Overgestapt van Telfort naar Tmobile. Heb hier spijt van.
Hallo, Sinds een paar dagen maak ik gebruik van Tmobile Internet + TV. Ik heb jaren naar tevredenheid gebruik gemaakt van Telfort. Recentelijk gaven zij echter een wijziging in hun zenders aan, waaronder het verdwijnen van Nat.Geo. Dat was voor mij de reden om over te stappen. Telfort is daar later op terug gekomen (nat.geo. blijft toch in hun pakket) maar ik had T-mobile Thuis al besteld en mijn 2 weken bedenktijd waren reeds verlopen. Deze gaat volgens mij in op moment van bestellen en niet op de eerste dag van ingebruikname. Klopt dat? Dus dan maar met goede moed, alhoewel recensies op het internet me redelijk sceptisch stemde, aan de slag met Tmobile Thuis. Minpunt: Kwaliteit/uitstraling Bij het openen van de doos met de TV kastjes en het modem begonnen mijn gevoelens van spijt al licht op te borrelen. Ik vind de kwaliteit/uitstraling van de TV kastjes en de bijbehorende afstandsbedieningen behoorlijk karig. Pluspunt: Aansluiten Aansluiten ging daarentegen als een speer. Het was letterlijk een kwestie van inpluggen en alles werkte. TV beneden, TV boven, Wifi. Niks geen problemen ondervonden. Minpunt: Live Pauzeren De volgende tegenvaller kwam echter al vrij snel. Het pauzeren van TV, wat voorheen bij Telfort op alle zenders een uur lang kon, kan bij Tmobile blijkbaar alleen op een zeer beperkt aantal zenders, tenzij je een TV box met harddiskrecorder hebt. Minpunt: Scrollen door gids Nog een tegenvaller was dat ik niet kan scrollen door de gids naar de afglelopen dagen. Waar ik bij Telfort tot ruim een week terug door de gids kon bladeren en programma's kon starten, kan ik nu enkel naar de aankomende dagen scrollen.Heel vervelend!! Onze kinderen kijken 's ochtends graag altijd even TV als papa en mama zich klaarmaken voor de dag. Voorheen konden we de TV op Nickelodeon altijd even op pauze zetten op hun favoriete programma, of even terug scrollen door de gids en het programma opnieuw opstarten. nu hebben ze pech als ze wat later wakker zijn. Minpunt: TV kastje icm eigen afstandsbediening Ik kan met mijn eigen Samsung afstandsbediening enkel het volume, zender omhoog of zender omlaagaansturen. Bij Telfort kon ik ook de gids benaderen en de functionaliteiten hiervan gebruiken. Apps via TV kastje Functionaliteiten als Netflix en Youtube waren via Telfort beschikbaar via de TV kastjes, Dit is bij Tmobile niet. Ik zie dat dit wel is opgenomen op de "Wishlist", maar als ik de frequentie van verbeteringen zie, vrees ik dat deze functionaliteiten er in de aankomende jaren niet in zitten. Al met al, wat heb ik een spijt dat ik ben overgestapt, zeker nu mijn reden voor overstappen teruggedraaid is!