Skip to main content
  • 9,029 Topics
  • 72,918 Reacties
9029 Topics
Geen internet: wat kan ik doen?
Bij deze wil ik graag een klacht indienen. nu sinds 3 weken lid bij T mobile en vind de service erg slecht. Er kwam een jongen aan de deur om dit aan te smeren, gezien tmobile toch wat goedkoper is dan ziggo heb ik besloten om over te stappen. ik heb meerdere keren aangegeven dat ik zelf allemaal niet weet hoe het aansluiten moet, maar volgens die jongen zou alles goed komen en zou ik niks zelf hoeven te doen. ik had gekozen voor glasvezel, en dit kwamen zij bij mij aanleggen en installeren en daarna kwam een monteur langs om dit verder te installeren. Deze man gaf aan dat hij niet mag boren ( wat ik snap ) en gaf aan dat wij het zelf verder moesten oplossen. Hij heeft het modem toen ook niet aangesloten waardoor wij nog steeds niet konden internetten. Gezien ik geen verstand heb, heb ik mijn vader dit laten doen zodat wij toch wifi hadden op ons mobiel en tv. Waarom heeft die monteur dit niet gedaan?? andere halve week internet gehad en op zaterdag 06-08 ineens niet meer. Dit lag niet aan ons modem want de klantenservice zei dat probleem buiten lag. ze zou er een melding ( ticket ) van maken en dan zouden wij maandag terug gebeld worden. Maandag niemand gehoord en dinsdag weer gebeld en de medewerker gaf aan dat we wat zouden horen erover. woensdag niemand gehoord en weer gebeld en deze medewerker gaf aan dat het achter de schermen ligt en er mee bezig zijn. vandaag weer gebeld donderdag en deze medewerker gaf aan dat het nu buiten de macht van tmobile lag omdat een extern bedrijf dit moet komen oplossen en geen idee hoe lang dit volgens hem nog kon duren. nu heb ik al bijna een week geen internet ( erg leuk met 3 kinderen in huis ) ik heb met ziggo nooit problemen gehad en baal enorm dat ik mij heb laten overhalen om naar tmobile ben overgestapt. wat gaan we hier aan doen?? Want ik ben zeker niet van plan om een rekening te gaan betalen terwijl ik geen eens gebruik kan maken van iets !!
Probleem met hosten coop game wanneer 2 pc's op hetzelfde netwerk zijn aangesloten
Hallo allemaal😁 Wij hebben een probleem met lokaal coop games spelen, en vraag me af of er iemand kan helpen met het oplossen van dit probleem. We hebben 2 pc’s op hetzelfde netwerk, beide aangesloten met een eigen ethernet kabel op dezelfde modem. Met beide pc’s kunnen we downloaden, internetten, alles zonder problemen. We kunnen tegelijkertijd contact krijgen met game servers zoals bv : GTA online, RDR2, Conan exiles, eigenlijk alles waarbij onze pc’s contact maken met een externe server. En samen in dezelfde sessie gamen zonder problemen of lag. Maar als 1 van ons een coop game wilt hosten, dan gaat er van alles fout. Ik start bijvoorbeeld een coop game op zoals conan exiles of minecraft. De sessie maken is geen probleem, maar zodra een van ons er bij wilt lukt het niet om de sessie te joinen. Het blijft hangen op sessie joinen, en uiteindelijk gebeurt er helemaal niets. Krijg bv meldingen zoals “session joining timed out” of “could not resolve connect string” Ik heb elk forum, elke youtube video, elke mede geek gevraagd of die een oplossing weet, en daarnaast 3 maal contact gehad met de helpdesk van t mobile om te kijken of er daar iets niet goed zat. Heb daarnaast port forwarding geprobeerd, een VPN van surfshark, een programma dat een lokaal vpn netwerk (?) moet maken genaamd Hamachi, en nog veel meer. Echter lijkt niets te helpen.. Ik hoop dat er iemand is die hierbij kan helpen, want op het moment heb ik geen opties meer om dit werkende te krijgen, en het is bijzonder frustrerend om in het donker te tasten op zoek naar een oplossing. Alvast bedankt voor het lezen en meedenken aan een oplossing ( hopelijk ) 😁 Fijne avond !
Problemen met dns resolving interne (tmobile) ipadressen
Hoi T-Mobile en gebruikers, wij zijn sinds een aantal weken klant bij t-mobile thuis, maar ik kan momenteel echt niet zeggen dat we tevreden zijn over het internet. verre van zelfs.we staan eigenlijk op het punt ziggo zakelijk internet weer (tijdelijk) terug te nemen en tmobile voor thuis maar even te parkeren..: Met regelmaat is de verbinding slecht, en met slecht bedoel ik dan, “even” geen verbinding.Het gaat hier om een aantal seconden per x minuten, en is dus niet continue.Ik ben op onderzoek uit gegaan, en daaruit is gebleken dat het probleem zit 1 van de interne (10.x) ipadressen van T-Mobile?! Ik heb op deze ‘brakke’ momenten een aantal keer tracert gedaan, en daaruit komt steeds weer naar voren dat ik regelmatig timeouts heb in de aanvragen. url word aangevraagd door mijn gateway (usg) > stuurt het vervolgens netjes door naar glasoperator > glasoperator stuurt het naar de 10.x ipadressen > en dan begint de ellende en gaat het dan ook regelmatig fout. Trace tijdens een wegvallende verbinding: tracert google.nl Tracing route to google.nl [142.251.39.3]over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms Gateway [192.168.1.1] 2 2 ms 2 ms 2 ms x.ftth.glasoperator.nl [87.210.136.1] 3 7 ms 7 ms 7 ms 10.10.12.45 4 * * * Request timed out. 5 7 ms 7 ms 7 ms 10.226.4.58 6 37 ms 21 ms 16 ms 108.170.241.236 7 6 ms 6 ms 6 ms 72.14.209.208 8 7 ms 7 ms 7 ms 108.170.241.225 9 6 ms 6 ms 7 ms 108.170.241.236 10 8 ms 8 ms 8 ms 142.251.237.172 11 13 ms 13 ms 13 ms 142.251.237.185 12 26 ms 26 ms 26 ms 216.239.43.208 13 27 ms 27 ms 26 ms 74.125.242.225 14 25 ms 25 ms 25 ms 142.251.228.23 15 26 ms 26 ms 26 ms bud02s37-in-f3.1e100.net [142.251.39.3] Trace tijdens een “normale” verbinding: 1 <1 ms <1 ms <1 ms Gateway [192.168.1.1] 2 2 ms 2 ms 2 ms x.ftth.glasoperator.nl [87.210.136.1] 3 7 ms 7 ms 7 ms 10.10.12.45 4 8 ms 7 ms 7 ms 10.226.4.54 5 7 ms 7 ms 7 ms 10.226.4.58 6 6 ms 6 ms 6 ms 172.253.71.201 7 6 ms 7 ms 7 ms 72.14.209.42 8 7 ms 7 ms 7 ms 142.251.70.129 9 6 ms 6 ms 6 ms 172.253.71.201 10 6 ms 6 ms 6 ms ams15s44-in-f3.1e100.net [142.251.36.3] (PS, heb mijn hostname even vervangen voor een x) Uiteraard is het probleem niet alleen op deze (geteste) windows pc, maar gaat het hier om het gehele internet in huis.Voorheen dus 12 jaar lang ziggo zakelijk gehad met een vast ipadres, en daar ervaarde ik nooit deze problemen.Het moet dus ergens zitten in dat interne 10.x netwerk van t-mobile. Tevens heb ik hier een lokale “uptime” server lopen dat continue, 24/7 een ping uitvoert op diverse dns servers/url's, en ook daarin zie ik met grote regelmaat korte time-outs.Een leek zal dit wellicht niet opvallen, maar in mijn geval is de verbinding hinderlijk en heb ik (en ons huis) daar last van. Oja, ik gebruik een unifi gateway (dus niet het modem van tmobile) direct achter de converter, maar zoals je wellicht kunt lezen heb ik intern geen problemen, en met het internet zelf ook niet, maar gaat het pas fout NA de aanvraag vanaf glasoperator.nl richting de 10.x adressen, oftewel in het interne netwerk van t-mobile.. Wellicht hebben meer mensen dit soort problemen, en/of kan dit hiermee opgelost worden? De servers(s) waarom het gaat zijn:10.10.12.45, 10.226.4.54 en 10.226.4.58, misschien goed om deze eens onder de loep te nemen? Deze hebben tevens ook een enorm lange werking om de aanvragen te realiseren?glasoperator doet het perfect binnen 1/2ms, maar daarna is het wachten op die 10.x. adressen wat (volgens mij dan weer) zorgt voor een brakke verbinding. Ik hoop dat dit serieus word genomen en dat er wat aan gedaan kan worden want dit is niet fijn!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen