Skip to main content
  • 2,638 Topics
  • 18,126 Reacties
2636 Topics
Ben gemigreerd en het is onmogelijk gebleken contact te krijgen om contract op te zeggen
Hieronder mijn review in trustpilot die weergeeft de chaos van odido rondom het opzeggen. Shocking experience. They might want to rename to oh-dear,oh-dear.I moved abroad - tried to cancel my internet - spent 30 mins on the phone , 5days one after the other - never got an employee on the phone. Stopped the incasso payment - now they send me a mail they didn't get payment! Well at least that part of the organisation is working. Phoned again yesterday got somebody on the phone after 15min. Explained the situation - he was going to be put me through to contracts...waited 20 mins on that, nobody picked up the phone. You can't cancel on the internet which would be the most straightforwrd soln. Worst service I've experienced from any company ever. I now have a reply from odido trying to resolve this. However they ask me to make an entry in community.odido.de - my internet says this doesn't exist! Date of experience: 27 November 2024 UsefulShare Reply from Odido 4 days ago Good evening John, when moving abroad it is logical that you no longer need your fixed internet subscription. We are therefore going to make sure that this is arranged for you. On behalf of the Webcare team, we would like to get in touch with you so that we can arrange this together. If you appreciate this, please send us a private message on Facebook (Odido Nederland) or X/Twitter (@odidonederland) with a copy of your Trustpilot review and your full name, postal code, street name, house number, date of birth and the last 4 digits of your IBAN. Don't have social media? Then create a topic via our community at community.odido.de and enter your customer number in your profile. If you make sure your email address matches the email address known to us, we will get back to you as soon as possible! See you soon, Brandon from Odido.
Net overgestapt naar Odido en een TP-link Deco M4 systeem? Lees dit!
Sinds de overstap naar Odido ervaar ik thuis problemen met internetsnelheden en de stabiliteit van het netwerk. Onderstaand is wat er de afgelopen week is gebeurd. Maandag 2 september: Installatie Odido door Guidion-monteur. Ik had thuis al een TP-link Deco M4 mesh-systeem om het wifi-signaal door de rest van het huis te versterken. De monteur sloot dit systeem aan op de modem (Zyxel T-56), en ik had netjes +400Mbps up en down. Dinsdag 3 september: ‘s avonds begint de ellende. Geen internet, traag internet van nog geen 60 Mbps, weer geen internet. Ik heb de Deco set gereset, modem gereset, zelfs het ONT kastje gereset. Niets mocht baten. In deze community lopen zoeken naar soortgelijke problemen, en ik kwam langs deze post: De problemen die beschreven werden door @chefneliz leken in eerste instantie behoorlijk op die van mij, afgezien van het feit dat ik geen Genexis ONT-kastje heb, maar een Huawei. Woensdag 4 september: Ondertussen ben ik met Odido in gesprek om een afspraak te maken met een monteur, dit kan nog wel 5 werkdagen duren. Onderwijl wel een Unlimited databundel op mijn telefoon, maar liever heb ik het probleem gewoon opgelost. Donderdag 5 september: Nog steeds geen goed internet na een aantal resets en kabeltests. Via andere community’s en informatiepagina’s kom ik erachter dat de combinatie Zyxel en TP-link niet ideaal is. En het belangrijkste: de Zyxel modem heeft geen bridge-modus. Voor de leek (waaronder ikzelf): dit is nodig om het wifi-signaal van de Zyxel te blokkeren, om zo het wifsignaal van de Deco set zelf niet te verstoren. Ook ben ik erachter gekomen dat de Deco-set als router kan worden gebruikt. Wat de Zyxel in principe overbodig maakt. Hoe ik de boel nu ingericht heb: Vanuit de ONT van Huawei loopt er een netwerkkabel richting de hoofd-Deco. Deze is ingesteld als router via de app. Hoe dat moet is als volgt: -Open de Deco-app -Ga onderin naar “Meer” → “Geavanceerd” → “Bewerkingsmodus”. Deze staat standaard ingesteld op Acces Point, zet deze om naar Wifi-router. -Als de Deco-set opnieuw is opgestart, ga dan weer naar “Geavanceerd” en zet IPTV/VLAN aan. Zet Internet VLAN aan, de VLAN-ID op 300 en de prioriteit op 0. Ook heb je nu bij “Meer” extra opties, zoals Qos (quality of service). Hier kan je de totale bandbreedte instellen. Deze staat standaard ingesteld op 100Mbps. Zet deze op 1000Mbps. -Via de hoofd-deco lopen cat6 en cat7 kabels naar de rest van het huis, waar ik mijn apparaten via switch-boxes bedraad of via de satelliet-deco’s op de wifi kan aansluiten. Check overigens altijd of je apparaat zelf wel de geboden snelheid aankan. Een voorbeeld: ik heb een oude game-pc met een netwerkkaart die maar 100Mbps aankan. Dan kan ik er wel een hele snelle kabel op aansluiten, maar ik ben nog steeds beperkt door de netwerkkaart van mijn pc. Als er ergens in de keten een langzame switch, langzame kabel of langzaam device zit, is dat je bottleneck. Voor de monteurs van Guidion: Vertel aan je klanten dat de Zyxel T-56 modems niet gebridged kunnen worden! Ik ben hier dagen aan kwijt geweest. En voor Odido: bied kwaliteitsoplossingen. Als ik 5 werkdagen moet wachten om uberhaupt een monteursafspraak te maken, kunnen jullie dan niet beter eigen monteurs in dienst nemen? En neem klachten serieus ipv een beslisboom te volgen. Er is mij aan de telefoon zelfs een keer verteld, toen ik mijn probleemsituatie uiteenzette, om maar “bordspelletjes te doen”. Dat voelt niet alsof ik serieus genomen wordt. Ik hoop dat dit verhaal andere mensen kan helpen!
Genexis XGS-PON graag vervangen (Deze box is heel storingsgevoelig)
Beste mensen, Wij hebben een Genesis XGS-PON box (glasvezel NTU box) die helaas nu vandaag voor de derde keer is uitgevallen en weer geen internet (vandaag is het stroom ook even uit geweest!) Deze box staat bekend om zijn problemen en wordt door KPN vervangen door een minder storings gevoelige box want bij stroomstoring werkt de software niet goed meer. Maar wij hebben de laatste maanden twee keer in de avond uitval van de internetverbinding gehad en nu vandaag dus ook weer na onderbreking van het stroomnetwerk. De eerste keer dat we dit bij u melden kregen we van Odido medewerker te horen dat er een nieuwe box geleverd zou worden. Want die was niet goed meer. Prima dachten we. (over welke box ze het hadden wisten we toen nog niet) Maar nee, we werden hierna gebeld door een vrouwelijke medewerker van Odido, er komt een monteur. Dat is niet nodig zeggen we tegen haar, want we krijgen al een nieuwe box toegestuurd. Nee die krijgt u niet zei ze ons. Er komt een monteur langs. De monteur komt langs en zegt er moet eigenlijk een nieuwe box komen. Maar hij wist alles weer te starten. Tot een paar weken later. Weer in ene geen internet in de avond. Weer alles uit en aanzetten, stekkers eruit/erin en alle mogelijke combinaties proberen. Bellen met Odido. Nee er mocht geen monteur meer komen die mag maar eens in het jaar komen??? En er wordt weer een melding aangemaakt. Onze melding staat nog uit maar in ene krijgen we een mail terug. Rapport nummer 2374-EMX42093 (74222216) Dit rapport zegt probleem opgelost. (hoezo opgelost) Wat ons betreft is het nog niet opgelost. Na dagenlang weer proberen werkte de verbinding in ene weer. Kost wel heel veel tijd. Helaas nu is het weer terug. Wilt u ons op korte termijn ons een nieuwe NTU box leveren? Hartelijk Dank, Eline
