Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1104 reacties

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 10 juli 2024

Net contact gehad met de klantenservice van Odido en krijg netjes een bedrag terug gestort vanwege niet geleverde diensten. Dat doen ze dan wel weer erg netjes 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 juli 2024

Ook hier al maanden last van het probleem dat het in de avonduren vrijwel onmogelijk is om gebruik te maken van het internet. Momenteel werkt alles prima, dus screenshots maken heeft nu geen zin. Zodra ik de problemen weer ervaar (meestal vanaf 17:00) zal ik de screenshots posten. Is er al meer bekend over wanneer dit probleem opgelost is? Ik ben in de avonden voor werk afhankelijk van internet en het probleem lijkt steeds eerder in de avond te beginnen en houdt ook langer aan. Mijn 4G bundel gaat er steeds sneller doorheen…

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dat is fijn om te lezen @Jhazenberg!

@Nino_1 Begrijp ik helemaal! Check mijn vorige berichten in dit topic, ik probeer zo goed mogelijk te helpen en duidelijkheid te verschaffen waar het kan. Er is echter nog geen verwachting. Stuur mij inderdaad de gevraagde gegevens wanneer dat kan. Dan kan ik je ook voorzien van Unlimited Data op je abonnement!

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 10 juli 2024

Vanmiddag belde onverwachts een monteur van de KPN mij op met wat vragen en of ik medewerking wilde geven om wat zaken uit te proberen.

Hij moest daarvoor de verbinding even verbreken om wat zalen aan te passen.

Morgen zou hij mij terug bellen om te kijken of er verandering of verbetering zou zijn.

We wachten even af en hoop vanavond de wedstrijd ongestoord te kunnen kijken.

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 10 juli 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @slaapvaak, ik snap dat je dit checkt. Je bent inderdaad al toegevoegd aan het onderzoek!

@ClikeX Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Heeft je vrouw een abonnement bij ons of Ben? Dan regel ik voor haar graag Unlimited Data, mocht het niet werken op jouw hotspot. Stuur me daarvoor gerust een privébericht met haar 06-nummer. Ik maak het dan graag in orde!

@Imants Wat ontzettend jammer om te lezen. Ik begrijp je gevoel en baal persoonlijk gewoon dat het zover heeft moeten komen. Mijn excuses voor het ervaren ongemak!

@Treurwilg Absoluut! Stuur je mij een privébericht met jouw 06-nummer? Dan kom ik er zo snel mogelijk aan.

Ik wil echt niks liever dan inhoudelijk informatie met jullie delen. Een indicatie of verwachting zou ik graag willen geven. Ik weet ook dat de wens er is meer technische informatie te krijgen en die vat ik volledig. Intern is het voor mij lastig deze informatie te verkrijgen, dat wil ik eerlijk toegeven. Ik doe waanzinnig mijn best, iedere dag en door de dag heen. Voor nu heb ik geen andere informatie dan het feit dat KPN NetwerkNL druk bezig is met de nieuwe firmware en dat wij de prioriteit meer hebben opgeschroefd. Er is bij klanten op locatie getest, zonder succes en er zijn friendly users die nieuwe firmware testen. Ik ben inmiddels via een andere weg bezig informatie te verkrijgen. Ik hoop oprecht dat dit werkt. Ik wil jullie aanspreekpunt blijven en juist zo transparant mogelijk zijn. Weet dat ik hier iedere dag mee bezig ben en zo duidelijk mogelijk naar jullie wil communiceren.

Het ligt allemaal niet aan jou Cheyenne, het lijkt erop dat de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn geen idee hebben  wat ze met dit probleem aan moeten. Het speelt al een jaar, en een paar weken geleden is pas een grootschalig onderzoek gestart omdat het aantal klachten over dit probleem de spuigaten uitloopt. Kijk naar Radar, Kassa, kranten, forums op internet, het regende klachten. 

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 10 juli 2024

Ik wil niet te vroeg juichen, het internet is goed te browsen zonder vpn, gamen gaat ook goed 

Ont is niet vervangen 

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 10 juli 2024

Hier ook goede verbinding!! Is het dan eindelijk opgelost?? Wil ook niet te vrieg juichen.

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 10 juli 2024
r-dal schreef:

Hier ook goede verbinding!! Is het dan eindelijk opgelost?? Wil ook niet te vrieg juichen.

Geen idee of het is opgelost, ik zit nu bij KPN ik ben vandaag overgezet

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 10 juli 2024
Jhazenberg schreef:
r-dal schreef:

Geen idee of het is opgelost, ik zit nu bij KPN ik ben vandaag overgezet

Laat maar… hier weer problemen!! 

• is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 juli 2024

Hier ook weer briljant, not. Dit is op een 1 Gbit verbinding Het lijkt aardig, maar dit is de 3e keer dat ik Speedtest moest starten om te kunnen meten en de jitter is weer enorm. Het openen van websites is niet te doen. Mijn kids worden weer uit al hun games gegooid. Bloedirritant.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Renso, dank voor deze update. Dat doe je goed, ik denk dat iedereen (waaronder ik) benieuwd is wat de uitkomst is en wat je als tester moet doen. Hou je dit topic op de hoogte na het belletje vandaag van KPN?

@Kanbeter Ik waardeer deze woorden, dankjewel daarvoor. Weet dat ik je volledig begrijp, ik snap jullie gevoel helemaal.

Ik hoop deze week nog met een update te kunnen komen. Zoals jullie kunnen lezen is KPN bij @Renso en andere testers bezig met testen en nieuwe firmware. Ik hoop oprecht dat hier snel goed nieuws uit voort mag komen. Zijn er vouchers verlopen, schiet je mij dan aan? Ik regel meteen nieuwe!

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 11 juli 2024

Hi @Renso, dank voor deze update. Dat doe je goed, ik denk dat iedereen (waaronder ik) benieuwd is wat de uitkomst is en wat je als tester moet doen. Hou je dit topic op de hoogte na het belletje vandaag van KPN?

@Kanbeter Ik waardeer deze woorden, dankjewel daarvoor. Weet dat ik je volledig begrijp, ik snap jullie gevoel helemaal.

Ik hoop deze week nog met een update te kunnen komen. Zoals jullie kunnen lezen is KPN bij @Renso en andere testers bezig met testen en nieuwe firmware. Ik hoop oprecht dat hier snel goed nieuws uit voort mag komen. Zijn er vouchers verlopen, schiet je mij dan aan? Ik regel meteen nieuwe!

UPDATE KPN

Vandaag contact gehad met de monteur en het eea met elkaar besproken.

Via de speedtest haal ik DOWN 936 en UP 946

Als ik echter een download programma start dan komt hij nog op een derde van de snelheid.

We hebben afgesproken om dit even aan te zien omdat er nu geen probleem is met streamen.

De veranderingen die hij doorvoerde was de verbinding vanuit de KPN te fixeren op 1 Gb omdat ik een modem heb van Zyxel met een 2,5 Gb port.

We hebben morgen nog contact met elkaar om te kijken of streamen (TV en Pime) stabiel blijft en hij duikt verder in de materie.

Tot zover en later meer.

Renso

• is Prince of Content
  • 174 reacties
  • 11 juli 2024

Hi @Cheyenne van Odido 
Even huishoudelijk;
ik probeer je een privé bericht te sturen met de factuur van de Pre paid sim en vraag om nieuwe voucher, want die was 7 dagen geldig

Het versturen van een privé bericht naar jou hangt bnadat ik op “Verzenden” heb gedrukt
Hoe kan ik jou benaderen?

Alvast bedankt weer

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 11 juli 2024
Renso schreef:

Hi @Renso, dank voor deze update. Dat doe je goed, ik denk dat iedereen (waaronder ik) benieuwd is wat de uitkomst is en wat je als tester moet doen. Hou je dit topic op de hoogte na het belletje vandaag van KPN?

Ik hoop deze week nog met een update te kunnen komen. Zoals jullie kunnen lezen is KPN bij @Renso en andere testers bezig met testen en nieuwe firmware. Ik hoop oprecht dat hier snel goed nieuws uit voort mag komen. Zijn er vouchers verlopen, schiet je mij dan aan? Ik regel meteen nieuwe!

UPDATE KPN

Vandaag contact gehad met de monteur en het eea met elkaar besproken.

Via de speedtest haal ik DOWN 936 en UP 946

Als ik echter een download programma start dan komt hij nog op een derde van de snelheid.

We hebben afgesproken om dit even aan te zien omdat er nu geen probleem is met streamen.

De veranderingen die hij doorvoerde was de verbinding vanuit de KPN te fixeren op 1 Gb omdat ik een modem heb van Zyxel met een 2,5 Gb port.

We hebben morgen nog contact met elkaar om te kijken of streamen (TV en Pime) stabiel blijft en hij duikt verder in de materie.

Tot zover en later meer.

Renso

Ik was even het volgende vergeten te melden.

Wat ook belangrijk is ,is dat de drivers/bios van een laptop of PC up to date zijn.

2 jaar eerder had ik ook snelheidsproblemen en die waren toen opgelost met het installeren van nieuwe drivers waaronder Chipset en Lan drivers.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 juli 2024

@Cheyenne van Odido gisteren werkte alles perfect dus ik kon (gelukkig) geen screenshots maken. Vandaag is het echt weer een drama, dus bij deze wat screenshots als bewijs dat dit echt niet werkbaar is zo.

Speedtest 

Het duurt ongeveer 30 seconden voordat er iets van een Speedtest start. Snelheid is enorm laag (heb een 400 aansluiting) en krijg heel vaak niet eens de webpagina geladen. Ik krijg dan een melding dat er geen internetverbinding is of dat er een probleem met DNS is (ik gebruik cloudflare DNS).

Ping 8.8.8.8

ipconfig

Ook krijg ik op mijn iPhone deze melding:

graag ontvang ik een unlimited code. Ook zou ik willen weten hoe ik kosteloos mijn abonnement kan stoppen. Het feit dat dit al maanden (waarschijnlijk langer) gaande is en er nog niet gezegd kan worden wanneer er een oplossing is, is voor mijn werk echt niet te doen helaas.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 juli 2024

Het is wel echt dramatisch vanavond hoor...
Het ene moment is het redelijk en het andere moment lijkt de complete verbinding de odidood te zijn gestorven.
Half uur over gedaan om een video te starten. Kan wel hier inloggen, en geen speedtest doen.
Maar als het wel lukt is het wel altijd iets met een hoge jitter en vaak ook het uploaden.
Die uploadmeting blijft dan lager of stottert of weigert gewoon.

Edit: Toch weer wat testjes gelukt na ± 30 pogingen en die laten het ook zien.

en 

kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 11 juli 2024

Nou, hier is ‘t ook weer erger dan normaal. Met en zonder VPN 60Mbit download op een 1GB lijn. :-(

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 juli 2024

En nu in de ochtend alles weer oke.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@HJHome Dat is gek! Ik heb jou zojuist een privébericht gestuurd. Lukt het hierop te reageren?

@Nino_1 Dank voor het aanleveren! Ik heb je meteen toegevoegd aan het onderzoek en stuur je een Unlimited Data code in ons privégesprek. 

Ik heb opnieuw om een update gevraagd. KPN is druk bezig met het testen van nieuwe firmware en ondertussen zitten wij iedere dag met ze om tafel om de uitkomsten hiervan te bekijken. Met de friendly users zijn zitten ze erboven op. Het spijt me oprecht dat jullie nog steeds wachten. Ik wil even aanstippen hoe erg ik jullie geduld waardeer.

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 12 juli 2024

Yep we gaan goed vooruit.. het is 10:18 en mijn problemen zijn nu al begonnen. Goed bezig!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 12 juli 2024

Goedemorgen,

Enkele weken geleden ben ik overgestapt naar Odido glasvezel, helaas zonder vooronderzoek, en nu heb ik al spijt. Sinds de overstap ervaar ik dezelfde problemen als eerder beschreven. Hoewel ik 's ochtends wel de beloofde snelheid haal, duurt het soms 10 tot 20 seconden om internetpagina's te laden, en soms loopt dit zelfs uit op een timeout.

Gisteravond kon ik bijna geen enkele pagina openen en haalde ik met Speedtest slechts ongeveer 15 Mbps. Na de aansluiting van de glasvezel door de monteur heb ik deze snel vervangen door mijn bestaande pfSense. Toen de internetproblemen begonnen, heb ik ook nog een Fritz!Box 5590 geplaatst.

Gezien ik bij mijn vorige aanbieder nooit problemen heb gehad en ik bij alle drie de configuraties (pfSense, Fritz!Box, modem van Odido) dezelfde klachten ervaar, ga ik ervan uit dat het probleem bij Odido ligt.

Odido, graag een oplossing!

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 12 juli 2024

UPDATE

Vandaag weer contact gehad met de KPN monteur over de gedane aanpassing.

Streamen en tv kijken (NLziet) gaat momenteel perfect.

Het gebruik van internet op zich ook perfect en zonder lange wachttijden.

Alleen is het probleem opgedoken dat met die aanpassing de download via usenet trager is.

Het is ongeveer 1/3 van de normale snelheid.

Voor de KPN monteur is dat ook vreemd maar gaat het onderzoeken.
De aanpassing wil hij bij meerdere mensen uitvoeren om te kijken of de problemen van lange wachttijden en streamen ook beter gaat.

Ze zijn in overleg met Odido en intern ook druk.

Heeft Odido misschien een ander merk modem tot hun beschikking die geschikt is voor 1 Gb

Dit om alles uit te kunnen sluiten.??

Tot later en een prettige weekend alvast.

Renso

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Mweird, excuus voor deze verwelkoming. Dit had ik graag anders gezien. Sluit je je exact aan bij de meldingen in dit topic? Dan vraag ik je de nodige gegevens aan te leveren. Ik zet dan een onderzoek uit. We zijn hier druk mee bezig.

@Renso Dank voor de update, dit is fijn om te weten. Je vraag over het modem ga ik navragen!

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 12 juli 2024

Ik ben als het goed is vanuit een andere topic toegevoegd aan dit onderzoek. Hopelijk komen jullie er gauw uit!

ik heb ook mobiel van Odido, als het kan zou ik graag de unlimited upgrade krijgen. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dat klopt @Maartenw77! Check je privéchats voor de code.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen