Skip to main content
  • 1,858 Topics
  • 18,165 Reacties
1858 Topics
Netwerk probleem of modem probleem
Goede morgen, Ik ben net 2 dagen klant en begin nu al een beetje te mopperen. Ook ik heb een thuisserver met allerlei dingen erop. Werd 2 dagen geleden aangesloten en heb dus netjes de ipadressen aangepast en nu ongeveer een klein uurtje werkte alles perfect! Alles draaide perfect en zeker 16 uur als ik mijn statieken bekijk. Echter de volgende dag dacht ik met een bakje koffie is te gaan kijken hoe alles erbij stond en… Alles offline. Ben erachter gekomen dat de server niet herkend word in het locale netwerk en heb zelfs nieuwe netwerkkaarten gebruikt en een tweede pc snel omgebouwd naar een servertje. Echter, kale pc wordt herkend maar zodra er bijvoorbeeld unbuntu server software wordt gebruikt is ie niet te vinden in het locale netwerk. Dus kan er ook niet met poort forwarderen gewerkt worden! (Die heeft gewerkt!) Ik kom van ziggo en jaren probleemloos gedraait met mijn hobby. Zelfs degene die de boel aansloot van Odido vertelde mij dat ik erop vooruit zou gaan. In mijn log bestand van het modem zie ik vele meldingen van, dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d Dus, Bij aanvang heeft het een avond perfect gewerkt! Port forwaderen ook! Meerdere pc's getest om zeker te zijn dat de netwerkkaart of pc kapot was. Heeft dit te maken met het modem ZYXEL EX5601-T1? Lijkt wel een blokkade in het modem. ect. Klantnr OQN81975 Graag hoor ik spoedig een antwoord Met vriendelijke groet, Ton
Slechtse service en kennis ooit
Tussen aanvraag en aansluiten zat zoveel miscommunicatie en slechte service. Er werden beloftes gedaan die niet waar gemaakt werden. Uiteindelijk begin maart eindelijk aangesloten(dit zelf gedaan omdat het nog ruim 3 weken zou duren voordat een monteur kwam). Monteur van Guidion probeert mij wijs te maken niet eigen apperatuur te kunnen gebruiken want dit zou niet werken (WiFi 6 router met uitstekend bereik als AP) Maar goed uiteindelijk genietend van snel internet tot afgelopen vrijdag. Ik kom thuis en verrekt, Al mijn apparatuur zijn offline. Rood lampje bij de omvormer. Alles gereset zonder resultaat. Bekabeling intact zonder breuken. Enige conclussie een monteur heeft met zijn lompe handen aan mijn aansluiting gezeten in de wijkkast. Contact met Odido zonder resultaat. Ondanks alle uitgebreide info en testen moet er perse een monteur komen. Terwijl ik meerdere malen aangeef stuur iemand naar die wijkkast en het is opgelost. Ik krijg een voucher code voor mijn tablet. Echter is mijn snelheid via tablet veel te traag om te kunnen streamen. Monteur komt pas dinsdag dus zoek het maar uit, althans zo komt dit over. Volgends klantenservice kan guidion monteur de wijkcentrale in en dit meteen oplossen. Vandaag komt eindelijk de monteur. Ik zeg tegen hem ga maar naar de wijkcentrale want daar zit het probleem. Hij kijkt en zegt inderdaad dat dit het probleem is maar dat hijzelf niet mag. In mijn gemeente zijn er namelijk geen afspraken tussen ODF en Guidion voor de wijkcentrales. Dit kan volgends de monteur minimaal 3 dagen nog gaan duren. Al met al een zeer kwalijke slechte zaak. Ik kan nu amper vanuit thuis werken. Ik kan amper tot niet iets streamen en Odido zet zich amper tot niet in voor de klant. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen en voor mij een passende oplossing zou vinden. Het mooiste zou zijn een ontbinding zonder boete want dit is gewoon een knakenorganisatie.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen