Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

Ook interessant draadje op dit forum


Beste Brian van Odido,

Vrijdag jl. kreeg ik een mailtje van je dat mijn internetsnelheid van 50 naar 100 MB gaat, waarmee ik thuis nog sneller kan downloaden. Of moeiteloos op meerdere apparaten tegelijk kan internetten. De praktijk is dat ik sinds de verhoging naar 100 mb ALTIJD traag internet heb. Met 50 MB had ik vanaf de namiddag tot middernacht trage wifi en bekabeld internet. Graag een reactie Brian.

 

Las net een reactie dat iemand is overgestapt van Odido naar KPN, het (probleem) modem van Odido gebruikt en nu geen problemen meer heeft.  Kan Odido mij dat uitleggen?  

 

 


 

Ik hoop dat je ons op de hoogte brengt van het resultaat…. het zal mij benieuwen.

Zou wat zijn dat door de ingreep van notabene een klant dit een oplossing zou zijn.
Wil jij ook een foto sturen hoe deze aanpassing er dan nu uitziet.??

Bedankt en succes.

Renso

 

Tuurlijk, ik zal mijn best doen om het zoveel mogelijk te documenteren.

Om alvast wat te vertellen… dat witte ding op mijn foto is een 'patch cover'. Op dit moment zit er over je witte TK01 glasvezel aansluitpunt een zwarte Genexis ONT geschoven. Die Genexis ONT schuif je eraf. Maar je kunt in dat glasvezel aansluitpunt niet zomaar een optische stekker steken omdat de echte aansluiting achter een klepje zit. Die patch cover lost dat op. Je schuift hem over het aansluitpunt; in de cover zit een koppelblokje en daar kun je dus wel een stekker met glasvezelkabel insteken; vandaar de naam. Daarmee heb je dus een puur optische verbinding.

Het andere ding is een SFP+ module. Er zijn routers waar je die in kunt steken. Zelf heb ik een Unifi Dream Machine Pro met twee van die aansluitingen. Zo'n SFP+ poort is een vrij universele aansluiting, waar meerdere soorten modules in kunnen (zoals 10Gb Ethernet, glasvezel, directe koperverbindingen). Elke module heeft wat intelligentie aan boord – die ONT module zelfs behoorlijk wat. Je plugt de glasvezelkabel in de module. Het ding zet het optische signaal om in elektrische signalen en verzorgt ook de totstandkoming van de verbinding (het 'praat' met de backend van KPN). Daarmee zit je router dus rechtstreeks op het glas.

Tot zover, later meer.

Bedankt voor je terug koppeling..

Succes


hier even een update Ik ben sinds afgelopen woensdag over op KPN 

sinds de overstap nog geen problemen gehad, de verbinding is stabiel over de hele dag en avond

jitter komt niet boven de 5 uit.

mijn genexis ont is bij de overstap niet vervangen.

Kabels overgestoken in het nieuwe modem van KPN en thuisnetwerk omgeprikt naar het nieuwe modem en alles werkt als een zonnetje.

Als het aan de Ont of de firmware van de Ont ligt > hoe kan het dan dat het nu als een zonnetje bij mij werkt ?

Hoe kan het dat het overdag bij Odido wel werkte maar in de avond niet te doen was ?

ik wens jullie allen s6 met dit lastige probleem met deze netwerk congestion.

De hamvraag: waarom alleen bij Odido en waarom alleen op bepaalde tijdstippen? (tv ge/verbruik in netwerk???)

En waarom krijgt iemand met alleen een snelheidsupgrade zonder ont wissel ook last van dit probleem. 

Odido maakt natuurlijk gebruik van de bestaande KPN glasvezel maar op een gegeven moment zit er ook eigen apparatuur tussen. Als KPN gebruikers geen last hebben verwacht ik eigenlijk dat het probleem in de apparatuur van Odidi ligt .


Beste Brian van Odido,

Vrijdag jl. kreeg ik een mailtje van je dat mijn internetsnelheid van 50 naar 100 MB gaat, waarmee ik thuis nog sneller kan downloaden. Of moeiteloos op meerdere apparaten tegelijk kan internetten. De praktijk is dat ik sinds de verhoging naar 100 mb ALTIJD traag internet heb. Met 50 MB had ik vanaf de namiddag tot middernacht trage wifi en bekabeld internet. Graag een reactie Brian.

 

Las net een reactie dat iemand is overgestapt van Odido naar KPN, het (probleem) modem van Odido gebruikt en nu geen problemen meer heeft.  Kan Odido mij dat uitleggen?  

 

 

Moden moet ONT zijn in tweede stukje.


Ik lees dat bij @Renso als test het modem op max 1GB is gezet en dat dit helpt met streamen e.d. Zelf heb ik een 50MB wat nu is omgezet naar 100MB, dat is ruimschoots lager dan 1GB maar toch heb ik al sinds de gedwongen overstap naar glasvezel problemen. Heeft iemand een idee hoe het dan toch kan dat de max 1GB setting de streaming problemen oplost?

 

volgens mij hoeven we hier op de community dit probleem niet op te lossen, daar zijn netwerkspecialisten mee bezig, zie eerdere berichten van de mods. Ons doel is om zoveel als mogelijk aan te geven wat we zien. 


Beste Odido,

Door Odido van 50 mb naar 100 mb gezet. Prima, maar ik heb nu ook overdag problemen met traag internet bekabeld en trage wifi. Met 50 mb begint dat in de namiddag. Graag het probleem oplossen met 100 mb, en mij niet terug zetten naar 50 mb.  


Ik lees dat bij @Renso als test het modem op max 1GB is gezet en dat dit helpt met streamen e.d. Zelf heb ik een 50MB wat nu is omgezet naar 100MB, dat is ruimschoots lager dan 1GB maar toch heb ik al sinds de gedwongen overstap naar glasvezel problemen. Heeft iemand een idee hoe het dan toch kan dat de max 1GB setting de streaming problemen oplost?

 

Ik blijf erbij dat de problemen in het eigen netwerk gedeelte van Odido zit.

VOOR de overstap naar Odido zat ikzelf bij de KPN en had geen noemenswaardige problemen.
Waarom dan de overstap, dat was de aanbieding van Odido die de moeite waard was  maar zeker GEEN excuus voor deze wanprestatie is.

Als ik dit van te voren geweten had…...Ik verwacht dan ook van Odido compensatie en eventuele coulance bij het voortijdig beeindigen van het contract.

Ben ook benieuwd naar wat het programma Radar te vertellen heeft na hun zomerreces.

Nogmaals alle respect voor de helpdesk en klantenservice maar Odido moet stoppen met nieuwe klanten te werven en eerst de problemen op lossen.in hun netwerk.


volgens mij hoeven we hier op de community dit probleem niet op te lossen, daar zijn netwerkspecialisten mee bezig, zie eerdere berichten van de mods. Ons doel is om zoveel als mogelijk aan te geven wat we zien. 

Maar we kunnen wel medewerking geven aan een eventueel onderzoek ism KPN

Dat is ook in ons belang.


en dat is precies wat ik bedoel met het aangeven van wij zien gebeuren. laat de specialisten de puzzel maken, zij hebben immers alle stukjes. 


en dat is precies wat ik bedoel met het aangeven van wij zien gebeuren. laat de specialisten de puzzel maken, zij hebben immers alle stukjes. 

Volgens mij zitten ze veel te veel buiten hun eigen netwerk te zoeken.

Ik heb Maandag weer contact met de KPN monteur kijken of hij nog wat te melden heeft en eventuele opties.Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden.

 

En...respect voor de jongens en meisjes van Odido op dit forum.


en dat is precies wat ik bedoel met het aangeven van wij zien gebeuren. laat de specialisten de puzzel maken, zij hebben immers alle stukjes. 

Ben ik niet helemaal met je eens. In veel organisaties zijn de stukjes er wel, maar ze komen nergens bij elkaar.

Heb het ook bij Ziggo al meegemaakt: via onze straat app was duidelijk dat vrijwel iedereen last had van uitvallende verbindingen. Er werden vervolgens 20 individuele monteurs afspraken gemaakt (die natuurlijk niks konden doen) en nergens bij Ziggo gaat dan een lampje branden zo van “hee, 20 meldingen uit dezelfde straat”. Men luistert niet echt naar de klanten maar volgt een simpel protocol: ‘Verbindingsprobleem? Dan eerst aan/uit zetten. Niet opgelost? Dan monteur.’

Verklaringen: gescheiden afdelingen, klantenservice die niet met monteurs terugkoppeltt, niemand die de moeite neemt om tickets ook echt te lezen en alleen maar kijkt naar ‘opgelost’ of ‘niet opgelost’, onwil om dingen te escaleren etc.

Pas toen we via de zakelijke ingang iemand aan de lijn kregen die echt luisterde (want SLA, dus financieel risico) kwam er een ploeg in de straat die direct vaststelde dat de glasvezel backbone verderop beschadigd was. Binnen 3 dagen opgelost.

Nu bij Odido zie ik hetzelfde; het wordt nog steeds op individuele basis aangevlogen, we moeten nog steeds testjes doen die niks met het probleem te maken hebben, er komen nog steeds monteurs langs die niks kunnen doen.

Dit mede als gevolg van de pogingen om het zo gestandaardiseerd en efficiënt mogelijk in te richten. Als er dan een keer iets gebeurt dat niet in de standaard protocollen past, gaat het mis. De verspilling van tijd en geld is dan echt enorm.

Sorry voor de lange post maar dit is mijn werk en ik baal enorm dat dit anno 2024 niet beter kan.


natuurlijk zijn er zat voorbeelden van hoe het mis gaat, maar er zijn er ook tal die gewoon goed gaan, waar de juiste mensen met de juiste instelling aan tafel zitten. 

Dus we kunnen wel aannemen dat het allemaal niks wordt, maar jij weet ook dat ‘assumptions the biggest f*ck *ps’ kunnen zijn ;-)

En het zou goed zijn als hier de voortgang gemeld werd, dat zal een hoop van die aannames weg kunnen nemen. Maar dat is aan Odido.


natuurlijk zijn er zat voorbeelden van hoe het mis gaat, maar er zijn er ook tal die gewoon goed gaan, waar de juiste mensen met de juiste instelling aan tafel zitten. 

Dus we kunnen wel aannemen dat het allemaal niks wordt, maar jij weet ook dat ‘assumptions the biggest f*ck *ps’ kunnen zijn ;-)

En het zou goed zijn als hier de voortgang gemeld werd, dat zal een hoop van die aannames weg kunnen nemen. Maar dat is aan Odido.

Met de instelling van de mensen is niks mis denk ik, het is eerder het systeem waarbinnen ze werken. Mijn observaties zijn grotendeels gebaseerd op wat ik hier in de terugkoppelingen van Odido lees, neem de hele thread maar eens door. Ben ook geen pessimist: ik heb al bijna een jaar last, ben allang uit contract dus ik mag zo overstappen maar ik heb juist nog hoop dat het goed komt.


Odido in het programma Radar met de belofte dat ze er alles aan doen om de problemen op te lossen.

Hier een bestuurslid van Odido in het programma.

 

12 Januari 2024 behandelde Radar ook al een item over de slechte kwaliteit.

https://radar.avrotros.nl/artikel/honderden-klachten-over-telecomprovider-odido-alleen-bereik-in-de-vensterbank-60111

Renso


 

Was het een vervelende at random bug dan kan zo iets erg moeilijk zijn om te vinden maar voor een reproduceerbare bug zoals deze met zoveel exposure is het onvoorstelbaar waarom dit na een jaar nog niet is opgelost. Daar zou je al bijna wat van kunnen gaan denken. 

 


natuurlijk zijn er zat voorbeelden van hoe het mis gaat, maar er zijn er ook tal die gewoon goed gaan, waar de juiste mensen met de juiste instelling aan tafel zitten. 

Dus we kunnen wel aannemen dat het allemaal niks wordt, maar jij weet ook dat ‘assumptions the biggest f*ck *ps’ kunnen zijn ;-)

En het zou goed zijn als hier de voortgang gemeld werd, dat zal een hoop van die aannames weg kunnen nemen. Maar dat is aan Odido.

Mooie woorden en een prachtige filosofische insteek, maar vooralsnog is het al maanden bal bij veel mensen. En oplossingen die bij een toch wel substantieel aantal mensen werkt, een Nokia ONT, wordt niet breder getest. En dat riekt naar wat al eerder werd genoemd, niet of slecht werkende en.of afstemmende afdeling en kosten gestuurde keuzes.

Ik vind het lovenswaardig dat je de positieve insteek kiest en het opneemt voor Odido, maar dat station is wel een beetje gepasseerd.  


Zou het niet een optie zijn om bij iedereen waar dit probleem speelt gewoon een 4G/5G router met Odido (of zelfs KPN?) simkaart neer te zetten tot het probleem is opgelost? Nu wordt de klant opgezadeld met het koppelen van hotspots aan hun netwerk, terwijl dit het probleem van de leverancier is.

 


UPDATE

 

Vanmorgen weer contact gehad met de KPN monteur met de vraag of hij nog iets had gevonden/aangepast. WANT ik had ineens mijn volle 1 Gb snelheid weer terug.

Dit was niet het geval en hij was ook verbaasd.

Niet te vroeg juichen zei ik al, Maar de monteur gaat een 24 uurs meting op de glasvezel verbinding uitvoeren om te kijken of er gekke dingen gebeuren.De Glasvezel snelheid is in de centrale nog steeds gelocked op 1 Gb.

 

Er komt morgen meer…. ik verwacht zo maar dat we er nog niet zijn…..

 

 


Met VPN werkt het inderdaad veel beter. Ik heb voor nu een betaalde vpn dienst afgenomen. @Cheyenne van Odido kunnen jullie deze kosten tegemoetkomen? 


natuurlijk zijn er zat voorbeelden van hoe het mis gaat, maar er zijn er ook tal die gewoon goed gaan, waar de juiste mensen met de juiste instelling aan tafel zitten. 

Dus we kunnen wel aannemen dat het allemaal niks wordt, maar jij weet ook dat ‘assumptions the biggest f*ck *ps’ kunnen zijn ;-)

En het zou goed zijn als hier de voortgang gemeld werd, dat zal een hoop van die aannames weg kunnen nemen. Maar dat is aan Odido.

Mooie woorden en een prachtige filosofische insteek, maar vooralsnog is het al maanden bal bij veel mensen. En oplossingen die bij een toch wel substantieel aantal mensen werkt, een Nokia ONT, wordt niet breder getest. En dat riekt naar wat al eerder werd genoemd, niet of slecht werkende en.of afstemmende afdeling en kosten gestuurde keuzes.

Ik vind het lovenswaardig dat je de positieve insteek kiest en het opneemt voor Odido, maar dat station is wel een beetje gepasseerd.  

 

Beste kprook,

heeft u enig idee bij hoeveel klanten van Odido het probleem van traag bekabeld internet en wifi beginnende in de namiddag tot middernacht speelt? Veel mensen schijnen overdag ook problemen te hebben. Vriendelijke groet.


Hi,


Ik kom dankzij een vriend van mij op deze topic en heb exact het zelfde probleem zoals je beschrijft.

Ik heb thuis ook een KPN verbinding en het issue speelt al sinds oplevering na veel bellen met servicedesk is het een tijdje goed gegaan maar is helaas weer terug.  (referentienummer: 70796959)

Ik heb een zwarte Tk01 van Genexis. 

Ping test is stabiel naar 8.8.8.8 en naar 1.1.1.1

Pagina's laden dan even niet na half uur ofzo gaat het weer zonder problemen. Als je bijvoorbeeld met sonos naar spotify aan het luisteren bent skipt die hele tijd de liedjes. Pagina's laden dan niet meer.

Issue is meerdere keren op een avond. 


 

 


Hi,


Ik kom dankzij een vriend van mij op deze topic en heb exact het zelfde probleem zoals je beschrijft.

Ik heb thuis ook een KPN verbinding en het issue speelt al sinds oplevering na veel bellen met servicedesk is het een tijdje goed gegaan maar is helaas weer terug.  (referentienummer: 70796959)

Ik heb een zwarte Tk01 van Genexis. 

Ping test is stabiel naar 8.8.8.8 en naar 1.1.1.1

Pagina's laden dan even niet na half uur ofzo gaat het weer zonder problemen. Als je bijvoorbeeld met sonos naar spotify aan het luisteren bent skipt die hele tijd de liedjes. Pagina's laden dan niet meer.

Issue is meerdere keren op een avond. 


 

 

Oeps dit vergeten bij te melden: Speelt bij mij met met namen in de avond uren (want dan ben ik ook thuis). Overdag durf ik het niet te zeggen of ik dan er ook last van heb. 


UPDATE

 

Vanmorgen weer contact gehad met de KPN monteur met de vraag of hij nog iets had gevonden/aangepast. WANT ik had ineens mijn volle 1 Gb snelheid weer terug.

Dit was niet het geval en hij was ook verbaasd.

Niet te vroeg juichen zei ik al, Maar de monteur gaat een 24 uurs meting op de glasvezel verbinding uitvoeren om te kijken of er gekke dingen gebeuren.De Glasvezel snelheid is in de centrale nog steeds gelocked op 1 Gb.

 

Er komt morgen meer…. ik verwacht zo maar dat we er nog niet zijn…..

 

 

Ik begreep trouwens van de monteur dat niet ALLE genexis een probleem geven maar een bepaald serie nummer die op de data port problemen geeft.

Volgens Tweakers is er wel een actie bezig bij KPN klanten met de vervanging van de Genexis kastjes door de Nokia.

 

Bericht op Tweakers :

https://tweakers.net/nieuws/221302/kpn-gaat-bestaande-genexis-glasvezelkastjes-vervangen-door-nieuwe-modellen.html


Reageer