Skip to main content

Goedemiddag.
Al een tijdje met dit  issue aan het stoeien maar kom nog niet verder mee.

Wil Via VPN contact meken met Synology NAS.
Dit lukt op het lokale ip adres 192.169.1.xx

Zodra ik dit via WAN ip van de Odido router laat lopen wil dit niet meer.

UDP porten 500 1701 en 4500 staan geforward.

Heb router al eens gereset omdat ik dat op dit forum gelezen heb.
Heb vep getest op 192.168.1.1 maar werkt ook niet .
wanadres 95.x.x.x. werkt niet .

Theoretische zou het moeten werken.
Wie heeft  dit Draaien via T56 en kan mij verder helpen…...

Welke VPN technology gebruik je? Zet eens een screenshot van jouw portforwarding pagina van jouw router in je post?

IPSEC VPN

Hoi ​@Jhon.H 

De wan interface klopt niet. Die moet Ethernet zijn.

De wan interface klopt niet. Die moet Ethernet zijn.

Ik heb mijn 15 portforwards in de Zyxel ook gewoon op Standaard staan. Werkt perfect.

Maar goed… het is te proberen om hem op ETH_Internet te zetten (wat ook zou moeten werken).

Ook op ETH_Internet  adres en via DDS geen verbinding.
Jullie nog ideeën?
Vraag me nu echt af of dit niet geblokkeerd word binnen het odido netwerk!!!
.

Heb je IPSEC ALG uitgeschakeld onder Netwerkinstellingen > NAT > ALG?

@Jhon.H Als je bij het instellen van de port forwards het schuifje bij ‘Actief' aan zet, zouden ze het moeten doen.

@TMTV ach jee. Goed opgemerkt. Dat lampje staat uit dus de portforward is niet actief gezet.

Zo heb ik het nu staan.

nog steeds geen verbinding

En als je die IPSEC ALG uitvinkt?

geen resultaat maar router dit keer niet kunnen herstarten. dames kijken tv:)

Gisterenavond Switch tussen router en NAS er tussen uit gehaald NAS nu met 1 netwerk kaart rechtstreeks verbonden met router.

Nog steeds van buiten af geen verbinding.

iemand nog een idee waar ik nog meer naar kan kijken of hoe je bron van problemen kunt vinden?

ODIDO TECH in the house ?

Probeer je dit vanuit een mobiel te bereiken? Welke provider heeft die mobiel dan? Ik had gelezen dat Odido naar Odido wel eens wat problemen kan geven wat betreft poorten.

Je zou nog even (heel tijdelijk) de NAS in DMZ kunnen zetten van de Zyxel. Dan schakel je de port forwarding uit en vult het IP van de NAS bij DMZ in. Dan staat ALLES naar die NAS open (doe dat dus alleen even om te testen).

Ik heb nog forward er ingezet naar web interface van de NAS. Deze wordt niet bereikbaar.
De NAS is DMZ zetten had leuke effecten.

Op het  ETH 95-x.x.x adres krijg je dan soms web interface van de router (t56) soms website die op NAS draait en soms web interface van NAS. En soms niets 404 Error.
Ook is web aanlog interface van NAS dan bereikbaar via ingestelde poort op NAS.

Dit zowel op G4/LTE verbinding , VPN Norton en gewoon van uit eigen LAN.

Conclusie voor nu DMZ werkt. Poort forwarding lijkt niet te werken  niet, maar snap niet waarom dit niet werkt.
Weet iemand of Odido dit misschien blokkeert in zijn netwerk?

Overigens als ik VPN doel adres naar het lokale LAN IP wijzig werkt het prima.
Dus PC en NAS lijken niet het probleem te veroorzaken.

………….…….

Ik heb nog forward er ingezet naar web interface van de NAS. Deze wordt niet bereikbaar.
De NAS is DMZ zetten had leuke effecten.

Op het  ETH 95-x.x.x adres krijg je dan soms web interface van de router (t56) soms website die op NAS draait en soms web interface van NAS. En soms niets 404 Error.
Ook is web aanlog interface van NAS dan bereikbaar via ingestelde poort op NAS.

De webpagina van de router zelf zou je absoluut niet mogen zien.
Wat heb je onder Onderhoud > Extern beheer staan?
Daar zou alles onder WAN uit moeten staan. En HTTP zou daar niet mogen staan. Alleen HTTPS(443) en PING.

Had je nadat je de NAS in DMZ gezet had, alle forwards uitgeschakeld?

Dat je soms de website op de NAS of de NAS interface krijgt ligt aan de NAS zelf (die kijkt waarschijnlijk naar de meegegeven hostname of de website weergegeven moet worden of de interface van de NAS.

Doe je dit allemaal overigens over port 80 (HTTP)?
Ik dacht dat Synology de webinterface van de NAS zelf op poort 5000 had staan. Niet op 80. Dus als jij de webinterface van de Synology op poort 80 hebt staan dan zit daar ook al iets raars.

Conclusie voor nu DMZ werkt. Poort forwarding lijkt niet te werken  niet, maar snap niet waarom dit niet werkt. Weet iemand of Odido dit misschien blokkeert in zijn netwerk?

Op zich werkt portforwarding wel. Ik heb heel wat poort geforward. Alleen weet ik niet of jouw onderliggende netwerkbeheerder (KPN, ODF, Delta?) iets zou blokken (Odido doet dat in ieder geval niet zelf).

Overigens als ik VPN doel adres naar het lokale LAN IP wijzig werkt het prima.
Dus PC en NAS lijken niet het probleem te veroorzaken.

Er kan ook nog iets zijn waardoor de NAS b.v. wel interne VPN accepteert maar geen verbindingen vanaf buiten. Maar dan zou een simpele poort 80 forward wel moeten werken.

Maar VPN werkt nu wel van buitenuit via de DMZ?? (want dan is dat niet het probleem)

Helaas gaat mijn bericht naar de spam-box voor de moderators. Geen idee of die er ooit nog aan toe komen om die eruit te vissen.

Sorry voor het ongemak. Heb 'm uit de spambox gehaald! ​@rvk01 😊

De webpagina van de router zelf zou je absoluut niet mogen zien.
Wat heb je onder Onderhoud > Extern beheer staan?
Daar zou alles onder WAN uit moeten staan. En HTTP zou daar niet mogen staan. Alleen HTTPS(443) en PING.

Had je nadat je de NAS in DMZ gezet had, alle forwards uitgeschakeld?

JA VPN extern werkt niet wel is nas web interface bereikbaar via poort 5000

Op zich werkt portforwarding wel. Ik heb heel wat poort geforward. Alleen weet ik niet of jouw onderliggende netwerkbeheerder (KPN, ODF, Delta?) iets zou blokken (Odido doet dat in ieder geval niet zelf).

Ik kijk naar eind resultaat. Het werkt wel of het werkt niet .

Maar VPN werkt nu wel van buitenuit via de DMZ?? (want dan is dat niet het probleem)
Nee maar Nas web interface wel bereikbaar.

Ik wordt er onderhand wel heel verdrietig van!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben klant bij Odido hoe Odido dat intern regeld zou niet mijn probleem mogen zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ALs Odido zo veel onder aannemers heeft hoe kom ik er dan achter wie beheerder van de glasvezel verbinding is? Niet dat het mijn probleem zou moeten zijn.

Voor OPEN VPN heb ik enkel deze regel die naar mijn Synology NAS verwijst.

Je kunt op mij https://www.mijnaansluiting.nl zien wie bij jou kabels binnen heeft liggen (onderin je postcode opgeven). Vaak staat het ook op het glasvezelkastje.

Odido werkt nu eenmaal niet met een eigen netwerk, maar werkt met inkoop van lijnen. Maar zover ik weet wordt alleen bij bepaalde beheerders poort 5060 inkomend geblokt. En uiteraard de voorkeur poorten 25, 138 e.d. wegens misbruik. Maar niet de vpn poorten.

Als je de NAS weer uit de port forward haalt en dan een port forward instelt voor poort 5000 TCP. Werkt dat wel? Want ik zag dat dat nog niet geprobeerd was.

Ps. En als de vpn nog steeds niet van buiten bereikbaar was terwijl die in DMZ stond, zou het dus toch een instelling in de NAS kunnen zijn. 

Welk type Synology is het (ik zal straks eens naar die app voor vpn kijken bij de Synology waar ik bij kan).

Voor OPEN VPN heb ik enkel deze regel die naar mijn Synology NAS verwijst.

Ja, ik zou ook OpenVPN prefereren boven ipsec.

Volgens mij bevat die Synology app ook OpenVPN. Maar dan moet je cliënt het ook aankunnen.

Reageer