Skip to main content
  • 8,637 Topics
  • 70,181 Reacties
8637 Topics
internet niet stabiel en blijft traag
wij hebben sinds 23-10-2019 thuispakket van tmobile toen hebben ze ons al een sneller pakket verkocht dan we aankonden samen met een 2de tv dit bleek niet te kunnen vanwege te slechte dekking tot in de woning dit is bevestigd door een monteur en 2 of 3 zyxels verder. nu is het al een aantal maanden dat het beeld op tv vaak blijft hangen of met zappen dat je het beeld van de vorige zender nog ziet hoe krijgen we dit opgelost?volgende probleem is de wifi op nog geen 2 m van de router hebben we 4,57mbps download en 8,41 mbps upload dit is nog geen derde wat ze al die tijd beweren te leveren, kan ik om die reden geld terugvorderen van al die maanden? dan zal er een oplossing moeten komen want heb een babycam die 2,4ghz verbinding werkt zodat je altijd de babyfoon bij je hebt alleen is het probleem dat hij steeds offline is vanwege wegvallen snelheid wifi nu blijkt de maximale behaalbare videostream via wifi maar 480P 2287ms terwijl babyfoon 1080P heeft. ze hebben ons iets meer als 1 jaar geleden al proberen wijs te maken dat ze van afstand kunnen zien hoeveel mbs en dergelijke uitgegeven worden en toen bleek dat we toch een nieuwe router nodig hadden dit heeft ongeveer 1 maand gewerkt toen begon de tv weer te haperen. nu kijk ik niet veel tv en ben ik altijd bezig maar nu met de babyfoon is het wel een dingetje. is hier zelf iets aan te doen of ligt dit probleem gewoon bij tmobile dat ze al die tijd vanaf begin abonnement nooit de verwachte snelheid hadden kunnnen leveren dit is dan toch oplichterij aangezien het na de 2e keer volgens hun echt opgelost is dit is wat t-mobile op hun site zet: Jouw verwachte maximale internetsnelheid Aan de hand van je postcode berekenen we je verwachte maximale internetsnelheid. De daadwerkelijke snelheid kan variëren. Bekijk hieronder de verschillende type snelheden die je kan verwachten. Maximale internetsnelheid Wat houdt dit in? De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst. Wat zijn de meet criteria? In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale snelheid worden gemeten. Normaliter beschikbare internetsnelheid Wat houdt dit in? 85% of hoger van de maximale internetsnelheid. Wat zijn de meet criteria? In tenminste acht van de tien metingen moet 85% of hoger van de maximale snelheid worden gemeten. Minimale internetsnelheid Wat houdt dit in? 75% of hoger van de maximale internetsnelheid. Wat zijn de meet criteria? In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale snelheid worden gemeten. dan hebben we ook nog een mobiel abbonement dat kunnen we in huis als de wifi weigert ook niet gebruiken aangezien de verbinding van het netwerk binnenshuis 0 is pas achter in de tuin kan je bellen. is hier iets aan te doen of moet ik zelf een nieuwe kabel gaan leggen van me huis naar het verdeelpunt verderop in de straat?
Internet toch niet zo stabiel als gedacht
Hallo, Na jaren lang klant te zijn geweest bij KPN (Glasvezel internet, TV en mobiel) toch maar eens de gok genomen om over te stappen naar T-Mobile. Eerste gesprekken waren goed, T-Mobile dacht echt mee met de klant. Levering was vlekkenloos, snelheden van internet waren perfect, modem doet wat het moet doen, tv kijken werkt ook nog eens fantastisch (na speciale update voor nieuwe samsung smart tv's) Kortom, zeer tevreden de eerste maand… Maar dan, nu al 2 keer gehad dat er een hele dag het internet eruit ligt (anno 2021 waarbij thuiswerken een beetje de norm is geworden is dit onacceptabel) Bellen naar de Helpdesk levert alleen een excuus op, kunnen niks voor je doen, Gideon Monteur kan je inplannen… over een week… misschien… Beide gevallen, na 50 keer of wat het modem te hebben gereset kwam steeds de verbinding terug…. Nu vanavond weer, om precies te zijn 20:46… Youtube stopt, tv stopt, geen internet meer… Lan verbindingen met de pc worden verbroken… Ineens weer terug, probeer het modem in te komen, dit is SUPER TRAAG… wil vervolgens de logs bekijken… wordt je begroet met de melding: It is impossible to retrieve the information now. Please try again. En na 50 try agains kan het nog steeds niet… Nu kan de klantenservice van KPN nog zo slecht zijn maar we hebben er NOOIT, maar dan ook echt NOOIT een minuut eruit gelegen en dat is bij T-Mobile nu wel anders. Als ik zo wat topics doorlees op dit forum ( waar overigens kudo's voor de moderators en de medegebruikers) begin ik aan twee dingen te denken: Foutief/defect modem die het aantal verbindingen niet aan kan, defect netwerkpoort in de (wijk)centrale waarop ik ben aangesloten. De vorige 2 incidenten met de hele dag geen internet waren ongeveer 6 weken na elkaar, iets wat vaker voor schijnt te komen bij een defecte glaspoort in de (wijk)centrale volgens dit forum. Zou er iemand van de technische dienst, of iemand die direct kan schakelen met wie dan ook eens mijn verbinding kunnen controleren? Als alles het doet, doet dit het ook goed… Maar wat ik al eerder aangaf. Afgelopen tijd 2 heel dagen eruit liggen en dan nu random 'svonds er ook eens uitvliegen kan gewoon niet. Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groet, Jasper van Straaten PS: Modem zit direct aangesloten op de media converter (NT1 kastje van Huawei). 1x CAT8 kabel naar zolder waar de pc direct op zit aangesloten. 1x CAT7 naar een netwerkswitch voor Hue, Ikea Tradfri, Nintendo Switch, Tv Tuner, Tv zelf. 1x Cat 7 naar Asus AP voor aansturing printers en iMac op zolder.
Slechte internetverbinding
Ik heb nu alweer een paar dagen slecht internet. Regelmatig kan een pagina niet gevonden worden/online computerspellen niet gespeeld worden/whatsapp gesprekken niet gevoerd/etc.. Als ik kijk naar de T-Mobile (Zyxel) router dan laat het logboek het volgende zien: # Tijd Faciliteit Niveau Categorie Berichten1 Jan 12 11:38:24 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]2 Jan 12 11:38:24 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_5 lease of 10.116.100.30 obtained, lease time 18003 Jan 12 11:38:24 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_5 Sending renew...4 Jan 12 11:38:00 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]5 Jan 12 11:38:00 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_4 lease of 85.144.24.176 obtained, lease time 18006 Jan 12 11:38:00 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_4 Sending renew...7 Jan 12 11:23:24 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]8 Jan 12 11:23:24 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_5 lease of 10.116.100.30 obtained, lease time 18009 Jan 12 11:23:24 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_5 Sending renew...10 Jan 12 11:23:00 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]11 Jan 12 11:23:00 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_4 lease of 85.144.24.176 obtained, lease time 180012 Jan 12 11:23:00 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_4 Sending renew...13 Jan 12 11:22:43 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]14 Jan 12 11:22:43 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_3 lease of 10.70.172.150 obtained, lease time 360015 Jan 12 11:22:43 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_3 Sending renew...16 Jan 12 11:08:24 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]17 Jan 12 11:08:24 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_5 lease of 10.116.100.30 obtained, lease time 180018 Jan 12 11:08:24 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_5 Sending renew...19 Jan 12 11:08:00 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]20 Jan 12 11:08:00 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_4 lease of 85.144.24.176 obtained, lease time 180021 Jan 12 11:08:00 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_4 Sending renew...22 Jan 12 10:53:24 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]23 Jan 12 10:53:24 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_5 lease of 10.116.100.30 obtained, lease time 180024 Jan 12 10:53:24 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_5 Sending renew...25 Jan 12 10:52:59 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]26 