Skip to main content
10000 Topics
glasvezel activatie
Sinds gisteren hebben ze onze patch geïnstalleerd gisteravond, en we konden gelijk gebruik maken van onze glasvezel gaven ze aan echter brandt het alarm op de mediaconverter gelijk Odido gebeld om onze diensten te activeren maar dat kon helaas niet omdat er alarm op het kastje brandt met geen signaal, waardoor ze de storing hebben gemeld bij de netbeheerder van het glasvezel en vanochtend weer contact gehad en gaven ze aan dat de glasvezel het vandaag gaat doen en dat de monteur dit vandaag gaat maken, echter is het nu 19 uur en wederom is de monteur weer niet geweest om in de wijkkast te activeren de glasvezel, we hebben veel ervaringen met die delta netbeheerder die heel erg laks zijn en niet snel oppakken, Maar nu lees ik op de wenste van deltanetwerk dat de provider Odido de diensten moet activeren en dat hun er niet voor staan dat lijkt mij toch ook het signaal? nu staat er ook voor donderdag nog monteur ingepland van guidion maar die hoeft niet door te gaan omdat we zelf alles goed hebben geïnstalleerd zal het daar mee te maken hebben dat we onze diensten nog geen gebruik van kunnen maken? Mij is verteld dat Odido dat ook zelf kan doen en binnen 15 min werkend internet heb, graag wil ik dat Odido deze problemen bij de netbeheerder eens snel gaan aanpakken en dat ze druk gaan opvoeren we zijn al een maand verder met die deltanetwerk daarvoor al problemen met delta gehad en nu hier weer,
Het geven van instructies die odido zelf weer afwijst
Beste backoffice Odido, Julie sturen een handleiding om testresultaten van speedtest te sturen. Er wordt daarna door jullie medewerker gevraagd dit nog een keer te doen omdat jullie de embedded screenshots in de mail zogenaamd niet kunnen zien. Dat doe je dan. Dan krijg je mail terug “We nemen je mail niet in behandeling”. Rare manier om een servicerequest af te handelen. Daarbij de gewenste data is volledig uit te lezen door jullie in de ONT. Maar er moet dan een monteur komen. Ook raar. Die haalt de data over de glasvezel uit de ONT en that's it. Deze data hebben jullie schijnbaar nodig om Open Dutch Fiber ervan te overtuigen dat ze de aanvoer naar de wijkcentrale te klein hebben gedimensioneerd wat zich uit bij veel users online een aanzienlijke drop in downloadsnelheid, de helft zoiets. Als een glasvezel door de week prima werkt en ook de snelheid goed is, maar in weekend dat de snelheid dropt, kan niet liggen aan de glasvezel van wijkcentrale tot in huis. Dan zou het op andere tijden ook zo'n effect moeten geven, wat dus niet is. Is eenzelfde als u onder de douche staat en iemand anders draait ergens de kraan open en u krijgt in een keer koud water over u heen. Zo moet u dat ook zien hier. En ja, weet dat er 27 aansluitingen zijn op de switch waar mijn verbinding ook zit. Ergens nog het patchnummer liggen voor in de wijkcentrale. Nu willen jullie ook met alle geweld dat ik het modem van jullie aansluit, maar wat heeft dat voor nut? De glasvezel zal niet anders reageren hierdoor, zeker niet als het gaat om de fysieke staat van die glasvezel. Wellicht dat een networkengineer dit kan bevestigen. Fout ligt niet bij Odido maar bij de aanvoer van signaal/bandbreedte door Open Dutch Fiber. Totale aanvoer te min om aantal users op switch van hun gekochte snelheid te voorzien. Graag jullie reactie. Dank U.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen