Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

Net contact gehad met de klantenservice van Odido en krijg netjes een bedrag terug gestort vanwege niet geleverde diensten. Dat doen ze dan wel weer erg netjes 


Ook hier al maanden last van het probleem dat het in de avonduren vrijwel onmogelijk is om gebruik te maken van het internet. Momenteel werkt alles prima, dus screenshots maken heeft nu geen zin. Zodra ik de problemen weer ervaar (meestal vanaf 17:00) zal ik de screenshots posten. Is er al meer bekend over wanneer dit probleem opgelost is? Ik ben in de avonden voor werk afhankelijk van internet en het probleem lijkt steeds eerder in de avond te beginnen en houdt ook langer aan. Mijn 4G bundel gaat er steeds sneller doorheen…


Dat is fijn om te lezen @Jhazenberg!

@Nino_1 Begrijp ik helemaal! Check mijn vorige berichten in dit topic, ik probeer zo goed mogelijk te helpen en duidelijkheid te verschaffen waar het kan. Er is echter nog geen verwachting. Stuur mij inderdaad de gevraagde gegevens wanneer dat kan. Dan kan ik je ook voorzien van Unlimited Data op je abonnement!


Vanmiddag belde onverwachts een monteur van de KPN mij op met wat vragen en of ik medewerking wilde geven om wat zaken uit te proberen.

Hij moest daarvoor de verbinding even verbreken om wat zalen aan te passen.

Morgen zou hij mij terug bellen om te kijken of er verandering of verbetering zou zijn.

We wachten even af en hoop vanavond de wedstrijd ongestoord te kunnen kijken.


Hi @slaapvaak, ik snap dat je dit checkt. Je bent inderdaad al toegevoegd aan het onderzoek!

@ClikeX Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Heeft je vrouw een abonnement bij ons of Ben? Dan regel ik voor haar graag Unlimited Data, mocht het niet werken op jouw hotspot. Stuur me daarvoor gerust een privébericht met haar 06-nummer. Ik maak het dan graag in orde!

@Imants Wat ontzettend jammer om te lezen. Ik begrijp je gevoel en baal persoonlijk gewoon dat het zover heeft moeten komen. Mijn excuses voor het ervaren ongemak!

@Treurwilg Absoluut! Stuur je mij een privébericht met jouw 06-nummer? Dan kom ik er zo snel mogelijk aan.


Ik wil echt niks liever dan inhoudelijk informatie met jullie delen. Een indicatie of verwachting zou ik graag willen geven. Ik weet ook dat de wens er is meer technische informatie te krijgen en die vat ik volledig. Intern is het voor mij lastig deze informatie te verkrijgen, dat wil ik eerlijk toegeven. Ik doe waanzinnig mijn best, iedere dag en door de dag heen. Voor nu heb ik geen andere informatie dan het feit dat KPN NetwerkNL druk bezig is met de nieuwe firmware en dat wij de prioriteit meer hebben opgeschroefd. Er is bij klanten op locatie getest, zonder succes en er zijn friendly users die nieuwe firmware testen. Ik ben inmiddels via een andere weg bezig informatie te verkrijgen. Ik hoop oprecht dat dit werkt. Ik wil jullie aanspreekpunt blijven en juist zo transparant mogelijk zijn. Weet dat ik hier iedere dag mee bezig ben en zo duidelijk mogelijk naar jullie wil communiceren.

 

 

Het ligt allemaal niet aan jou Cheyenne, het lijkt erop dat de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn geen idee hebben  wat ze met dit probleem aan moeten. Het speelt al een jaar, en een paar weken geleden is pas een grootschalig onderzoek gestart omdat het aantal klachten over dit probleem de spuigaten uitloopt. Kijk naar Radar, Kassa, kranten, forums op internet, het regende klachten. 


Ik wil niet te vroeg juichen, het internet is goed te browsen zonder vpn, gamen gaat ook goed 

Ont is niet vervangen 


Hier ook goede verbinding!! Is het dan eindelijk opgelost?? Wil ook niet te vrieg juichen.


Hier ook goede verbinding!! Is het dan eindelijk opgelost?? Wil ook niet te vrieg juichen.

Geen idee of het is opgelost, ik zit nu bij KPN ik ben vandaag overgezet


Hier ook goede verbinding!! Is het dan eindelijk opgelost?? Wil ook niet te vrieg juichen.

Geen idee of het is opgelost, ik zit nu bij KPN ik ben vandaag overgezet

Laat maar… hier weer problemen!! 


Hier ook weer briljant, not. Dit is op een 1 Gbit verbinding Het lijkt aardig, maar dit is de 3e keer dat ik Speedtest moest starten om te kunnen meten en de jitter is weer enorm. Het openen van websites is niet te doen. Mijn kids worden weer uit al hun games gegooid. Bloedirritant.

 


Hi @Renso, dank voor deze update. Dat doe je goed, ik denk dat iedereen (waaronder ik) benieuwd is wat de uitkomst is en wat je als tester moet doen. Hou je dit topic op de hoogte na het belletje vandaag van KPN?

@Kanbeter Ik waardeer deze woorden, dankjewel daarvoor. Weet dat ik je volledig begrijp, ik snap jullie gevoel helemaal.

Ik hoop deze week nog met een update te kunnen komen. Zoals jullie kunnen lezen is KPN bij @Renso en andere testers bezig met testen en nieuwe firmware. Ik hoop oprecht dat hier snel goed nieuws uit voort mag komen. Zijn er vouchers verlopen, schiet je mij dan aan? Ik regel meteen nieuwe!


Hi @Renso, dank voor deze update. Dat doe je goed, ik denk dat iedereen (waaronder ik) benieuwd is wat de uitkomst is en wat je als tester moet doen. Hou je dit topic op de hoogte na het belletje vandaag van KPN?

@Kanbeter Ik waardeer deze woorden, dankjewel daarvoor. Weet dat ik je volledig begrijp, ik snap jullie gevoel helemaal.

Ik hoop deze week nog met een update te kunnen komen. Zoals jullie kunnen lezen is KPN bij @Renso en andere testers bezig met testen en nieuwe firmware. Ik hoop oprecht dat hier snel goed nieuws uit voort mag komen. Zijn er vouchers verlopen, schiet je mij dan aan? Ik regel meteen nieuwe!

UPDATE KPN

 

Vandaag contact gehad met de monteur en het eea met elkaar besproken.

Via de speedtest haal ik DOWN 936 en UP 946

Als ik echter een download programma start dan komt hij nog op een derde van de snelheid.

We hebben afgesproken om dit even aan te zien omdat er nu geen probleem is met streamen.

De veranderingen die hij doorvoerde was de verbinding vanuit de KPN te fixeren op 1 Gb omdat ik een modem heb van Zyxel met een 2,5 Gb port.

We hebben morgen nog contact met elkaar om te kijken of streamen (TV en Pime) stabiel blijft en hij duikt verder in de materie.

Tot zover en later meer.

Renso

 


Hi @Cheyenne van Odido 
Even huishoudelijk;
ik probeer je een privé bericht te sturen met de factuur van de Pre paid sim en vraag om nieuwe voucher, want die was 7 dagen geldig

Het versturen van een privé bericht naar jou hangt bnadat ik op “Verzenden” heb gedrukt
Hoe kan ik jou benaderen?

Alvast bedankt weer


Hi @Renso, dank voor deze update. Dat doe je goed, ik denk dat iedereen (waaronder ik) benieuwd is wat de uitkomst is en wat je als tester moet doen. Hou je dit topic op de hoogte na het belletje vandaag van KPN?

@Kanbeter Ik waardeer deze woorden, dankjewel daarvoor. Weet dat ik je volledig begrijp, ik snap jullie gevoel helemaal.

Ik hoop deze week nog met een update te kunnen komen. Zoals jullie kunnen lezen is KPN bij @Renso en andere testers bezig met testen en nieuwe firmware. Ik hoop oprecht dat hier snel goed nieuws uit voort mag komen. Zijn er vouchers verlopen, schiet je mij dan aan? Ik regel meteen nieuwe!

UPDATE KPN

 

Vandaag contact gehad met de monteur en het eea met elkaar besproken.

Via de speedtest haal ik DOWN 936 en UP 946

Als ik echter een download programma start dan komt hij nog op een derde van de snelheid.

We hebben afgesproken om dit even aan te zien omdat er nu geen probleem is met streamen.

De veranderingen die hij doorvoerde was de verbinding vanuit de KPN te fixeren op 1 Gb omdat ik een modem heb van Zyxel met een 2,5 Gb port.

We hebben morgen nog contact met elkaar om te kijken of streamen (TV en Pime) stabiel blijft en hij duikt verder in de materie.

Tot zover en later meer.

Renso

 

Ik was even het volgende vergeten te melden.

Wat ook belangrijk is ,is dat de drivers/bios van een laptop of PC up to date zijn.

2 jaar eerder had ik ook snelheidsproblemen en die waren toen opgelost met het installeren van nieuwe drivers waaronder Chipset en Lan drivers.


@Cheyenne van Odido gisteren werkte alles perfect dus ik kon (gelukkig) geen screenshots maken. Vandaag is het echt weer een drama, dus bij deze wat screenshots als bewijs dat dit echt niet werkbaar is zo.

 

Speedtest 

Het duurt ongeveer 30 seconden voordat er iets van een Speedtest start. Snelheid is enorm laag (heb een 400 aansluiting) en krijg heel vaak niet eens de webpagina geladen. Ik krijg dan een melding dat er geen internetverbinding is of dat er een probleem met DNS is (ik gebruik cloudflare DNS).


Ping 8.8.8.8


ipconfig


Ook krijg ik op mijn iPhone deze melding:


graag ontvang ik een unlimited code. Ook zou ik willen weten hoe ik kosteloos mijn abonnement kan stoppen. Het feit dat dit al maanden (waarschijnlijk langer) gaande is en er nog niet gezegd kan worden wanneer er een oplossing is, is voor mijn werk echt niet te doen helaas.


Het is wel echt dramatisch vanavond hoor...
Het ene moment is het redelijk en het andere moment lijkt de complete verbinding de odidood te zijn gestorven.
Half uur over gedaan om een video te starten. Kan wel hier inloggen, en geen speedtest doen.
Maar als het wel lukt is het wel altijd iets met een hoge jitter en vaak ook het uploaden.
Die uploadmeting blijft dan lager of stottert of weigert gewoon.

Edit: Toch weer wat testjes gelukt na ± 30 pogingen en die laten het ook zien.
 

 

en 

 


Nou, hier is ‘t ook weer erger dan normaal. Met en zonder VPN 60Mbit download op een 1GB lijn. :-(


En nu in de ochtend alles weer oke.

 


@HJHome Dat is gek! Ik heb jou zojuist een privébericht gestuurd. Lukt het hierop te reageren?

@Nino_1 Dank voor het aanleveren! Ik heb je meteen toegevoegd aan het onderzoek en stuur je een Unlimited Data code in ons privégesprek. 

Ik heb opnieuw om een update gevraagd. KPN is druk bezig met het testen van nieuwe firmware en ondertussen zitten wij iedere dag met ze om tafel om de uitkomsten hiervan te bekijken. Met de friendly users zijn zitten ze erboven op. Het spijt me oprecht dat jullie nog steeds wachten. Ik wil even aanstippen hoe erg ik jullie geduld waardeer.


Yep we gaan goed vooruit.. het is 10:18 en mijn problemen zijn nu al begonnen. Goed bezig!


Goedemorgen,

Enkele weken geleden ben ik overgestapt naar Odido glasvezel, helaas zonder vooronderzoek, en nu heb ik al spijt. Sinds de overstap ervaar ik dezelfde problemen als eerder beschreven. Hoewel ik 's ochtends wel de beloofde snelheid haal, duurt het soms 10 tot 20 seconden om internetpagina's te laden, en soms loopt dit zelfs uit op een timeout.

Gisteravond kon ik bijna geen enkele pagina openen en haalde ik met Speedtest slechts ongeveer 15 Mbps. Na de aansluiting van de glasvezel door de monteur heb ik deze snel vervangen door mijn bestaande pfSense. Toen de internetproblemen begonnen, heb ik ook nog een Fritz!Box 5590 geplaatst.

Gezien ik bij mijn vorige aanbieder nooit problemen heb gehad en ik bij alle drie de configuraties (pfSense, Fritz!Box, modem van Odido) dezelfde klachten ervaar, ga ik ervan uit dat het probleem bij Odido ligt.

Odido, graag een oplossing!

 


UPDATE

 

Vandaag weer contact gehad met de KPN monteur over de gedane aanpassing.

Streamen en tv kijken (NLziet) gaat momenteel perfect.

Het gebruik van internet op zich ook perfect en zonder lange wachttijden.

Alleen is het probleem opgedoken dat met die aanpassing de download via usenet trager is.

Het is ongeveer 1/3 van de normale snelheid.

Voor de KPN monteur is dat ook vreemd maar gaat het onderzoeken.
De aanpassing wil hij bij meerdere mensen uitvoeren om te kijken of de problemen van lange wachttijden en streamen ook beter gaat.

Ze zijn in overleg met Odido en intern ook druk.

 

Heeft Odido misschien een ander merk modem tot hun beschikking die geschikt is voor 1 Gb

Dit om alles uit te kunnen sluiten.??

 

Tot later en een prettige weekend alvast.

 

Renso


Hi @Mweird, excuus voor deze verwelkoming. Dit had ik graag anders gezien. Sluit je je exact aan bij de meldingen in dit topic? Dan vraag ik je de nodige gegevens aan te leveren. Ik zet dan een onderzoek uit. We zijn hier druk mee bezig.

@Renso Dank voor de update, dit is fijn om te weten. Je vraag over het modem ga ik navragen!


Ik ben als het goed is vanuit een andere topic toegevoegd aan dit onderzoek. Hopelijk komen jullie er gauw uit!

ik heb ook mobiel van Odido, als het kan zou ik graag de unlimited upgrade krijgen. 


Dat klopt @Maartenw77! Check je privéchats voor de code.


Reageer