Jan 12 10:52:59 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_4 lease of 85.144.24.176 obtained, lease time 180027 Jan 12 10:52:59 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_4 Sending renew...28 Jan 12 10:52:43 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]29 Jan 12 10:52:43 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_3 lease of 10.70.172.150 obtained, lease time 360030 Jan 12 10:52:43 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_3 Sending renew...31 Jan 12 10:38:23 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]32 Jan 12 10:38:23 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_5 lease of 10.116.100.30 obtained, lease time 180033 Jan 12 10:38:23 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_5 Sending renew...34 Jan 12 10:37:59 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]35 Jan 12 10:37:59 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_4 lease of 85.144.24.176 obtained, lease time 180036 Jan 12 10:37:59 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_4 Sending renew...37 Jan 12 10:23:23 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]38 Jan 12 10:23:23 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_5 lease of 10.116.100.30 obtained, lease time 180039 Jan 12 10:23:23 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_5 Sending renew...40 Jan 12 10:22:59 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]41 Jan 12 10:22:59 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_4 lease of 85.144.24.176 obtained, lease time 180042 Jan 12 10:22:59 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_4 Sending renew...43 Jan 12 10:22:43 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]44 Jan 12 10:22:43 daemon info dhcpc udhcpc: nas10_3 lease of 10.70.172.150 obtained, lease time 360045 Jan 12 10:22:43 daemon debug dhcpc udhcpc: nas10_3 Sending renew… Oftewel, een op zich korte lease van een half uur maar in die periode wordt het de lease alsnog regelmatig vernieuwd (meerdere keren per minuut!) en dan ook nog met een ander WAN IP... Geen wonder dat mijn verbinding slecht is... Ongeveer een jaar eerder heb ik dit ook gehad, toen was ik aangesloten op een slecht punt in de wijkkast. Deze zou afgeplakt worden (maar weet uiteraard niet of dat gebeurd is). Of wellicht is de Zyxel router kaduuk (=sowieso een onding), maar ik vermoed dat het probleem ‘buitenshuis’ zit. @T-Mobile: kunnen jullie dit nakijken svp? Alvast bedankt!
Zyxel t50 vervangen voor linksys mr6350
Dag allemaal, Ik heb een probleem en ik ben notabene ICT-er.Ik wil vanwege de wifi bereikbaarheid mijn zyxel t50 vervangen voor de linksys mr6350. Nu gaat het instellen prima aan de LAN-kant. Maar niet aan de WAN-kant.Wat heb ik geprobeerd tot nu toe: Op de Linksys router : ‘Internetkant (WAN) op DHCP oftewel automatisch instellen. Dit i.c.m. met en zonder MAC address klonen aan. Hiervoor heb ik het MAC adress van mijn Zyxel router gebruikt. Zowel die achter op de Zyxel router staat als mac adressen in de router bij settings staat bij de WAN. Hier staan namelijk 2 ip's met MAC: 1e IP: is een 10.*. *.* address oftewel een prive IP. Volgens T-mobile klantsupport is dat het IP van mijn Draytek Vigor, maar die is tijden geleden al vervangen door de Zyxel. Deze gebruikt de klantenservice nog steeds om ‘in de router’te kijken. Ze denken dus ook nog steeds dat het de Draytek Vigor is. Bij dit IP zit een ander MAC adress dan achter op de router. Alleen het laatste hexadecimale cijfer verschilt. 2e IP: is een 62.*.*.* address oftewel een public IP. Dit is mijn actieve address naar 'buiten’ toen. Het WAN-address wat je bijv ziet bij “whatsmyip”. Bij dit IP zit wéér een ander MAC address dan achter op de router en dan bij het eerste IP address. Alleen weer het laatste hexadecimale cijfer verschilt. Oké dat even ter info. Op de Linksys router heb ik dus automatisch een address verkrijgen geprobeerd met MAC Address klonen aan, geprobeerd met alle 3 bovengenoemde MAC-addressen. Ook heb ik het geprobeerd zonder MAC-Address klonen optie aangevinkt. Bij alle 4 mogelijkheden krijg ik geen internet. Waarom met en zonder MAC Address klonen? Omdat ik ervan uitging dat mijn ISP nog steeds de technische instellingen gebruikt dat hij pas het WAN address pushed naar de router als op laag 2 (OSI) het juiste MAC Address herkend wordt. Vervolgens heb ik geprobeerd het statisch in te stellen op de LINKSYS. Hierbij de gegevens gebruikt die ik uitgelezen uit de ZYXEL router en genoteerd heb. Er werd alleen gevraagd naar een internet address en een Gateway Address. LET OP: we praten nog steeds over de INternet/WAN kant. Dus de Gateway is niet 192.168.1.1. Dat is de Gateway van mijn LAN. Beide bij punt 1 bovengenoemde IP's heb ik geprobeerd bij deze statische instelling. Dus: IP1 als Gateway en IP2 als Internet/WAN address. En vice versa. Bij beide geeft de Linksys de melding. Gateway niet goed ingesteld. Dus dit werkt ook niet. Nu hoor ik ook dat het VLAN waar de ethernetpoorten van mijn nieuwe Router (Linksys) in VLAN 300 moeten staan? Is dit noodzakelijk? Hoop het niet. Want.. zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar want ik deze configuratie optie niet vinden in mijn nieuwe router. Heeft iemand nog een idee?
Wifi Zyxel T50 traag en slecht bereik. Graag tips voor aansluiten accesspoint!
Sinds kort ben ik aangesloten op het glasvezelnetwerk van T-Mobile Thuis. Ik had daarvoor Telfort 100 Mbit, nu 1000 Mbit van T-Mobile. Bekabeld haal ik prima snelheden op de meeste computers (rond de 950 down, 970 up). Maar WiFi laat véél te wensen over. Die was veel sterker en beter op de Telfort router dan op de Zyxel T50 die ik nu heb. Ik heb uiteraard al allerlei dingen geprobeerd om de wifi beter te maken (andere kanalen, 2,4 ghz uit dan wel aan en 5 Ghz idem dito, 2,4 en 5 ghz gecombineerd onder één SSID, op advies van T-Mobile even het stroom eraf, etc. etc.). De monteur van T-Mobile heeft vanwege het coronavirus bij installatie alleen het internet aangesloten en verder niet de ‘wifi-check’ gedaan door heel het huis (wat volgens mij normaal gesproken wel gebeurt). De snelheid van 2,4 Ghz is erg laag (rond de 50mbit up en down) en heeft iets groter bereik, maar op de eerste verdieping al een gigantische dip. De snelheid van 5 Ghz is wel hoger (rond de 250 up en down), maar dan zit ik wel bijna letterlijk naast de T50 router. (gemeten op mijn Samsung Galaxy A50) Aangezien er nu weinig mogelijkheden zijn voor een wifi-check o.i.d. door een monteur van T-Mobile, wil ik mijn Wifi zelf verbeteren door een andere nieuwe router (die ik toevallig nog heb liggen; TP-Link Archer C6) te plaatsen als Access Point (op de eerste verdieping). Mijn vragen: 1. Is 250 mbit (maximaal) via Wifi ook wat jullie halen met de T50 router op 5 Ghz? Of is dat überhaupt wel een maximum snelheid van Wifi op 5 Ghz? 2. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het 2,4 en 5 ghz van elkaar te scheiden. Met beide een verschillende SSID. Zouden jullie dit ook adviseren? Eerst had ik ze beide onder dezelfde naam (dit kan binnen de T50 router ingesteld worden) maar dan had ik weinig controle erover en zat ik vaak op het erg langzame 2,4 Ghz netwerk. 3. En als ik mijn access point erbij aansluit, adviseren jullie dan om die 2,4 en 5 Ghz netwerken die al op de T50 bestaan, exact zo over te nemen op het accesspoint? Of kan ik daar beter andere SSID’s voor aanmaken? Óf kan ik beter alles onder één en dezelfde SSID plaatsen (dus bijvoorbeeld WIFIVANROBIN) voor zowel de T50 als het access point? En moet ik dan gebruikmaken van MESH (wat op de T50 zit)? 4. Tot slot: Als ik kies voor allerlei verschillende SSID's (Zyxel T50 en Access Point), kan ik dan als ik bijvoorbeeld op de WiFi zit van het access point wel naar een apparaat chromecasten wat op de WiFi zit van de Zyxel router? Of moeten ze daarvoor echt exact hetzelfde SSID en beveiligingsparameters voor hebben? Ik hoop dat het zo duidelijk is! Bedankt voor reacties.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen