Sinds het afsluiten van een glasvezel abonnement bij Odido is het internet tergend traag tijdens de avonduren.
Dit manifesteert zich door enorm lange laadtijden voor alles, van streaming services tot inloggen op sites tot games. Ook het doen van een snelheidstest duurt (als het al lukt) een eeuwigheid om te starten, van een minuut tot een time-out.
Het bizarre is dat wanneer de connectie eenmaal is opgezet vaak de snelheid wel oké is, maar dan hebben de streaming services al een time-out en is de verbinding verbroken.
Ik had dit met mijn eigen netwerk (Unify met een UDR direct op het glas) en met het Odido modem (Zyxel T56). Het glasvezelmodem is meerdere malen van de stroom geweest, net als het modem, zonder resultaat.
Wat is hieraan te doen? Ik heb er weinig vertrouwen in dat een servicedeskmedewerker hiermee wat gaat doen, maar het is wel degelijk aan de hand en een issue.
Hierbij een screenshot van de tegenwoordig teleurstellende snelheden (zowel op de laptop als via de telefoon):

Het netwerk zelf ligt het niet aan, deze is niet gewijzigd na de overstap vanaf Ziggo, waar ik op de prijs na erg tevreden over was.
Het abonnement is overigens glasvezel 1GB up/1GB down.