Sinds enige tijd ervaar ik problemen bij het versturen van emails, mijn emails worden niet verstuurd en ik krijg een smtp time-out issue. Opnieuw proberen werkt soms wel maar vaak ook niet. Als ik de mail vervolgens via het webportaal van de email provider verstuur gaat het wel goed. Ik ervaar deze problemen zowel voor mail accounts die ik bij TransIP afneem als voor Gmail en andere accounts.
Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.transip.email is verlopen. Probeer het opnieuw.'
Mailprogramma wat ik gebruik is Thunderbird, OS is W10
Internetprovider is T-mobile thuis over glasvezel verbinding.
Al call ingediend bij TransIP, deze melden dat het bekende problemen zijn en dat deze hun oorzaak vinden in het netwerk van T-mobile thuis. Gezien mijn ervaringen (via webmail werkt alles wel goed) vind ik dat een logische conclusie. Alle mail instellingen binnen mijn mailprogramma Thunderbird heb ik nagelopen, hier staan geen fouten in. Inkomende mail via imap server werkt allemaal wel naar behoren voor al mijn accounts. AV en firewall settings nagelopen, ook hier geen verkeerde configs kunnen vinden. Alles wijst op een netwerk issue in het T-mobile netwerk.
Even een call loggen bij T-mobile lukt me niet, kom bij een chatbot uit waar ik niet verder mee kom.
Ervaren meerdere mensen dit issue en hoe kan ik een call inschieten bij T-mobile thuis hiervoor?
Hoor graag.
Groeten,
Eric