Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Wifi problemen, klantenservice hangt op!
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat mijn wifi wegvalt, soms een paar seconden maar ook minutenlang. Dit is zeker met thuiswerken niet te doen zo. Hiervoor heb ik op 29 juni de klantenservice gebeld, de medewerkster heeft toen mijn modem een ‘harde reset’ gegeven, hierna werkte het weer prima… Tot afgelopen maandag, toen viel het weer regelmatig uit dus heb ik weer de klantenservice gebeld. Die medewerkster vertelde mij dat dit waarschijnlijk komt doordat mijn oude type Draytek-modem wel vaker wifi-problemen heeft en waarschijnlijk vervangen moet worden. Hiervoor zou ze dan een monteur sturen. Vandaag is er een monteur geweest en die heeft enkel een kabeltje vervangen van het modem, dit zou volgens hem de oplossing moeten zijn en zo niet dan moest ik weer de klantenservice bellen om het modem te laten vervangen. Sindsdien is het vandaag weer meerdere keren minutenlang weggevallen. Net dus weer de klantenservice gebeld en krijg nu een compleet ander verhaal. De monteur had het modem moeten vervangen en de medewerkster mag dit niet aanvragen want dan zou ze van haar leidinggevende op haar kop krijgen… Ik zou volgens haar Gideon moeten bellen om te monteur een bericht te sturen met de vraag of hij een nieuw modem voor mij kan halen. Ook zou T-mobile blijkbaar maar 1x een monteur mogen sturen per jaar, dus ik moest verder maar bekabeld gaan werken want ik had immers wel internet. Het feit dat haar collega en de monteur wat anders zeiden kon ze blijkbaar weinig mee. Vervolgens werd de verbinding verbroken! Jullie hebben alle gesprekken opgenomen dus lijkt mij mooi ze eens terug te luisteren. Mijn problemen zijn nu dus totaal niet verholpen, aan een wifi verbinding die regelmatig minutenlang wegvalt heb ik natuurlijk niets. Concreet wil ik vooral weten: Hoe krijg ik weer werkende wifi? Alle standaard truukjes zoals resetten heb ik al geprobeerd en zelfs een meter van het modem af valt het weg dus het heeft niets met de ontvangst te maken. Kan ik een nieuw modem krijgen of moet (zoals de medewerkster beweerde) nu een jaar wachten op een nieuwe kans op een monteur? En hoe kan ik een klacht indienen over desbetreffende medewerkster? Ik vind het erg onbeschoft dat ze zomaar ophangt omdat ik (logischerwijs) in discussie ga over het feit dat zij wat anders zegt dan haar collega's
Problemen t-mobile thuis
Hallo, Rond half april de overstap gemaakt van KPN naar T-mobile thuis, maar tot nu toe helaas nog weinig tevreden. Ik hoop dat het te verhelpen/verbeteren is, dus graag jullie tips! Anders is het na het "verplichte” jaar snel weer terug vrees ik want de lol gaat er zo wel een beetje af. WiFi: wisselende verbinding zelfs naast een wifi punt die goed bereik aangeeft of verbinding die helemaal wegvalt. Af en toe de melding op de laptop van geen internet wel wifi, ook na herstart. Daarnaast heb ik (met mobiel abo t-mobile) soms wel volle wifi terwijl mijn vriend die dan naast bij zit (met andere provider) dat niet heeft? Cloud opnemen: beeld en geluid lopen niet altijd synchroon. Geluid valt soms ineens weg tijdens terugkijken. Bij starten van terugkijken springt het meteen naar het einde van de opname en is alleen handmatig terugspoelen een optie om het alsnog te kunnen kijken. Als je dan per ongeluk weer helemaal naar het begin van de opname spoelt gebeurt hetzelfde opnieuw. Daarnaast verschil in snelheid van terugspoelen/doorspoelen, lijkt zenderafhankelijk. Melding tijdens terugkijken dat er fout is opgetreden, waardoor je moet afsluiten en opnieuw proberen. De verschillende problemen komen bij verschillende opnames voor. (kortom geen fan van deze dienst, waar we wel veel gebruik van willen maken) Streamen: streamen van tablet of mobiel naar de chromecast geeft bijna altijd problemen. Beeld hapert, geluid valt ineens weg terwijl beeld wel doorloopt. Dan moet je programma pauzeren, verbinding verbreken en opnieuw verbinden en weer starten om geluid terug te krijgen. Dit gebeurt met name bij gebruik van de smart view functie waarbij je het scherm van de tablet of smartphone spiegelt met je tv (omdat rechtstreeks streamen niet mogelijk is vanuit het programma). Al overgestapt op een hogere snelheid, maar zonder succes. Kortom: tips om dit soort “leed” te verzachten en het kijkplezier te vergroten zijn welkom! Groetjes!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen