na een aantal weken werd het probleem groter en was het wegvallen van het wifi signaal dagelijkse kost en hebben we wederom regelmatig contact gehad met de service afdeling van T mobile thuis. Lijnen werden doorgemeten en zoals altijd was aan de kant van T mobile alles oke en werd het probleem verschoven naar de apparatuur van de klant. (ons probleem was het en bleef het).
Aan deze kant van alles gedaan om het probleem aan onze kant proberen op te lossen door onder andere het hele systeem te resetten en opnieuw aan te sluiten, echter zonder resultaat. Vervolgens wederom een paar weken later weer gebeld en werd er eindelijk een monteur ingeschakeld om langs te komen. Ook deze verweet de problemen aan de amplify. Wij hadden ondertussen het gevoel dat de draytek modem gaar was omdat we ook steeds meer problemen kregen met het TV signaal.
We hebben gevraagd of het mogelijk was om een nieuwe modem te krijgen, omdat wij van mening waren dat de problemen door de modem werden veroorzaakt. Dit werd echter niet geaccepteerd en de modem bleef hangen.
Vervolgens ons oude amplify systeem vervangen door een compleet nieuw amplify systeem en dat kost al gauw weer een paar honderd euro. Na het aansluiten heeft alles voor een paar weken perfect gedraaid en daarna begon de ellende wederom. Het is ondertussen september en we zijn bijna 8 maanden verder.
Na weer een hoop heen en weer gebeld te hebben met T mobile eindelijk t mobile zover kunnen krijgen om een nieuwe modem te laten plaatsen en om absoluut zeker te zijn om stappen we over op de deco van TP link voor als de nieuwe modem arriveert.
Op het moment dat de monteur de nieuwe modem installeert en alles controleert krijgen we van hem het advies om ook nu weer de wifi van de draytek uit te laten staan en de deco's als accespoints te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan en iedereen helemaal happy.
Helaas zijn we een kleine 5-6 weken verder en de ellende begint weer van voor af aan.
We hebben afgelopen dinsdag een nieuwe smart tv gekocht en dat houdt in dat de de netwerkkabel die nu via poort 1 in de playstation zit verwijderd kan worden en rechtstreeks de kast van de tv in kan. Zo gezegd zo gedaan. krijgen we van de tv de melding dat er geen netwerkkabel in het kastje zit. Oke geen issue gooien we de tv wel gewoon op het wifi netwerk dat via de deco komt. Dit werkte zonder issues en wij helemaal happy tot afgelopen donderdagavond 22:37 uur toen ik met met vrouw een serie aan het kijken was op netflix. Boem hele internet weg.
Niks meer via de wifi, maar ook niets aan signaal terwijl we bekabeld zitten rechtstreeks vanuit de draytek modem. Vrijdagmiddag na mijn werk en ik thuis kom hebben nog steeds geen internet, ook niet nadat ik de stekker van de draytek modem er twee keer 10 seconden uit haal. om 15:50 uur met Jay van t mobile aan de lijn die me verteld dat het probleem aan de kant van t mobile zit. Krijg ik een of ander technisch verhaal dat mijn modem met een proces bezig is en dat ik dat heb onderbroken door de modem twee keer van het stroom te halen. Ik denk nog WTF is dit nou weer voor vaag verhaal want ik heb al sinds gisteravond geen internet in huis. Jay meld me echter dat ik tot 16:20 moet wachten zodat de modem het proces kan afronden en dat daarna alles weer automatisch werkt. Hij geeft tevens aan wat instellingen te veranderen zodat in het vervolg de modem "het proces” in de nacht gaat uitvoeren en biedt vervolgens zijn excuses aan voor het ongemak. Ik zeg nog tegen Jay luister leuk verhaal, maar als dat niet klopt dan hang ik om 16:45 wederom aan de lijn.
En zo geschiede want om 16:45 nog steeds geen internet terug en krijg ik natuurlijk een ander aan de lijn die de t mobile protocollen volgt door netjes mijn lijntje te meten en natuurlijk meld dat alles aan de kant van t mobile perfect werkt en dat mijn apparatuur het probleem is. Goh dat verhaal heb ik vaker gehoord de afgelopen 9 maanden.De medewerker heeft op afstand de wifi van de draytek aangezet, ja duh dat had ik zelf ook wel kunnen doen, maar daarmee is nog steeds niet mijn probleem opgelost.
Medewerker was ook niet echt genegen om echt veel meer te doen dan een ticket te maken voor de technische dienst met daarbij de mededeling dat het 9 tot 13 dagen gaat duren voordat het in behandeling genomen gaat worden.
9 tot 13 dagen zijn ze wel goed daar bij t mobile????? hoe moeilijk kan het wezen om een “betalende” klant die al ruim 9 maanden ellende met zijn internet heeft op een fatsoenlijke wijze te helpen.
Ik ben het dus goed zat om al 9 maanden tegen een dichte t mobile deur aan te lopen en dat er blijkbaar niemand is aan de andere kant van de lijn die genegen is om op een normale en goede manier onze problemen op te lossen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de uitgaves die we hebben gedaan om van onze kant het probleem op te lossen en over compensatie zal ik maar helemaal niet hebben.
Feedback in deze zou fijn zijn, maar ondertussen zit ik al op de site van de concurrenten om over te stappen.
Om dit bericht te kunnen plaatsen heb ik mijn mobiel maar als hotspot gebruikt.