Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

UPDATE

 

Vanmorgen weer contact gehad met de KPN monteur met de vraag of hij nog iets had gevonden/aangepast. WANT ik had ineens mijn volle 1 Gb snelheid weer terug.

Dit was niet het geval en hij was ook verbaasd.

Niet te vroeg juichen zei ik al, Maar de monteur gaat een 24 uurs meting op de glasvezel verbinding uitvoeren om te kijken of er gekke dingen gebeuren.De Glasvezel snelheid is in de centrale nog steeds gelocked op 1 Gb.

 

Er komt morgen meer…. ik verwacht zo maar dat we er nog niet zijn…..

 

 

Ik begreep trouwens van de monteur dat niet ALLE genexis een probleem geven maar een bepaald serie nummer die op de data port problemen geeft.

Volgens Tweakers is er wel een actie bezig bij KPN klanten met de vervanging van de Genexis kastjes door de Nokia.

 

Bericht op Tweakers :

https://tweakers.net/nieuws/221302/kpn-gaat-bestaande-genexis-glasvezelkastjes-vervangen-door-nieuwe-modellen.html

Heb je toevallig mee gekregen welke reeks genexis kastjes het issue zouden hebben?


UPDATE

 

Vanmorgen weer contact gehad met de KPN monteur met de vraag of hij nog iets had gevonden/aangepast. WANT ik had ineens mijn volle 1 Gb snelheid weer terug.

Dit was niet het geval en hij was ook verbaasd.

Niet te vroeg juichen zei ik al, Maar de monteur gaat een 24 uurs meting op de glasvezel verbinding uitvoeren om te kijken of er gekke dingen gebeuren.De Glasvezel snelheid is in de centrale nog steeds gelocked op 1 Gb.

 

Er komt morgen meer…. ik verwacht zo maar dat we er nog niet zijn…..

 

 

Ik begreep trouwens van de monteur dat niet ALLE genexis een probleem geven maar een bepaald serie nummer die op de data port problemen geeft.

Volgens Tweakers is er wel een actie bezig bij KPN klanten met de vervanging van de Genexis kastjes door de Nokia.

 

Bericht op Tweakers :

https://tweakers.net/nieuws/221302/kpn-gaat-bestaande-genexis-glasvezelkastjes-vervangen-door-nieuwe-modellen.html

Heb je toevallig mee gekregen welke reeks genexis kastjes het issue zouden hebben?

Ik zal het straks vragen als k contact met hem heb.

Over het algemeen zijn ze daar niet zo open mee hoor…
Over een uurtje ongeveer heb ik weer een update…

Tot nu toe is mijn verbinding stabiel en volle snelheid 1 Gb.

 

PS

Volgens de informatie uit dezelfde bron (tweakers) zijn de slechte Genexis ONT met de serienummer 023xxx, 0501xxx, 0502xxx en 0503xxx met productie datum voor augustus 2023

 

Renso


UPDATE

 

Contact gehad met de KPN monteur die gaat de glasvezel weer vrijgeven die hij eerst gelocked had.

Dan past hij ook een aanpassing toe waarbij de port de pakketjes data netter afhandelt.

Na het weekend koppelen we weer het eea terug.

 

Komt een vervolg…..

 

Renso


UPDATE

 

Contact gehad met de KPN monteur die gaat de glasvezel weer vrijgeven die hij eerst gelocked had.

Dan past hij ook een aanpassing toe waarbij de port de pakketjes data netter afhandelt.

Na het weekend koppelen we weer het eea terug.

 

Komt een vervolg…..

 

Renso

De monteur heeft een zogenaamde Port Shaping toegepast.

What is port shaping?
 
 
SUMMARY Port shaping enables you to control the amount of traffic passing through an interface. Port shaping enables you to shape the aggregate traffic through an interface to a rate that is less than the line rate for that interface. This can be useful to reduce downstream congestion.
 
GOOGLE vertaling:
 
Wat is poortvorming?Alles samenvouwen Samenvatting Met poortvormgeving kunt u de hoeveelheid verkeer die door een interface gaat, controleren. Met poortvorming kunt u het totale verkeer via een interface vormgeven met een snelheid die lager is dan de lijnsnelheid voor die interface. Dit kan nuttig zijn om stroomafwaartse congestie te verminderen.
 
Morgen weer terug koppeling.

Die van ons begint met GNXS05D4xxxx

ik haal niet de volledige bandbreedte en pagina’s laden ook slecht.


@Cheyenne van Odido of andere Odido medewerker, ik heb gisterochtend vroeg een nieuwe unlimited code aangevraagd via een pm, maar nog niets ontvangen. Erg vervelend want gisteravond zaten we dus zonder... Zijn we afhankelijk van 1 persoon die er soms even niet is? 


@chefneliz  je mag mij er ook bij zetten, had heel lang zelfde probleem, afgelopen paar weken niet meer though.

 

 

Ik ben het ook volledig met je eens dat die ping test compleet waardeloos is voor het probleem. waar de latency test veel beter aan gaf dat er een issue is, en en duidelijk verschil was tussen die high-latency periodes en periodes waar het “normaal” was. Echter zeiden ze dat ze hier niets mee aan konden..


@chefneliz  je mag mij er ook bij zetten, had heel lang zelfde probleem, afgelopen paar weken niet meer though.

 

 

Ik ben het ook volledig met je eens dat die ping test compleet waardeloos is voor het probleem. waar de latency test veel beter aan gaf dat er een issue is, en en duidelijk verschil was tussen die high-latency periodes en periodes waar het “normaal” was. Echter zeiden ze dat ze hier niets mee aan konden..

Ik ben geen medewerker van Odido en ik kan je dan ook nergens bijzetten..


UPDATE

 

Vandaag weer contact gehad met de KPN monteur en die heeft nog wat zaken van afstand ingesteld aan de ONT en het modem gereset..

De snelheid is tot nu toe stabiel gebleven en bijna de 1 Gb weer terug.

Het probleem is dat ze zaken tegenkomen die ze oplossen maar er weer een volgende optreed.

We gaan nu dit aanzien tot na het weekend en mocht ik echt weer problemen krijgen kan ik ze direct bellen…. dat is wel service van de KPN…!!!

 

Tot Later…

Renso


UPDATE

 

Vandaag weer contact gehad met de KPN monteur en die heeft nog wat zaken van afstand ingesteld aan de ONT en het modem gereset..

De snelheid is tot nu toe stabiel gebleven en bijna de 1 Gb weer terug.

Het probleem is dat ze zaken tegenkomen die ze oplossen maar er weer een volgende optreed.

We gaan nu dit aanzien tot na het weekend en mocht ik echt weer problemen krijgen kan ik ze direct bellen…. dat is wel service van de KPN…!!!

 

Tot Later…

Renso

ff Een tegenvaller Om 18:30 viel het hele internet weer weg voor ongeveer 6 minuten.

En dat tijdens het televisie kijken 😡


@chefneliz  je mag mij er ook bij zetten, had heel lang zelfde probleem<snip>

Ik ben geen medewerker van Odido en ik kan je dan ook nergens bijzetten..

In je eigen topic had je een lijstje met vergelijkbare topics/issues (?)


UPDATE

 

Vandaag weer contact gehad met de KPN monteur en die heeft nog wat zaken van afstand ingesteld aan de ONT en het modem gereset..

De snelheid is tot nu toe stabiel gebleven en bijna de 1 Gb weer terug.

Het probleem is dat ze zaken tegenkomen die ze oplossen maar er weer een volgende optreed.

We gaan nu dit aanzien tot na het weekend en mocht ik echt weer problemen krijgen kan ik ze direct bellen…. dat is wel service van de KPN…!!!

 

Tot Later…

Renso

ff Een tegenvaller Om 18:30 viel het hele internet weer weg voor ongeveer 6 minuten.

En dat tijdens het televisie kijken 😡

Hier helaas hetzelfde probleem… Nokia ONT lijkt een hoop te hebben opgelost so far, helaas vandaag (kom net terug van vakantie) continu disconnects en packet loss :( 


@chefneliz  je mag mij er ook bij zetten, had heel lang zelfde probleem<snip>

Ik ben geen medewerker van Odido en ik kan je dan ook nergens bijzetten..

In je eigen topic had je een lijstje met vergelijkbare topics/issues (?)

Ahh, check @Karrot ! Sorry, ik had hem niet begrepen. Helaas is dit topic niet meer van mij, althans ik mag mijn originele post niet meer aanpassen. Volgens mij komt dat omdat Odido mijn originele bericht heeft aangepast. Ik kan je er dan ook niet meer bij zetten..


Is het misschien handig om bij verbindings problemen het tijdstip te vermelden??

Odido / KPN kan dan misschien wat gerichter zoeken, bij mij was het vaak tussen 18:00 - 20:00

Misschien is er dan een belasting van een server oid ????

 

Renso


Hier hetzelfde verhaal. is bij mij vaak doordeweek en zelde in het weekend. hoor graag als er een oplossing is. 

 


Hier hetzelfde verhaal. is bij mij vaak doordeweek en zelde in het weekend. hoor graag als er een oplossing is. 

 

Ik ben samen met de KPN bezig om wat zaken uit te testen. In eerste instantie leek het gelukt te zijn maar gisteravond om 18:30 was er weer een onderbreking...precies bij het TV kijken.

Ik heb straks weer contact met de KPN monteur ff kijken of hij er een idee bij heeft.

Tot nu toe Glasvezel gelocked op 1 Gb

Instellen van Shaper op de lijn (beter pakket afhandeling)

De ONT Genexis is van het goede type.

De monteur heeft een logger meedraaien om te kijken wat de lijn doet.

 

Renso


@Cheyenne van Odido of andere Odido medewerker, ik heb gisterochtend vroeg een nieuwe unlimited code aangevraagd via een pm, maar nog niets ontvangen. Erg vervelend want gisteravond zaten we dus zonder... Zijn we afhankelijk van 1 persoon die er soms even niet is? 

Hier hetzelfde probleem. @Cheyenne van Odido  lijkt op vakantie, want ik krijg helaas geen response op de vraag of ik een nieuwe code kan ontvangen. Kan iemand anders van Odido kan helpen? @Teresa van Odido @Jason van Odido 


Hi @Nino_1, Cheyenne is ziek op dit moment. Gaat het om een unlimited vouchercode?


Hier hetzelfde verhaal. is bij mij vaak doordeweek en zelde in het weekend. hoor graag als er een oplossing is. 

 

Ik ben samen met de KPN bezig om wat zaken uit te testen. In eerste instantie leek het gelukt te zijn maar gisteravond om 18:30 was er weer een onderbreking...precies bij het TV kijken.

Ik heb straks weer contact met de KPN monteur ff kijken of hij er een idee bij heeft.

Tot nu toe Glasvezel gelocked op 1 Gb

Instellen van Shaper op de lijn (beter pakket afhandeling)

De ONT Genexis is van het goede type.

De monteur heeft een logger meedraaien om te kijken wat de lijn doet.

 

Renso

Weer contact gehad met de monteur en we zien dat dipje ff als een modem probleem en laten de instellingen zoals ze zijn.

Hoeveel mensen met een Zyxel 54 hebben deze problemen ook ????

De Zyxel 54 heeft een 1 gb port en de Zyxel 56 heeft een 2,5 Gb port.

 

Renso

 


Ik heb het hier getest met een T54, T56 en T75. Allemaal geven dezelfde problemen maar hier is het probleem net wat anders dan dat de meerderheid hier ervaart:

In de avonduren zo nu en dan traag internet, dit houdt dan voor enkele seconden aan en daarna werkt het internet weer goed.

Tijdelijke oplossing is hier downgraden naar 100 Mbps. Met 400 Mbps komt het regelmatig voor in de avonduren en 1000 Mbps durf ik niet 😅

Heb nu de T54 aangesloten btw.


Hi iedereen, mijn excuses! Ik ben inderdaad een paar dagen ziek geweest. Weet dat ik al gelijk een verzoek tot een update open heb staan. Als ik meer weet, plaats ik dat hier. @Renso bedankt voor je updates rondom de KPN monteur. Als er (nieuwe) codes nodig zijn zie ik jullie graag in mijn privégesprekken. Ik heb zojuist op iedereen die daar aan het wachten was gereageerd. Ik plaats hier een nieuwe update zodra het zover is.

@Renso We vragen inderdaad om deze reden om een tijdsindicatie + de gevraagde screenshots.


Hi iedereen, mijn excuses! Ik ben inderdaad een paar dagen ziek geweest. Weet dat ik al gelijk een verzoek tot een update open heb staan. Als ik meer weet, plaats ik dat hier. @Renso bedankt voor je updates rondom de KPN monteur. Als er (nieuwe) codes nodig zijn zie ik jullie graag in mijn privégesprekken. Ik heb zojuist op iedereen die daar aan het wachten was gereageerd. Ik plaats hier een nieuwe update zodra het zover is.

@Renso We vragen inderdaad om deze reden om een tijdsindicatie + de gevraagde screenshots.

Fijn dat je weer beter bent @Cheyenne van Odido !


Ik zou jullie op de hoogte houden van mijn avonturen met de Zaram SFP+ module in combinatie met KPN WBA en Odido.

Nou, helaas zijn we nog niet veel verder want KPN wijst (om wat voor reden dan ook) het PON-ID van de module af. Althans, ze voeren de wijziging niet door. Afwachten dus nog. Kan allerlei stampij maken over vrije ONT-keuze maar eerst maar even kijken of er geen bureaucratische reden is. Top joh, die glasvezel.


Hi all, een inhoudelijke update kan ik nog niet geven. KPN is druk bezig met testen en tracers zowel op hun kantoor met onze modems + Genexis, als bij klanten thuis. Buiten verzoeken voor Unlimited Data en nieuwe voorbeelden laat ik het topic even. Ik hou het natuurlijk dagelijks in de gaten en lees mee maar kan niet meer om de paar dagen met een update komen. 

KPN is druk bezig en het spijt me echt hoelang dit inmiddels duurt. Ik blijf strijden voor meer informatie en zodra er echt concrete info is, deel ik deze. Delen jullie ook vooral jullie ervaringen!


Hier hetzelfde verhaal. is bij mij vaak doordeweek en zelde in het weekend. hoor graag als er een oplossing is. 

 

 

Weer contact gehad met de monteur en we zien dat dipje ff als een modem probleem en laten de instellingen zoals ze zijn.

Hoeveel mensen met een Zyxel 54 hebben deze problemen ook ????

De Zyxel 54 heeft een 1 gb port en de Zyxel 56 heeft een 2,5 Gb port.

 

Renso

 

Ik heb mijn eigen router weer aangesloten, via de vlan 300 methode. 1gb poort, maar geen verschil 


Reageer