Probeer dus een port forward te genereren maar lukt niet, snap e.e.a. niet bij de instellingen vd modem. Heb ook de enkele voorbeelden alhier gevolgd maar daar komen ze met een startpoort 8085 en eindpoort 8085 en dan weer vertaling startpoort 1125 en vertaling eindpoort 1125 . WAAR halen ze de getallen 8085 en 1125 vandaan! ( ik snap dat dit voorbeelden zijn maar waar komen ze vandaan) want mogelijk dat ik daar NAT ga maar weet dus niet zeker
Mijn doel is om de poort 50001, 50002 en 50003 in de zyxcel T1 te openen zodat ik er met een apparaat welk lokaal wel werkt via interne ip 192.168.0.10
Via website canyoouseeme waar mijn isp adres van odildo meteen gezien wordt geeft die alsmaar aan dat alles closed is. Heb de modem al gereset om opnieuw te beginnen maar helpt niet Het is toch zo dat als die poort 50001 open staat de canyouseeme checker dat ook ziet ongeacht of er iets op die poort wordt doorgegeven of niet?
Groetjes
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Mano2,
Welkom op de Community!
Vertaling start- en eindpoort kunnen meestal gewoon hetzelfde zijn als de gewone start- en eindpoort. Ze zijn alleen anders als je het verkeer dat op een bepaalde poort binnenkomt naar een andere poort van het betreffende apparaat wilt doorsturen. Ik begrijp dat dat hier niet het geval is. Dan kun je bij zowel ‘startpoort’ als ‘vertaling startpoort’ ‘50001’ invullen en bij ‘eindpoort’ en ‘vertaling eindpoort’ ‘50003’.
Als er niets is aangesloten, zal een poort als ‘dicht’ worden gemeld, ook al staat hij in de instellingen wel open. Daarnaast zijn online port checkers niet altijd betrouwbaar. Als het allemaal zou moeten werken, kun je dat het beste testen door via een andere verbinding (bijvoorbeeld 4G/5G) te kijken of je erbij kunt komen.
Hallo @Mano2
Heb in het verleden een soot step-by-step gemaakt voor de T50, die je hier kan vinden.
Belangrijkste is, dat je het eerst werkend krijgt binnen je LAN.
Wel een opvallend afwijkende subnet 192.168.0.10 op een Odido router, want deze router zit default op 192.168.1.xxx.
Heb je het LAN subnet gewijzigd van 1 naar 0, of kom je bij een andere provider vandaan en staat je device nog in het ‘oude’ subnet van je vorige provider?
Hoi, excuus voor de late reactie maar raak ontmoedigd ervan dus had even aan de kant geschoven. Heb geprobeerd alles hierboven genoemd, nog eens over te doen, had eigenlijk alles wel gedaan zover ik kon zien. Het werkt nog steeds niet via extern ( ik log dan in via dezelfde laptop op mijn mobiel op 4g ipv op het thuisnetwerk) , lokaal werkt alles perfect.. Dat 192.168.0.10 bleek het vaste ip adres te zijn van het apparaat waar het om gaat maar aangezien het staat op dhcp bleek die niet nodig Via Wikihow en de aanwijzingen om een routerpoort te controleren( telnet openen enz en de stappen gevolgd maar de router lijkt nog steeds dicht.( https://nl.wikihow.com/Controleren-of-een-netwerkpoort-open-is )
Heb 2 fotos van de router instellingen bijgeplaatst en naar mijn idee zou het goed moeten staan allemaal, ook heb ik de poorttriggering maar ingevuld in de hoop dat de poorten open gaan… De gele lampjes vind ik vreemd, zouden in normale mensentaal toch groen moeten zijn ten teken dat open is?. maar ken dat ding verder niet.
De onderste foto is het programma waarmee alles moet gebeuren en daar kan men zien dat er via lokaal data verkeer plaatsvind en welke lokale ip adres is en dat poort 50001 ingesteld staat om communicatie te genereren wat dus niet lukt. Maar goed, als via de wiki stappen dat 50001 enz dicht is dan zal dat nooit goedgaan.
ps, wat ik weer “vreemd “ vind is dat een ipcam welk zowel lokaal als extern wel werkt via poort 88 waar ikzelf niets mee heb gedaan in de zyxel, maw het ging vanzelf en als ik dan weer die poort check via portcheck of via telnet zeg tie ook dat de poort dicht is haha ( eigenlijk zucht want ben het draadje inmddels wel kwijt in ip en poort land.
Zie ik het nu goed dat je zowel poort forwarding en poort trigger heb ingesteld?
En een Telnet naar je router op poort 50001, gaat je i.d.d. geen response geven. Er draait op de router geen server die een LISTEN heeft op poort 50001.
Om te beginnen zou ik geen DHCP gebruiken voor een device wat lokaal en vanaf buiten bereikbaar moet zijn. Om de eenvoudige reden, dat als je bijv. een reboot doet van je router, zou het zomaar kunnen zijn dat de Icom een ander afwijkende IP krijgt toegewezen via DHCP…. en dan is hij niet meer bereikbaar.
Begrijp ook niet de reden waarom je een ‘range’ aanmaakt van 50001 t/m 50003, terwijl de Icom alleen zal reageren op 50001.
Mijn voorstel is dan ook het volgende;
Doe een factory reset van je router
Stel de DHCP range in op bijv. 192.168.1.20 t/m 192.168.1.254
Reboot je router
Geef de Icom een fixed IP van die buiten de DHCP range ligt, bijv. 192.168.1.10
Maak nu alleen poort forwarding regel aan
Reboot je router
Hopelijk heb je nu wel resultaat.
Ook hier, wat ik al meer lees, krijg ik na de installatie van een de Zyxel EX5601-T1 met portforwarding zaken niet aan de praat. Ofzoiets…
Stand van zaken: OpenVPN-server op een RPi op 192.168.1.217, standaard poort 1194.
Portforwarding aangezet (momenteel met UDP, maar ook met TCP en TCP/UDP geprobeerd):
Connecties van zowel binnen het LAN als van buiten (telefoon met 4G) naar de OpenVPN-server op de RPi mogelijk; zichtbaar in de RPi. Overigens is er volgens CanYouseeme geen poort 1194 open.
Echter: op geen enkel device meer Internet als ik OpenVPN aanzet. Iemand een idee?
Jaren zo gedraaid. Zonder problemen op de Draytek…
Ook hier, wat ik al meer lees, krijg ik na de installatie van een de Zyxel EX5601-T1 met portforwarding zaken niet aan de praat. Ofzoiets…
Stand van zaken: OpenVPN-server op een RPi op 192.168.1.217, standaard poort 1194.
Portforwarding aangezet (momenteel met UDP, maar ook met TCP en TCP/UDP geprobeerd):
Connecties van zowel binnen het LAN als van buiten (telefoon met 4G) naar de OpenVPN-server op de RPi mogelijk; zichtbaar in de RPi. Overigens is er volgens CanYouseeme geen poort 1194 open.
Echter: op geen enkel device meer Internet als ik OpenVPN aanzet. Iemand een idee?
Ik heb iig hier voorlopig de moed opgegeven want heb alle tips hierboven en her en der al geprobeerd. Denk dat de modem bagger is want what else…. Hopelijk lukt het jou wel, s6 ps Ik had voorheen ziggo met download onstabiliteit en toen zegde men dat ik de modem open moet zetten (dmz heet dat geloof ik dan schakel je de routerfunctie in de zeiksel uit) ) en daarna zelf een router eraan moest knopen, dat hielp meteen, kzal dat ook hier eerdaags/eerweeks eens proberen, nu ff geen zin in
Ik heb ook hetzelfde issue op de nieuwe Zyxel router T56. Had ook daarvoor de Draytek, geen enkel probleem met het Portforwarding.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.