Beantwoord

Klacht klantenservice en verbinding

  • 17 February 2024
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

Sinds enige tijd doe ik streamen en wat blijkt mijn internet ligt er steeds uit, hij moet om de haverklap bufferen. Dat gebeurde al tijdens mijn darmkankeroperatie en met de chemo heb ik dit laten gaan omdat mijn hoofd totaal geconcentreerd stond op andere zaken. Nu heb ik 1 febr.10:53 uur en uitgaand gesprek van 30 minuten en 25 sec gebeld en de speedtest van Odido besproken, abonnement van 1000mb en via de speedtest ontvang ik via de glasvezel nog geen 100Mbps. Nu ik dit schrijf zaterdag 17.02.2024 14:30 uur download 6.5 Mbps en upload 26.2 Mbps.

De medewerker van Odido, die wist wat hij moest doen en ja hoor hij is competent genoeg, U heeft gelijk. even nog iets anders controleren, helaas u heeft gelijk. Modem stekkers eruit en alles opnieuw opstarten. helaas het is niet beter. Hoelang ik het heb, iets van 6 maanden. Hmm niet prettig, maar ik ga een ticket aanmaken en u gaat een nieuwe modem ontvangen. duurt ongeveer 2 werkdagen……….

helaas niets gehoord, blijkt volgens de collega's geen klantnotities te hebben aangemaakt, dus ook geen tickets voor de storingsdienst

 

2e telefoongesprek: 

7 febr. 12:09 uur, duur 12 min 32 sec Deze collega, gaf aan dat er geen gespreknotities aanwezig waren maar ik help u. Wederom alle controleren, snelheid uitlezen en corrigeren. zoja ik heb een hogere snelheid, dus een nieuwe modem zou niet nodig zijn.

 

3e gesprek:

10 feb 2024 12:51 duur 27 min 34 sec. wederom het zelfde verhaal ik moet alles controleren, van snelheidscontrole etc want wij kunnen alles op afstand aflezen corrigeren….. echter het werkt niet, nu blijkt het dat er nu wel dor deze medewerker een ticket kan worden aangemaakt na alle controles die de medewerkers verplicht zijn om te doen…. en wat blijkt nu ontvang ik een “update van de melding” met kenmerk  2370/ECL64905 datum 10 feb. 2024. 

Ik heb aangegeven dat ik een klacht wil indienen naar de gang van zaken van de klantenservice en deze meneer wist het zo te bepraten hij een klacht gaat aanmaken. Het gaat mij niet om het geld maar om de service , kwaliteit en de beloofde snelheid.

 

4e gesprek 

vrijdag 16 febr 2024 tijd 18:19 10 min

Deze dame alles uitgelegd mbt de stand van zaken en dat ik zit te wachten op een modem ter verbetering van mijn internetsnelheid. Wilt deze dame, wederom alle testen uitvoeren omdat de ticket is geweigerd, jij krijgt geen nieuwe modem. Dan verlies ik mijn geduld en dat maak ik ook kenbaar en ik wil een toezegging van een nieuwe modem, zoals belooft. Ik wil geen controle van alle regeltjes die zij als klantenservice medewerkster zou moeten doen. Dat station ben ik als voorbij. 

Deze dame raakt geïrriteerd op het feit dat ik nu helemaal een klacht wil indienen, dat kunt u via de website doen…. nou Odido, probeer mij maar te laten zien waar dat kan.

De dame krijgt van mij geen kans nog toestemming om alle testen uit te voeren en dan hangt zij op. Dit heeft mij nog bozer gemaakt, want dan merk je dat de medewerkster dus incompetent is. Haar naam? Weet ik niet want er is geen bevestiging van het gesprek toegestuurd. 

Ik merk duidelijk dat deze medewerkers van Odido niet volgens de LEAN methodieken of Smart technieken kunnen werken en totaal niet oplossingsgerichte instelling hebben. Want ophangen is heel makkelijk…..

Uit boosheid heb ik nu 2 factuurtermijnen retour geboekt.  Tevens heb ik een melding aangemaakt bij mijn rechtsbijstandverzekering. Zolang Odido in gebreke blijft mbt de internetsnelheid (download/upload) zal ik elke betaling storneren, tot einde contract. Odido levert niet de contractuele snelheidsafspraken. 

icon

Beste antwoord door eric 17 February 2024, 15:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Raymond1805 ,

Gaat het om een bekabelde verbinding of een wifi verbinding? Op wifi kunnen ze geen snelheid garanderen, hier spelen namelijk teveel factoren in mee om een perfecte verbinding te garanderen. Hieronder zal ik een lijst maken met een aantal stoorzenders.

Stoorzenders

  • Omliggende netwerken (buren etc.)
  • Bluetooth of andere draadloze apparatuur
  • Dikke muren (beton en/of staal)

Check altijd waar het modem staat:

  • Niet achter een kast/deur/bank/aquarium
  • Direct op het FTU of ISRA-punt aangesloten

Een snelheidklacht kan beter worden behandeld als je een bekabelde verbinding test meestuurt. De instructies hiervoor vind je op de  Odido website.

Het is dus helemaal nog niet zeker dat deze problemen in het domein van de provider liggen. Spontaan twee betalingen terugboeken lijkt jouw een goed idee, maar je kunt niet zomaar na een paar keer met de klantenservuce gesproken te hebben verwachten dat dit geen concequenties heeft. De incasso procedure zal worden ingezet en omdat er nog geen sprake is van een redelijk termijn zal je advocaat ook niet kunnen voorkomen dat het administratief afsluiten van je verbinding zal plaatsvinden.

Zoals je in andere topics kunt zien, Odido is heel schappelijk in het crediteren van facturen als aantoonbaar de verbinding door het netwerk niet goed functioneerd. Wifi snelheden in huis vallen niet onder die garantie en samen kun je naar een oplossing zoeken.

Beste Eric.

Hartelijk bedankt voor jouw antwoord, echter vraag ik mij af wat jouw voordeel is om niet objectief te zijn, maar mogelijk word joj betaald door Odido om klachten te wederspreken.

Ten tweede, de bekabelde snelheid komt op nog geen 4 meter van de modem uit op nog geen 500Mbps. Onbekabeld  dus wifi op nog geen 5 meter afstand, open woonkamer, dus zonder stenen muur  tenslotte het is een huis van 1960, kom ik uit op nog geen 80mbps. Dit zijn snelheden vanaf een glasvezelkabel, aangelegd 2021. Tevens weet ik, als ICTer werkzaam, waar ik over praat mbt snelheden en weerstanden. 

Dus kopieer geen teksten die online te vinden zijn maar stel eerst de juiste vragen of anders lijkt mij zwijgen een betere oplossing.

Ten derde het is een werknemer van Odido die mij verteld dat de snelheden lager zijn dan 100Mbps gedurende de laatste 6 maanden. Zijn advies is een nieuwe modem nadat hij alle metingen en disciplines heeft uitgevoerd die Odido voorschrijft aan zijn klantenservice medewerkers. Echter blijkt er een verschil te zijn tussen wat medewerkers zeggen en doen om de klant te behagen. Maw zomaar iets zeggen om een klant te vreden te krijgen en na het ophangen  geen klantcontact aan te maken en het beloofde niet nakomen. Dat gebeurde met de 2e en 3e medewerker. De 4e medewerkster hangt op omdat zij geen gelijk krijgt en omdat het niet toelaat om alle handelingen wederom uit te voeren die eerder hebben aangetoond dat de snelheid niet de snelheid is conform de contractuele afspraken.

Eric, naast kennis van de medewerkers is een klantenservice afdeling gebaat bij een Lean methodiek ondersteunt met de SMART methode. Dat ontbreekt mogelijk bij jou daar jij niet het begrip toont dat na 3 beloftes de fout bij Odido zou kunnen liggen, integendeel....…

Ik heb al mijn gesprekken opgenomen, net als Odido voor trainingsdoeleinden. 

De retourboeking heb ik aangegeven, beluister het vierde gesprek en ik hou het geld gereserveerd, conform de wettelijke afspraken. Odido is de contractuele afspraken mbt de snelheden niet nagekomen en dat is duidelijk aantoonbaar.

Dus Eric, eerst de juiste vragen stellen alvorens een conclusie trekken mbt snelheid etc....

Reageer