wifi problemen ip adres

  • 6 February 2024
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

(Probleme in titel is uiteraard “problemen”)

Sinds enkele weken is er een aantal keren per dag een onderbreking in mijn wifi, op ieder apparaat in mijn huishouden. (2x MacBook, twee smartphones, en twee werklaptops). Bij de wifi instellingen op de apparaten staat dan de melding ‘geen IP-adres, wachten op IP-adres, of een variant daar van. Ik heb de wifi plus punten al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd. De router (zyxel t50) heeft twee keer een factory-reset gehad, en als admin  kan ik ook niet echt iets geks zien. (voornamelijk door mijn gebrek aan IT kennis.)  Deze problemen zijn helemaal nieuw in huis en ik hoop dat iemand hulp kan bieden. We zijn afhankelijk van wifi omdat er veel vanuit huis gewerkt wordt. 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @hnikhgkh, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic gestart bent. Ik ben voor je gaan kijken maar ik kom geen gekke dingen tegen. Toch heb ik besloten om je een nieuwe modem op te sturen. Ik ga er vanuit dat dit het meteen voor je oplost. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ik heb je wifipunten opgezegd omdat deze niet werken met de T-54. Als het modem ontvangen en verwerkt is in ons systeem dan kun je twee nieuwe wifipunten aanvragen. De WX5600!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @hnikhgkh, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic gestart bent. Ik ben voor je gaan kijken maar ik kom geen gekke dingen tegen. Toch heb ik besloten om je een nieuwe modem op te sturen. Ik ga er vanuit dat dit het meteen voor je oplost. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ik heb je wifipunten opgezegd omdat deze niet werken met de T-54. Als het modem ontvangen en verwerkt is in ons systeem dan kun je twee nieuwe wifipunten aanvragen. De WX5600!

Hi @hnikhgkh, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic gestart bent. Ik ben voor je gaan kijken maar ik kom geen gekke dingen tegen. Toch heb ik besloten om je een nieuwe modem op te sturen. Ik ga er vanuit dat dit het meteen voor je oplost. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ik heb je wifipunten opgezegd omdat deze niet werken met de T-54. Als het modem ontvangen en verwerkt is in ons systeem dan kun je twee nieuwe wifipunten aanvragen. De WX5600!

Top!  Het is allemaal aangesloten en alles werkt weer naar behoren!  Bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn dat alles goed werkt @hnikhgkh! Namens Tommie: heel graag gedaan. Ik wens je nog een mooi weekend en heel veel plezier met het Internet toe! 😃

Hi, ik heb de oude wifipunten ruim een week geleden teruggestuurd naar odido. De status in de track&trace zegt;  “pakket gaat retour nar verzender” en blijft onveranderd. Voor vragen verwijst DHL mij door naar ODIDO. Kunt u zien wat hiervoor de reden/oorzaak is? Ik kan namelijk geen nieuwe wifi-punten bestellen voordat de oude retour zijn bij jullie, maar ik heb ze wel nodig!  Alvast bedankt!

-Justin

Reputatie 7
Badge +9

Hi @hnikhgkh, ik ben voor je gaan kijken en zie inderdaad dat hij op 13 februari blijft hangen in, In transit. Zou je volgende week nogmaals aan de bel willen trekken hiervoor? Dan zal ik kijken of de status veranderd is of niet. Zo niet, dan zal ik de wifipunten handmatig voor je afmelden! 

Reageer