Skip to main content
10000 Topics
Vergoeding voor trekken nieuwe UTP kabel na slecht werk van Gideon?
Beknopte geschiedenis: Bij de overgang bij het stopzetten van Tele2 adsl naar T-Mobile glasvezel zeer slechte ervaringen gehad met de monteurs van Gideon, off-topic om hier allemaal op te noemen. De laatste monteur vond het toen handig om een oude rj kabel om te knippen naar UTP. Dat maakte (voor mij) toen niet zoveel uit, mijn abbonement was slechts 50Mb/s, en ik was allang blij dat alles werkte. Al had ik wel enorme vraagtekens. Het viel mij al wel op dat de zyxel modem slechts 100Mb/s op WAN aangaf, ik weet niet precies wat de ONT aan informatie geeft.Bij de 100Mb nog steeds geen “probleem” natuurlijk, maar nu met de snelheidsverhoging naar 140Mb wél. ONT gereset, Zyxel gereset, nog steeds maar 100Mb op de WAN poort. Modem en laptop naar de meterkast meegenomen, en jawel, 1000Mb WAN, en speedtest tikt netjes de 140Mb/s aan. Conclusie: het werk van de laaste monteur is niet goed geweest. Ik had deze keer echt geen behoefte aan onder andere weer een dag wachten op een monteur die niet verschijnt, een monteur die prutswerk afleverd, etc. Zelf de stoute schoenen aangetrokken en een nieuwe kabel getrokken. En jawel, gigabit WAN en de 140Mb/s. Mijn vraag: kan ik een vergoeding krijgen voor de materialen die ik heb moeten halen? Even de tijd die ik kwijt ben geweest terzijde gelaten. Ik neem aan dat dit voor jullie ook veel goedkoper is. Alvast bedankt voor jullie antwoord!
klacht over klantenservice op service nummer
Vandaag gebeld over de overstapservice van Odido omdat ik sinds 3 juli zowel bij Ziggo als Odido een abonnement heb. Telefonisch contact gekregen om 12.39 uur. Dat gesprek was onprettig omdat de medewerker niet goed luisterde naar mijn klacht. Op een gegeven moment zei de man zelfs dat ik wel goed naar hem moest luisteren omdat hij de persoon was die mij alleen kon helpen. Toen ik daarop reageerde dat volgens mij de klant koning is en zijn toon mij niet beviel reageerde dat hij mijn toon ook niet beviel. Hierop heb ik gevraagd naar een collega waarop de verbinding verbroken werd. (Kreeg geen collega). Toen ik terug belde kreeg ik een collega aan de lijn met een vlaams- zuid Nl accent om 12.50. In dat gesprek werd aangegeven door de medewerker dat de verbinding slecht was en dat hij mij niet goed kon verstaan nadat ik mijn gegevens had doorgegeven. Om 12.55 uur werd ik gebeld door een privenummer en was het dezelfde persoon. Ik vond het vreemd dat ik gebeld werd door een privenummer en ook kreeg ik uit de manier waarop het gesprek ging het idee dat ik in de maling werd genomen. Ik had zelfs het idee dat in pauzes van de man hij zijn lachen niet kon inhouden. Omdat het nog over een fout in de overstapservice ging waarvan uit Odido actie zou moeten worden ondernomen (op 15 juni was aan ziggo doorgegeven dat de overstap was stopgezet) vroeg ik aan de medewerker of er nu al actief was ondernomen waarop hij antwoorde dat op 3 juli een mail was gestuurd. Op mijn vraag of ze al van Ziggo hadden gehoord was dat niet het geval. Hierop heb ik het gesprek beëdigd en gebeld met Ziggo. In dat gesprek werd mij verteld dat er geen overstapverzoek meer was geweest na de melding van odido op 15 juni dat de overstap was stopgezet ook was het zou dat zonverzoek niet per mail gaat maar automatisch. Ik kon zelf het abonnement bij ziggo opzeggen wat per 19-8 zou stoppen. Hierdoorheb ik dus buiten mijn schuld dubbele kosten. Hierover zal ik later contact op nemen voor compensatie. Door de hele gang van zaken met medewerkers van het telefoonteam voel ik mij als klant onbehoorlijk en schandalig behandelt. Ik wil niet meer telefonisch contact opnemen met odido vandaar nu in deze community.
vraag over afspraak installatie glasvezel door Guidion
Ik hoop dat iemand van Odido kan helpen. TLDR; maand tevoren aangevraagd, meermaals contact Guidion en zou goedkomen, maar monteur is toch pas 2,5 week na activate Odido signaal ingepland, 2 weken na einde Ziggo, en ook klantenservice Odido komt belofte niet na want ze zouden terugbellen hierover. 22 juni heb ik glasvezel aangevraagd. Met overstap vanaf Ziggo maar per ongeluk verkeerde bankrekeningnummer ingevuld, dus dat moest ik zelf regelen. Odido mailde: 19 juli staat ons signaal erop. Ziggo eindigt per 22 juli. Mooie overlap, moet goedkomen dacht ik. Guidion online afspraak maken ging niet. Te weinig monteurs in deze regio misschien. Dus bellen. Klantenservice Guidion kon ook niks inplannen. Hij vond toen 19-23 juli zelfs nog ver weg. Later nog eens gebeld. En nog eens. Ze konden het niet zelf inplannen, dus moest dit handmatig gebeuren door een andere afdeling. Voorkeur dus 19-23 juli. Begin deze week weer gebeld want nog steeds niks gehoord.. Maar ze zouden er nog op terugkomen. Vandaag, een dag voordat het signaal actief wordt, een mail dat de monteur 5 augustus komt! Dit is bijna 2,5 week na activatie van het signaal van Odido en 2 week na einde Ziggo. Gebeld met Odido klantenservice. Een voucher voor een Odido provider was een optie. Maar moet zelf een SIM kaartje ophalen. En dan twee weken lang gebruiken. Niet even een paar dagen overbruggen ofzo. Komt bij dat Odido mobiele netwerk hier binnenshuis niet goed is. Dat verschilt per huis waar ik de afgelopen jaren woon, en hier is alleen Vodafone goed binnenshuis. Ik vertrouw er niet op dat de verbinding goed is, en die gok dan voor twee weken nemen.. Terwijl ik ruim van tevoren meermaals met Guidion heb gebeld, en nu dus lekker zou mogen prutsen en hopen op het beste, steeds SIM swappen voor hotspot en dat twee weken lang nee.. De klantenservice medewerkster begreep dat ook wel, en zou bellen met Guidion. Of er misschien nog een snellere storingsmonteur ofzo in te plannen was. Ze zou terugbellen vanmiddag maar je raadt het al. Niks gehoord. Is het mogelijk voor jullie om via Guidion de installatie naar voren te halen? Ik zou de installatie anders graag zelf doen maar met glasvezel kan dat niet schijnt.
gewijzigde overeenkomst als andere contractant iets verlengd - T-Mobile Thuis klantvoordeel
Klantvoordeel T-Mobile Thuis wijziging voorwaarden overeenkomst als andere contractant iets doet De situatie is als volgt: Er zijn op hetzelfde adres 2 verschillende contracttanten. De ene heeft een T-Mobile Unlimited (mobiel) (contractant A) abonnement. De ander een T-Mobile Thuis (contractant B). Op het moment dat het T-Mobile Thuis abonnement werd afgesloten. Was hierbij het klantvoordeel nog aanwezig dat je de hoogst mogelijke snelheid voor €25,- per maand krijgt. Het nu actieve mobiele abonnement is later afgesloten, en heeft dus een andere klantvoordeel versie. Het is wel de combinatie van de twee, die voor de korting op het T-Mobile Thuis abonnement zorgt. Ik wil het mobiele abonnement verlengen. En het Thuis abonnement behouden. Volgens de klantenservice komt het klantvoordeel van het Thuis abonnement (contractant B) dan te vervallen. Dit omdat het Klantvoordeel voor contractant B wordt aangepast. Zodra contractant A een verlenging doet. Aangezien het klantvoordeel onderdeel van de overeenkomst is. Lijkt het me eigenaardig dat u een nieuwe overeenkomst kunt afdwingen. Als contractant A iets wijzigt in het contract, kan dit in de basis nooit een aanpassing van het contract van contractant B zijn. Even ongeacht of de korting dan nog van toepassing is. De klantenservice beweert echter dat dit wel zo is, en dat het zonder tussenkomst van de contractant aanpassen van de overeenkomst gewoon juridisch houdbaar is. Als ik odido.nl/voorwaarden dan staat daar netjes uitgelegd dat bij oudere abonnementen de voorwaarden van toepassing zijn die golden op het moment van afsluiten. Die zijn op het moment van afsluiten ook ondertekend door beide. Klantvoordeel valt onder de zogenoemde aanvullende voorwaarden. Door de klantenservice wordt gewezen op het wijzigingsbeding. In het wijzigingsbeding wordt echter vermeld dat u een dergelijke aanpassing publiceert. De klantenservice geeft aan dat dat pas gebeurt als contractant A een nieuwe overeenkomst afsluit. De voorwaarden zoals die nu gelden voor contractant B: Op de site van Odido. En ook bij de communicatie rondom de naamswijziging. Wordt diverse malen vermeld dat waar voorheen T-Mobile of Tele2 stond, we nu Odido kunnen lezen. Daarnaast is er melding gemaakt dat er in de voorwaarden van bestaande klanten niets zal veranderen. Volgens de geldende voorwaarden is het klantvoordeel (€25,- voor de maximale snelheid) dus van toepassing indien ik op hetzelfde adres een Unlimited Odido abonnement bij klantvoordeel aangemeld heb. Omdat de klantenservice beweert dat hierbij het wijzigingsbeding van toepassing is. Heb ik gevraagd naar een onderbouwing hiervan. Helaas kiest Odido ervoor om sindsdien niet meer te reageren. Daarom dan nu, helaas publiekelijk, het verzoek om hierop in te gaan. Waar staat in de voorwaarden dat de overeenkomst met contractant B wijzigt, als contractant A een nieuwe overeenkomst aangaat?
Alweer (nog steeds) geen internet...
Ik ben zeker geen mierenneuker en zal niet snel een reactie op een website plaatsen, maar dit moet ik echt even kwijt op deze community. Odido heeft Tweak overgenomen en vandaar moest ik (soort van) noodgedwongen overstappen. Op 18 juni werd 's morgens mijn Tweak verbinding al afgesloten en zou ik 's middags gebruik kunnen maken van Odido internet. Helaas toen 8 dagen zonder internet gezeten. Er bleek een migratie niet te hebben plaatsgevonden in de wijkkast. Daarna was internet zonder problemen. Een week later → weer geen internetsignaal binnen. Inmiddels weer om de dag moeten bellen en telkens wordt me beloofd ‘vandaag of morgen’ een reactie te ontvangen. Helaas… Afgelopen dinsdag weer gebeld met een medewerker en die gaf aan dat de vorige storingsmelding nog open stond. Naja goed, hij heeft gezorgd dat er een monteur van Guidion vandaag op de stoep stond. Monteur heeft checks gedaan en kwam idd tot de conclusie dat er geen signaal binnen komt… Hij kan echter niet in de wijkkast. Hij zet het door naar Odido. Weer gebeld, melding is nog niet binnen bij Odido dus toch nog even geduld… Zojuist krijg ik een (de éérste) update per mail → binnen 3 werkdagen ontvang je van ons reactie…... Hele huis draait tegenwoordig op internet. Ik weet alweer waar dit op uit draait. Ik hoop echt dat ik op zeer korte termijn weer een signaal binnen heb en eerlijk gezegd hoop ik ook dat Odido met een soort van compensatie komt. De eerste factuur zal toch over een paar dagen automatisch worden afgeschreven. Excuses voor dit ‘wanhopige’ topic, de frustratie zal er wel uit te halen zijn ;-).

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen