Skip to main content

Ik zie diverse antwoorden over het gebruiken van een eigen Fritzbox 5530 + XGS-PON insteekmodule, dus zonder ONT.  Ik ben bijna overtuigd maar omdat ik z.s.m. een abonnement wil afsluiten toch voor de zekerheid de vraag: Is het mogelijk een eigen Fritzbox 5530 + XGS-PON insteekmodule te gebruiken en de ONT weg te laten?

@DickvB Hoi

Dat is mogelijk iemand van Odido kan jou modem ID registreren.

Dat kan via dit forum en een Odido medewerker helpt jou verder.

@Tommie van Odido Heeft dit al bij meerdere klanten gedaan.

Hou wel rekening mee welke aansluiting glasvezel techniek je krijgt.

Dat kan AON ,GPON of XGS-PON zijn.

(Bij een bestelling van 2 of 8Gbit pakket is het XGS-PON)

Het wordt XGS-PON techniek. Bedankt voor de snelle reactie, ik zal contact opnemen als het aan de orde is.

@DickvB De 5530 kan hooguit 1Gbs op LAN dus het heeft geen nut voor hogere snelheid, je moet de 5560 Pro (voor 2,5Gbs) of 5690 XGS (voor 8gbs) hebben

Hallo @DickvB 

En als je Odido via het KPN of Delta glasvezelnetwerk hebt dan is het altijd XGSPON.

@DickvB De 5530 kan hooguit 1Gbs op LAN dus het heeft geen nut voor hogere snelheid, je moet de 5560 Pro (voor 2,5Gbs) of 5690 XGS (voor 8gbs) hebben

De SFP module ingang kan tot 10Gbit.

De 5530 heeft een LAN poort die 2.5Gbit kan.

Dus een 2Gbit pakket is prima haalbaar.

Volgens mij kan de 5690 geen xgs-pon aan. Dit staat er bij de fritzshop.

“De FRITZ!Box 5690 Pro internationale versie is jouw complete oplossing voor zowel DSL- als glasvezelaansluitingen (AON en GPON), maar niet geschikt voor XGS-PON-netwerken.” 

Volgens mij kan de 5690 geen xgs-pon aan. Dit staat er bij de fritzshop.

“De FRITZ!Box 5690 Pro internationale versie is jouw complete oplossing voor zowel DSL- als glasvezelaansluitingen (AON en GPON), maar niet geschikt voor XGS-PON-netwerken.” 

Geen idee maar de 5530 wel die TS heeft.

Uiteraard met de juiste SFP module.

Ik gebruik zelf een 5590 met GPON SFP module. (Omdat ik een GPON aansluiting heb)

Hallo @DickvB 

En als je Odido via het KPN of Delta glasvezelnetwerk hebt dan is het altijd .

Ja, ik heb dus het glasvezelnetwerk van Delta met XGSPON en ga binnenkort een abonnement bij Odido afsluiten.

• Hallo Tommy, Enige weken heb ik, via het forum, gevraagd naar de mogelijkheid om een eigen modem te installeren. Dit blijkt dus mogelijk en ook dat jij dat kan doen. Het si nu zover. Ik heb deze week een Odido aansluiting gekregen en wil nu een Fritzbox 5530 met XGS-PON module installeren. Kan jij me daarbij helpen.

Reageer