Foute facturering, zoveelste probleem
Dag Odido, Hier ben ik weer met de zoveelste keer dat ik een klacht moet schrijven. Letterlijk alles wat er mis kan gaan gaat telkens mis bij jullie. Mijn Odido thuis abonnement is dan gelukkig ook eindelijk opgezegd en mijn mobiel abonnement zal ook worden opgezegd wanneer het afloopt. Waarom ik nu hier schrijf: In Augustus heb ik gebeld met de klantenservice. Ik ben namelijk in het bezit van 3 wifi plus versterkers. 1 daarvan deed het plotseling niet meer. Daarom kreeg ik een nieuwe werkende teruggestuurd. Wel moest ik het defecte exemplaar compleet terugsturen. Dat heb ik netjes gedaan (zie afbeelding bijlage). Deze is nota bene 2 maanden geleden al aangekomen bij jullie. Tot mijn grote verbazing wordt in het factuur van de maand november ineens 70 euro in rekening gebracht op mijn Odido thuis factuur onder de noemer van “kosten niet retourneren WIFI-punt”. Je zou zeggen, foutje…. kan gebeuren (al is het het zoveelste wat mis gaat). Ik dus weer bellen met de klantenservice. Daar krijg ik een mevrouw eraan die het allemaal moeilijk vind om te begrijpen. Ze kan niks terugvinden en beweert vervolgens dat ik maar 1 wifi punt heb teruggestuurd terwijl ik er 2 had moeten terugsturen. Dit terwijl ik slechts 1 DEFECT wifi punt had moeten terugsturen. Ze komt er niet uit en maakt een case aan met de boodschap dat er onderzoek moet plaatsvinden en dat het 2 maanden kan duren tot ik mijn geld terug krijg, als het onderzoek is afgerond (welk onderzoek?) Ik heb nu dus 70 euro betaald voor het niet terugsturen van een defect wifi punt……. Terwijl dit gewoon netjes teruggestuurd is wat ook zichtbaar is. Hier ga ik niet mee akkoord en het is weer een typisch voorbeeld van hoe de Odido klantenservice werkt. Ik wil zo snel mogelijk (niet pas over 2 maanden) mijn geld terug en zal anders eind deze week mijn rechtsbijstand inschakelen.
Valse belofte over internet+tv
Halverwege mijn internet thuis abonnement heb ik uit nieuwsgierigheid gebeld wat Odido voor mij kan doen als ik tv erbij neem. De klantenservice medewerker had mij enthousiast en vriendelijk te woord gestaan en zei dat ik de resterende 6 maanden gratis tv erbij kan krijgen, omdat ik in de 1e helft hier geen gebruik van heb gemaakt. Ik dacht toen, nou als dat gebruikelijk is, natuurlijk neem ik het! Ik kreeg nog netjes een bevestiging met wijziging van abonnement met een mooie berekening met € 12,50 voor de tv en daarna een korting van €12,50, zodat er duidelijk staat dat ik vanaf dan gebruik maak ervan. Ik had er volledige vertrouwen in. Maandenlang had ik er niet naar omgekeken, want dit werd mij zo aangeboden, zal vast goed zijn. En ja hoor… die €12,50 werd echt wel berekend! Toen had ik de klantenservice opnieuw gebeld en zei de dame dat dit allemaal niet klopte en dat ze een vergoeding gaat aanvragen voor het verschil van de afgelopen maanden. 1 maand later, niets gehoord en ik moest mijn abonnement weer betalen. €12,50 stond er netjes weer bij opgeteld. Weer klantenservice gebeld: je aanvraag is afgewezen door hogerop. Wel kunnen we voor je verlenging binnenkort hetzelfde aanbieden. Vanaf nu vertrouw ik werkelijk geen woord van wat ze aanbieden. Grote kans dat ik weer volledig moet betalen terwijl ik wel per mail een bevestiging heb dat ik de korting wel krijg. Een bevestiging zegt dus niets. Ik vertrouw Odido echt niet meer… Jammer. Ik ga mijn abonnement opzeggen. (Wel hilarisch dat de website van Odido gigantisch vastloopt.)

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen