Skip to main content
Beantwoord

Unifi UXG max en 2GB internet

Ik heb reeds een jaar de unifi gateway max (uxg max) als router ter vervanging van de odido router en dit werkt prima met de huidige 1gb aansluiting. Ik draai de unifi controller software via mijn NAS.

Nu wil ik gaan verhogen naar 2gb. In theorie zou dit ook moeten werken op deze router, heeft daar al iemand ervaring mee?

Beste antwoord door eric

IDS/IPS doorvoer is max 1.5 gbps.

Dus als je dit laat aanstaan dan zal de throughput "beperkter" zijn dan 2gbps.

Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • Antwoord
  • 13 april 2025

IDS/IPS doorvoer is max 1.5 gbps.

Dus als je dit laat aanstaan dan zal de throughput "beperkter" zijn dan 2gbps.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 april 2025

Dag Eric, dank voor de snelle reactie.

Ik heb tot nu toe IDS/IPS niet aan staan gehad. 😬

Nu is de grote vraag, hoe belangrijk is deze extra beveiliging voor een thuisnetwerk. Maar dat is waarschijnlijk maar afhankelijk van wie je het vraagt. Ik heb er niet genoeg verstand van om daar iets van te vinden.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 april 2025

IDS/IPS staat nu aan, er wordt best wel wat geblokkeerd, echter is het mij niet helemaal helder in hoeverre het dan om een echte bedreiging gaat of meer uit een blokkade uit voorzorg. In ieder geval blijft het sowieso aanstaan zolang het geen snelheidsverlies oplevert. tzt even verder uitzoeken.

Ik heb toch mijn abbo verlengd naar 2GB snelheid, mooi om eens te kijken in hoeverre welke snelheid in de praktijk gehaald wordt met en zonder IDS/IPS.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 16 april 2025

@bert_hellinx 

Volgens deze pagina brengt het uitschakelen van IDS/IPS wel beveiligingsprobleem met zich mee, met een eigen router ben je zelf verantwoordelijk voor de beveiliging.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 april 2025

Ter info voor andere die misschien ook de uxg max in combinatie met 2GB snelheid overwegen. Inmiddels heeft de omzetting naar 2GB plaatsgevonden. Ik haal met IDS/IPS geactiveerd nog steeds 1,76GB snelheid.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 april 2025

Inmiddels een subscriptie voor Cyber secure proof point gestart en geen idee of het toeval is maar ik haal nu 2,2GB snelheid?! Dus die beperking van 1,5GB is niet zichtbaar.

• is een King Poster
  • 44 reacties
  • 23 april 2025

Hoi Bert_hellinx, de Gateway Max doet met IPS ongeveer 2.3 gigabit dus dat lijkt me perfect te passen met jou 2 gigabit snelheid! alhoewel het dus wel ongeveer de max van het apparaat zal zijn. het is zeker aan te bevelen IDS/IPS aan te zetten. de Proofpoint signatures zijn een leuke toevoeging maar niet meer dan dat (maar dat is mijn persoonlijke mening)

de huidige unifi gateways zijn geen “ next - Gen”  gateways en dat is helemaal niet zo erg met jou proofpoint toevoeging haal je qua security het maximale uit het apparaat mits je natuurlijk zelf niet de deur wagenwijd open zet !

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen