Skip to main content
Beantwoord

Lage upload bij gebruik pfSense router

• 29 januari 2025
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

BZwart
  • is een Master Poster
  • 20 reacties

Gisteren is mijn glasvezel opgeleverd en met het Zyxel T-56 modem zijn up en download prima (beide ~ 950 Mbps)
Vandaag de Zyxel vervangen met mijn pfSense router (VLan 300). De Download is vergelijkbaar met de Zyxel maar de upload haald de 100 Mbps niet eens.
Heb de pfSense al opnieuw gestart maar met hetzelfde resultaat.
Zyxel weer aangesloten en up-download zijn weer prima.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Beste antwoord door BZwart

Waqqas schreef:

@BZwart 

Misschien kan je eens een fabriekreset uitvoeren van je eigen router en weer opnieuw instellen?

Ik had gehoopt dit te kunnen voorkomen, maar helaas.
Een fabrieks reset heeft het opgelost. 

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22226 reacties
  • 29 januari 2025

@BZwart 

Misschien kan je eens een fabriekreset uitvoeren van je eigen router en weer opnieuw instellen?

BZwart
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • Antwoord
  • 29 januari 2025
Waqqas schreef:

@BZwart 

Ik had gehoopt dit te kunnen voorkomen, maar helaas.
Een fabrieks reset heeft het opgelost. 

GebruikersnaamRandomTekst

Als mensen dit later zien: het was misschien een optie geweest de QoS waarden te checken, om te zien of voor traffic shaping / priority er maximale bandbreedtes waren aangegeven.

Als de vorige provider asymmetrisch was (bijv Ziggo), dan is het logisch dat voor upload een lagere bandbreedte waarde wordt ingesteld, zodat het ding weet hoeveel upload voor algemeen gebruik beschikbaar is, en hoeveel gereserveerd moet worden voor bijv. VoIP/Teams.

GebruikersnaamRandomTekst

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen