Skip to main content
10000 Topics
Internet werkt niet, ODF moet het repareren. Maar Odido lijkt het verzoek maar niet juist uit te zetten
Ik heb al langer dan vijf weken geen internet van Odido. Ik ben sinds kort klant van Odido met glasvezel. Na twee weken gebruik stopte het internet. Na vele telefoontjes met de klantenservice en wachten op terugkoppeling van de “technische” dienst, is er een monteur langsgekomen van Gideon. Die kwam al snel tot de conclusie dat er in de wijkcentrale een splitter vervangen moet worden; er waren namelijk 26 poorten met hetzelfde probleem, en deze monteur was al dagenlang tegen hetzelfde probleem aangelopen bij andere klanten in de buurt. Het vervangen van de splitter moet door ODF worden gedaan, maar dit wordt weer aangestuurd door Odido. Hier gaat het al weken mis. De technische dienst van Odido moet dit regelen, maar zij verzuimen dit al weken. Nu hebben ze dit eindelijk een paar dagen geleden gedaan, maar verkeerd, en ODF heeft mij bevestigd dat het verzoek is afgewezen. Odido moet dit dus nogmaals doen, maar na meerdere keren contact met de klantenservice blijkt dit toch erg lastig. De ene medewerker wil me niet helpen en zegt dat ik moet wachten, de andere zet het verzoek opnieuw in het systeem en zegt dat ik nogmaals negen dagen moet wachten. Het feit dat ik al vijf weken zonder internet zit, is voor hen irrelevant en een spoedprocedure is niet bekend. Ik heb het vermoeden dat dit nog makkelijk weken kan duren omdat de technische dienst van Odido zijn werk maar niet doet. Weet iemand hoe ik dit proces kan versnellen?
sorcerer84
Gelimiteerde snelheid 1Gb/s icm. Unifi UDM-SE, Wifi 7 en 2.5Gbe
Hallo allemaal, Mijn laatste “hoop” is denk wel dit forum. Enkele maanden geleden zijn wij thuis over gestapt van KPN naar Odido. Vanaf een 1Gb/s pakket, naar een 1Gb/s pakket. Sinds de aansluiting van Odido halen wij thuis niet meer de 1Gb/s, het gaat met name om de download snelheid. Ik ben benieuwd of jullie weten waar het aan kan liggen, bij mij, of toch bij Odido. Eerst even een korte uitleg over mijn netwerk infrastructuur. Vanaf de Zyxel ONT, welke de glasvezel omzet, gaat direct directe kabel naar Ubiquiti Dream Machine SE zijn WAN poort. Vervolgens gaat vanaf deze UDMse een SFTP+ (10Gb) DAC naar een 2.5Gb Ubiquiti Enterprise 24 poorts switch. Vanuit hier gaan de kabels 'uit', naar bijvoorbeeld de access point (Unifi U7 Pro), maar ook bekabelde 2.5Gbe verbindingen naar PCs. Nu mijn echte probleem stelling. Mijn internet snelheid lijkt wel een soort gelimiteerd op de download snelheid. Per device komt de downloadheid niet hoger dan een gemiddelde van 400Mb/s, met een upload van wel bijna 1Gb/s. Zie de volgende screenshots. Voorla bij de screenshot van de iPhone is het duidelijk te zien: dat op het interne netwerk de snelheid met gemak gehaald wordt. Tekst loopt verder onder afbeeldingen. Speedtest vanaf PC aangesloten op 2.5Gbe Speedtest van UDM SE zelf. Speedtest van een iPhone via Wifi 7. Vanaf de eerste dag dat ik van Odido afneem gebruik ik de aangeraden WAN instellingen: een VLAN ID van 300 zonder QoS Tag. Zie hier onder een screenshot van mij instellingen. Over de tijd heen heb ik hier meerdere instellingen geprobeerd: de DNS van cloudflare gebruiken (geen succes), of IPv6 configureren (geen success). De firewall (IDS/IPS) kan niet missen, gezien andere netwerk apparatuur. De instellingen daarvan staat ook in de screenshots. Tekst loopt verder onder afbeelding. WAN instellingen. Nog even een samenvatting met wat ik allemaal al heb geprobeerd: verschillende WAN instellingen (waaronder DNS, QoS, IPv6), het herstarten van alle apparaten (waaronder de ONT), een andere kabel vanaf de ONT naar de UDM, apparaten direct aansluiten op de UDM ipv op de switch. Ik hoop ten zeerste dat iemand mij verder kan helpen met dit probleem.Graag hoor ik. Mochten mensen zich nog afvragen welke Zyxel ONT ik precies heb, hierbij nog een foto daarvan. De Zyxel ONT.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen