Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Sinds gisteren geeft de telefoon van mijn dochter aan, ondanks verbinding met netwerk, niet verbonden te zijn met wifi. Alles nagelopen, uit en aan gezet etc.. niets helpt. Gaarne aangeven wat we kunnen doen?
Gisteravond had ik voor de zoveelste keer haperend beeld op de tv en op mn telefoon constant fe melding geen wifi/verbinding hersteld.Kan hier naar gekeken worden en iets aan gedaan worden? Ik krijg steeds meer heimwee naar Ziggo.🤬🤬🤬Overigens zit ik dichtbij de meterkast dus daar ligt het niet aan
Ik heb al langere tijd heel instabiele wifi dus maar eens opnieuw alles opgestart. Nu krijg ik mijn zyxel versterker niet verbonden met de modem, ook niet met kabel. Wat doe ik fout?
Ik heb sinds twee weken een wifipunt voor beter internet op zolder. Dat werkt prima.. voor mijn zoon op zolder. Maar op de eerste verdieping kan ik niet meer fatsoenlijk werken. Na enig onderzoek als digibeet kom ik erachter dat alle apparaten, behalve de tv beneden, verbinden met het wifipunt. Dat wil ik niet, mijn werklaptop moet met het modem verbinden om goed internet te krijgen lijkt me. Hoe kan ik dit wijzigen?
Hallo allemaal,ik gebruikte in plaats van de Zyxel T56 router van Odido mijn eigen router van het merk TP Link type AX53. Dit in combinatie met twee TP link ArcherAir 5 in acces points (AP) modus. Één Ap in de woonkamer en één AP in de slaapkamer op de eerste etage. Internet slaapkamer werkt als een trein 700/800 mbit per seconde. Beneden in de woonkamer kom ik soms niet hoger dan 30 mbit met de AP en Tp plink Ax53 in de meterkast. Hoe is dit mogelijk? De Zyxel modum leek een groter bereik te hebben? AP beneden in woonkamer moet ik erbij hebben zodat ik smart lampen tuin kan blijven gebruiken. Graag jullie technische advies.
Goedemiddag, Sinds vorig jaar maak ik gebruik van glasvezel internet, waarbij ik 1000mb up/downloadsnelheid in mijn pakket heb zitten. Vorig jaar kwamen we met de snelheidstest nog op 800mb (200 verlies, enigszins acceptabel), maar sinds kort komen we niet meer hoger dan 400 a 500 mb in de woonkamer en maximaal 100 mb op bijvoorbeeld de slaapkamers. Zowel bekabeld als op de wifi wordt niet de beloofde snelheid gehaald, dus graag hoor ik wat nog kan doen om de snelheid evt te verhogen.
Hallo, ik heb zojuist mijn zyxel wx5600-to wifi punt geïnstalleerd, alle lampjes branden groen alleen ik zie mijn internet niet verschijnen in de wifi instellingen van mijn PC weet iemand hoe ik mijn pc kan verbinden met het wifi punt?
Ik heb een ZyXel moden (Model Name DX5401-B1 en Firmware Version V5.17(ABZC.0)T54C_b28) en sinds een paar maanden Wifi Plus. Sinds de Wifi Plus gekoppeld is ervaar we op een paar apparaten (Samsung Galaxy Flip en Galaxy Pro 22 ) slechte Wifi. Ik heb vanavond eens router + glasvezel module uit/ aan gezet. Daarna de apparaten opnieuw verbonden (vergeet wifi + reconnect).Dit hielp niet. Daarna de Wifi Plus modules uitgezet om invloed van de extra signalen uit te sluiten. Ook niet effectief.Ik kan de Zyxel bij connections zien dat de apparaten connecteren op 5G. Het gaat bij simpel bladeren op zoiets als Pintrest of Vindet al fout. Wifi uit/ aan schakelen op het apparaat lost het voor een paar minuten op. Daarna loopt het weer vast. Mobiele data gaat dan goed. Andere apparaten gaan dan ook goed (andere telefoons, laptops, TV, enz).Dit is niet de ervaring die ik hoopte met Wifi Plus.
Zeer geachte, Ik heb nu al een dikke maand 8Gbps internet van Odido.Ik ervaar vaak in de ochtenduren ernstige haperingen tijdens het gamen of streamen. Onze opstelling is als volgt:T56 modem, met als wifi 7 een plexibox van het merk Magnavox Weet iemand wellicht de opslossing voor dit debacle?Door dit gezanik verlies ik elke keer of wordt de game uitgezwiepers.Als ik weer terug ben word ik uitgehoond door mijn maten.😒 Iemand?
Iemand een oplossing?Wifi netwerk valt steeds uit op mijn mobiel en dan moet ik dat weer handmatig inschakelen.Gr Raymond
Hai,ik heb afgelopen dagen meermalen contact gehad met de telefonische klantenservice, en ik kreeg van een medewerker de tip om hier dit bericht te plaatsen, aangezien mijn laptop mijn nieuw geïnstalleerde wifi niet herkend:‘Als je een forum opent op de community, dan kan vaak de desbestreffende collega daar een update pushen naar het modem waardoor het wel werkt.’ Wie kan mij helpen/een update pushen van mijn modem? Alvast bedankt!
Goedemorgen odido,Na veel telefonisch contact de afgelopen 4 weken eindelijk in kunnen loggen met de thuis veilig app. Helaas herkend de app geen apparaten. Waardoor ik nog steeds niks heb aan de app. Telefonisch wordt ik er ook niet wijzer van en ik betaal nu voor een app waarmee ik niet kan werken. Hoe nu verder community?
Sinds vanochtend ligt het internet eruit. Op ' t Harde. Ook bij de buren. De router is gereset maar dat helpt niet. Wat kan ik doen of wat is er aan de hand?
Hoi! Wij hebben thuis een 5G Klik&Klaar abonnement, en willen (tijdelijk) de simkaart gebruiken op een 4G usb dongle, i.p.v. de 5G modem die bij het abonnement hoort.De dongle lijkt niet standaard deze APN instellingen te hebben, net als mijn telefoon waarmee ik het uitprobeerde. Ik heb gevonden dat ik als APN “fwainternet” moest invullen. Toen ik de sim in mijn telefoon had werkte dit, echter bij de dongle niet. Is er een instelling die ik verkeerd heb zoveel jullie kunnen zien?Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Ik las dat bij het gewone netwerk van Odido de poort 8080 moet zijn; dit maakt geen verschil. Evenals IPv4/IPv6 gebruiken i.p.v. IPv4, en ook de instellingen leeg laten maakt geen verschil.Alvast bedankt
Ik heb een robotstofzuiger imou rv3 die ik niet verbonden krijg met de wifi (zyxel t-56). Alles al geprobeerd, meerder keren met service gebeld, van alles aangepast maar tevergeefs. Ik zag in andere topics dat het probleem aan dit modem ligt en dat er een bepaalde upgraden (of juist downgrade) nodig is? Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Hallo,Mijn modem start steeds vanzelf opnieuw op, ik heb een en ander op de community gevraagd. Zie de link voor de reacties. Er werd geconcludeerd dat er iet mis is met het modem. https://community.odido.nl/wifi-515/internet-verbinding-valt-steeds-weg-373056?tid=373056&postid=1847663#post1847663Ik heb mijn profiel ingevuld voor moderater hulp.
Sinds jullie onderhoud op 28 mei (firmware update?) verliest mijn plugin batterij elke nacht zijn wifi verbinding. Dat betekent dat het stroomverbruik in mijn huis dan van het net wordt gehaald ipv uit de batterij. Na een reboot van de modem werkt alles weer even goed, tot de volgende nacht. Voorheen heeft het altijd goed gewerkt. Huidige firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b28, model DX5401-B1.
Ben op vakantie en kan niet meer thuis inloggen
2 uur geleden is een monteur gekomen om mijn Zyxel T-56 modem aan te sluiten, ik ben nu officieel Odido klant, maar terwijl de netwerkverbinding tevoorschijn komt op mijn mobiel, mijn computer laat niks zien.Ik ben niet superverbaasd. Mijn mobiel zit propvol met beschikbare verbindingen, waarvan mijn computer sinds 2 jaar geleden ofzo minder dan een kwart laat zien.Wat algemene info:Ik heb een Acer Aspire X3475, met Windows 10, een wifi USB-stick erin (TP-Link TL-WN823N), en een Realtek RTL8192CU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter.Oftewel, dit ding is echt zwaar oud.Desalniettemin, de computer loopt goed, en mijn vorige internetmodem staat er nog, werkend, waar ik geen problemen mee heb. En die ik het jaar daarvoor had had ik ook geen problemen mee, en het jaar daarvoor, etc, etc.Ik zit nu op het internet via mijn mobiel, die dus wel verbinden kan; de hotspot daarvan komt zonder problemen tevoorschijn in de netwerkenlijst.Heb van alles zitten troubleshooten, ik weet dat ik de
Hoi,Sinds begin deze avond heb ik geen of haperende tv en slechts heel af en toe wifi. Alles al geprobeerd maar niks helpt. En odido niet bereikbaar uiteraard. Morgen ook niet🙁Iemand de gouden tip? De boel resetten helpt niks
Recently I cancelled my home internet connection because of moving. At later stage my circumstances changed and I called Odido customer service to cancel my previous request so that I can continue to use internet at home. To my surprise, even after calling to customer service and their positive feedback on my request, internet connection at home disconnected. Now I'm trying to contact customer service everyday, but noone pick up the call to answer.
Eigenlijk alles wat er in dit forum staat al uitgeprobeerd en zojuist weer meer dan een uur met een medewerker van de Odido klantenservice gebeld, maar het lukt niet om mijn printer aan te sluiten op de router. Geeft continu foutmeldingen.Router gereset, glasvezelkastje gereset, printer gereset en dat mocht allemaal niet baten. Ook via WPS-knop lukt het niet.Ook is het wifi-netwerk gescheiden naar 2.4GHz en 5GHz en is er zojuist door de klantenservicemedewerker ook nog een [..]Odido-printer netwerk aangemaakt. Werkt ook niet.
Beste Communityik zou graag wat input willen krijgen omtrent Deco PX50 whole home powerline mesh wifi 6-systeem whole home powerline mesh wifi 6-systeemzijn er mensen die dit systeem hebben en hoe goed werkt het is streaming en gaming goed te doen en hoe zou ik het moeten instellen om mijn zyxel 56 te vervangen alvast bedankt voor de hulp
Beste mensen van Odido, Onze modem/router is inmiddels flink verouderd (zyxel, t-50). Kan deze vervangen worden met een nieuwere/moderne? En hoe doen we dit?alvast bedankt
Maandelijks in de nacht of vroege ochtend heb ik geen WiFi.Om 7:00 uur start WiFi automatisch weer op.Wie heeft er een idee hoe dit komt????Bekabeld internet werkt wel.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.