Skip to main content
  • 8,599 Topics
  • 69,833 Reacties
8599 Topics
Nieuwe GPON verbinding; buffering bij streaming en slechte verbinding
Beste, Ik ben sinds donderdag 6 januari overgestapt van KPN Glasvezel 1G naar TM Glasvezel 1G. De installatie is gelukkig vlekkeloos verlopen, maar helaas vanaf de eerste dag al een slechte verbinding. Voor de zekerheid een tijdje gewacht maar nu begint de vrouw ook te klagen. Een belangrijk punt om te weten is dat er NIETS veranderd is in mijn setup, het enige wat veranderd is, is de Experiabox en de NTU van KPN vervangen met de Huawei en de Zyxel van TM. Alles is thuis bekabeld en de WiFi verloopt via TP-Link Deco M9 Plus APs. Wat zijn de problemen die ik ervaar? YouTube die traag is met laden, te vaak moet bufferen bij een video (dit heb ik vaker gelezen bij TM); TV kijken via KPN iTV app op mobiel of op de TV, te vaak bufferen. TV kijken via Ziggo app op mobiel of op de TV, te vaak bufferen. Mijn camera's van UniFi Protect verliezen soms verbinding en moeten reconnecten; Veel websites zijn traag, lijkt alsof TTFB gewoon te lang duur; Discord voice val ik volgens andere soms weg, ook vallen anderen soms weg; WhatsApp moet altijd even opvallend lang laden; UniFi Protect app kan lokaal moeilijk verbinden met mijn lokale Cloud Key; Philips Hue app kan nauwelijks verbinden met mijn lokale bridge. De volgende dingen heb ik al geprobeerd: Zyxel meerdere keren herstart; Zyxel naar factory reset; Google DNS 8.8.8.8 instellen; Firewall uitzetten op de Zyxel, UPnP uitzetten (dit hoort tegenwoordig niet meer aan), DoS beveiliging uitzetten; Hierbij nog wat feiten op een rijtje: Deze problemen ervaarden we niet bij KPN glasvezel. Ik haal gewoon bijna 1G met een speedtest en een file download. Alles behalve de mobieltjes zijn bekabeld verbonden. De problemen gebeuren ook op WiFi, dus het ligt niet aan de fysieke verbinding in huis. De problemen gebeuren ook op de WiFi van de Zyxel zelf. Ik zie geen packet loss naar de diensten waar ik problemen mee heb. Al met al, denk ik dat de Zyxel brak is of iets filtert op mijn lokale netwerk. Zijn er nog instellingen die ik kan proberen? Veel opties zijn er verder niet in de interface. Het is in ieder geval wel frustrerend, aangezien ik ook met mijn simonly ben overgestapt.
Geen diensten, PON lampje knippert
Nou leuk ben je net klant geworden nog geen 2 weken geleden 1 eerst een dag te vroeg de cabel overgenomen daar door meer dan 1 dag zonder internet/TV gezeten wel data gekregen voor op de tel Maar en paar dagen stilstaan beeld en ploef alles weg op de site gezocht wat ik moet doen gedaan en helpt niet Vervolgens 1e keer gebelt ze heb gezecht war ik moest doen waren de zelfde stappen die ik de eerste keer zelf gedaan heb wat niet heb ik ook tegen haar gezecht ja maakte niets uit zij ze nou ja tog gedaan en wat dacht je mm weer niets zij ik tog toen heb ze verder gekeken en gezien dat er nog 9 abonnement in de buurt zonder zitten ze heeft met mijn aantekeningen baar de td gestuurt en het zou tussen 1 a 2 dagen opgelost worden ja ja 2e keer gebelt de zelfde stappen moeten doen als de 1e keer pfffffff hielp weer niet zag dat het door gestuurt was naar de td en hij zecht dat het 2 a 3 werk dagen zou duuren heu de eerste zecht 1 a 2 vreemd Nou de 3e keer gebelt Verschillende dingen door gegeven zoals de 1e en 2e keer nummer en zo weer niets en hij zecht in een keer licht aan de cabel onder de grond vreemd heel vreemd elke keer krijg ik wat anders ook jullie liggen echt niet op een lijn Nog en keer gebelt bijna het zelfde riedeltje en nu ook zelf ff uitgelecht wat het kan zijn naamelijk in het huisje zelf waar alles staat want daar kan hij geen contact maaken Hij zij dat kan Verder zij hij dat het door gestuurd is en dat het 5 a 6 dagen kan duuren heu nog langer eerst 1 a 2 dan 2 a 3 en dan raar vinden dat de klanten boos worden mm Verder gezecht dat ik einde van de dag op de hoogte wil gehouden worden van de situatie hoe of wat hij heeft er een aantekening van gemaakt en wat dacht je helaas niets en nog steets niets Onprofessioneel is dit verschillende verhalen krijg ik te horen oplosing hebben ze niet lijkt mij dat het in 2 dagen wel opgelost kan worden helaas ben al 2 weken klant en zit nu al 5 dagen zonder of zo niet normaal meer een ding weet ik nu wel dat ik mijn contract NIET ga verlengen
4 weken geen diensten knipperend pon lampje
Beste, Ik zou overgezet worden van glasvezel. Ik heb mijn abonnement aangepast van 500mb naar 1gb. Nu heb ik na het overzetten geen internet gehad. Ondertussen zijn er 3 monteurs geweest. De eerste bij installatie die vertelde mij dat het aan KPN ligt bij het overzetten het probleem lag De KPN monteur heeft mij na een week dat het aan Huawei optic box ligt. De derde monteur van guideon heeft de optic box getest door te kijken of een andere wel werkt maar die doet het ook niet. Alle drie de monteurs zijn zijn vertrokken zonder een oplossing te geven of indicatie over hoe lang het duurt. Ondertussen word ik door de klantenservice ook niet wijzer. Het probleem is een knipperend pon lampje op de optic box. Nu word ik al een tijdje van het kastje naar de muur gestuurd. En krijg ik geen duidelijk antwoord van wat er nou precies aan de hand is. Scrollend door deze community zie ik dat dit probleem vaker voorkomt. Als dit een bekend probleem is, hoe kan het dan zo lang duren? Ik zit nu al 4 weken zonder tv en internet en met een mobiele hotspot kom ik ook niet ver. Ik heb zelf een handicap en zit in een rolstoel. Beetje technisch ben ik wel. Maar dit kan zo niet langer al helemaal met deze lockdown. Tevens vind ik hoe de optic box geïnstalleerd heeft niet netjes. Door schroeven in de oude te zetten en daar in op te hangen. Kan iemand mij hier helpen? Zodat ik met werkende diensten het volgende jaar in ga. Mvg.
Glasvezel 1gbit/s geen upload en wegvallend internet
Allen, Ik zit met het volgende probleem. Sinds gisteren 04-01-2022 ben ik klant bij T-mobilevoor het abbonement Glasvezel 1gbit/s, overgestapt van KPN, omdat de kosten maandelijks veel lager liggen voor dezelfde snelheid. Maar goedkoop lijkt weer duurkoop te zijn, want sinds de overstap en de installatie door de Guidion monteur (wat overigens goed verliep) heb ik plots bijna de gehele dagdeel geen internet meer, als ik een speedtest uitvoer op speednet van OAKLA.kom ik bekabeld op snelheden van 300 mbit/s download en 0.5 mbits/s upload. Soms komt het zelfs voor dat ik helemaal geen speedtest kan uitvoeren, omdat de verbinding lijkt te zijn weggevallen, dit zowel bekabeld als op de wifi, op alle apparaten. Nu heb ik telefonisch meerdere malen al contact gehad, omdat ik me ernstig zorgen maak of dit wel snel genoeg opgelost gaat worden, want ik kan dit natuurlijk niet erbij hebben in een periode waarin ik als systeembeheerder vanuit huis moet werken. Tijdens telefonisch contact zijn de volgende zaken nagelopen:Of alle kabels goed zijn gekoppeld tussen ONT (Groen) & FTU (blauw).Alle apparaten voor meer dan 30 seconden van de stroom en weer opgestartRouter GeresetGeprobeerd alle ethernet kabels lost te koppelen behalve een en de snelheid te meten op mijn laptop, zelfde resultaat.Verschilende ethernet kabels geprobeerd En zelfs de router een aantal uren geven om volledig op te starten? op advies van een klantenservice medewerker, maar het lijkt een verhaal te zijn om van me af te komen. Het probleem doet zich voor op zowel wifi als ethernet.De Huawei ONT geeft groen licht op de PON indicatorLAN indicator op de Huawei ONT knippert groen. LOS indicator geen lichtjes. Overigens heeft mijn oude NT van KPN aan de FTU gehangen tot de monteur van Guidion was gearriveerd. Uit verschillende topics zie ik dat dit ook voor problemen kan zorgen. Nu is mijn vraag of jullie dit aub willen checken en zsm met een oplossing kunnen komen. of in iedergeval een tijdskader aangeven waarin het probleem opgelost kan zijn.Mocht dit te langduren dan kan ik in iedergeval terugvallen op mijn voorgaande abbonement bij KPN. Ik hoor het graag.

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen